Aksigorta'nın gözü KOBİ'lerde

Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, KOBİ'lerin önemine işaret ederek, gelişen Türk ekonomisi içerisinde KOBİ'lerin yerinin çok ayrıcalıklı olduğunu söyledi.

Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, KOBİ'lerin önemine işaret ederek, gelişen Türk ekonomisi içerisinde KOBİ'lerin yerinin çok ayrıcalıklı olduğunu söyledi.
Yergin, "Hem istihdam hem de üretim açısından ekonomide KOBİ'ler vazgeçilmez bir yere sahip. Son yıllarda bu işletmelerin sorunları ve verimlilikleri konusunda oldukça kapsamlı çalışmalar yapılmıştır ve yapılmaya devam edilmektedir. Sigorta sektörü olarak bu kuruluşlara önem vermekteyiz. KOBİ'lerin sigortalanma oranı oldukça düşük. Hem sektör hem de Aksigorta olarak bu kuruluşlarda sigortalanma oranını yukarılara çıkartmak istiyoruz" dedi.
Zorluklarla kurulup yaşatılmaya çalışılan bu işletmelerin, fiziksel ya da finansal bir riskle karşı karşıya kaldıklarında bunları tekrar eski haline getirmelerinin ya imkânsız ya da uzun yıllar aldığını belirten genel müdür Yergin, "Kısacası sigortasız bir KOBİ ciddi bir hasara maruz kaldığında yılların emeğini bir anda yitirmek durumuyla yüz yüze kalabilmektedir. Bu anlamda sigorta ve onun ayrılmaz bir parçası olan risk mühendisliğinin önemi daha da önem kazanmaktadır" diye konuştu.

Analize önem veriyor
Aksigorta'nın risk analizine çok önem verdiğini de ifade eden Ragıp Yergin, bunun nedenlerini şöyle sıraladı: "Birincisi, sigortalanacak riskin analizini iyi yaparak KOBİ'lere ihtiyaçları olan teminatları vermek; ikincisi firmanın sigorta kapsamında işletmesi ile ilgili alması gereken önlemleri onun önüne koyarak firmasının daha güvenli bir yer haline getirilmesi ve sonuçta daha az riskli bir işletme olmasını sağlamaktır."

Risk mühendisleri yollarda
Yergin sözlerini şöyle sürdürdü: "2006 yılında bir çok küçük işletmenin, sigortalı olsun ya da olmasın, sigortalıysa da sigortası Aksigorta'dan olsun ya da olmasın hem fiziksel risklere karşı hem de finansal risklere karşı analizlerini yaptık. Bu analizler sonucunda birçok firmayı sigorta ile tanıştırdık, bir çok firmaya farkında olmadıkları riskleri gösterdik."
Kasım, Aralık ve Ocak aylarının bu firmalarda sigorta faaliyetlerinin en yoğun olduğu aylar olduğunu ifade eden Yergin sözlerini şöyle tamamladı: "Dolayısıyla bu aylarda bizim risk mühendislerimizi şirkette görmeniz mümkün değil. Onlar, sahada işletme sahipleriyle birlikte tesislerin risk haritalarını çıkartır. Böylece az riskli ve sigorta güvencesi altına alınmış bir işletme olarak üretime devam etmelerini sağlamaya çalışırlar."



Koçak: Şirketlere uyum için bir geçiş süresi tanınmalı
Sermaye kriterlerine geçişin zamana yayılması gerektiğini belirten Işık Sigorta Genel Müdürü Koçak, 'Katı kurallar şirketleri zora sokar' dedi

Hazine Müsteşarlığı'nın AB ile uyum süreci çerçevesinde son dönemlerde bir çok düzenleme yaptığını söyleyen Işık Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak, bu düzenlemelerin önemli bir bölümünün şirketlerin mali yapıları ile ilgili olduğunu ifade ettti.
Koçak, kamu tarafından istenenin sektörde faaliyet gösteren şirketlerin güçlü mali yapılara kavuşması ve şirketlerin mali yapılarında oluşabilecek problemlerden dolayı sigortalıların mağduriyet yaşamaması olduğunu belirterek, "Bu çerçevede de son düzenleme ile bir taraftan şirketlerin teknik karşılıklarının hesabında yeni yöntemler getirilmiş, diğer taraftan da teknik karşılıkların tamamını karşılayacak aktiflerin niteliği ile ilgili yeni kısıtlamalar getirilmiştir.
Doğal olarak bu yeni kriterler şirketlere ek yükümlülükler getirecek. Getirilen yeni şartlara uyum için bir geçiş sürecinin olması lazım" dedi.
Recep Koçak, çok keskin ve hemen uygulanması talep edilen katı kuralların birçok şirketi zora sokacağını belirtti.


Sigorta sektörü yasasını bekliyor
TSRŞB Genel Sekreteri Tunçay, günün şartlarına uygun olarak hazırlanan sigortacılık yasasının bir an önce çıkması gerektiğini söyledi

TBMM'de gündeme alınmayı bekleyen sigortacılık yasası ile ilgili konuşan Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği (TSRŞB)Genel Sekreteri Erhan Tunçay, sektörün bu yasayı 12 yıldır beklediğini söyledi.
Tunçay, "Bir yasamız var ama uygulama ve standart açısından da eksikleri var. Günün şartlarına göre Avrupa Birliği uyum sürecindeki gelişmelere göre mevcut yasanın yetmediğini ve ihtiyaca cevap vermediğini sektör olarak yıllardır söylüyoruz" diye konuştu.
Erhan Tunçay, öncelikle son dönemde yapılan gerek muhasebesel, gerek finansal düzenlemeler için başta Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü ve Gelir İdaresi Başkanlığı'na ve bu değişimleri destekleyen sigorta sektörüne hakkını teslim etmek gerektiğini sözlerine ekledi.
Erhan Tunçay, yıllardır yapılamayan düzenlemelerin neredeyse hepsinin çok kısa bir sürede düzenlendiğini ve uygulamaya geçildiğini belirterek, mevzuatın önemli oranda uluslararası düzeye ulaşmasının, yabancı sermayenin bu sektöre yaklaşımını ve iştahını artıran bir diğer önemli gerçek olduğunu anlattı.

Prestij eksikliği var
"Yapılan düzenlemeler tamamlandıktan sonra, sigortacılık kanunun eksikliği prestij anlamında olacak" diye konuşan Tunçay, "Bu temel kanunun bir diğer yararı da, mevcut durum zorlanarak gerçekleştirilen tüm bu düzenlemelerin, tekrar bir çerçeve kanun altında sistematize edilmelerini sağlayacak olması" dedi.


KalDer'den AXA OYAK'a müşteri memnuniyeti ödülü
AXA OYAK, Türkiye Kalite Derneği'nin (KalDer) yaptırdığı Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi araştırması sonuçlarına göre 2006 yılı üçüncü çeyreğinde kendi sektöründe birinci oldu. AXA OYAK Genel Müdürü Cemal Ererdi, müşteri memnuniyetini artırmak için 2001 yılından beri yaptıkları ciddi yatırımlar ve organizasyonel düzenlemelerin sonuçlarını memnuniyetle izlediklerini bildirdi. Kalder'in bu önemli çalışmasını gönülden desteklediklerini ifade eden Ererdi, son dönemde farklı araştırmalarda da müşteri memnuniyetinde birinci firma çıktıklarını söyledi.
Yıllardır yapılan çalışmaların müşteriler nezdinde izlenmesi ve desteklenmesinin gurur verici bir gösterge olduğunu ifade eden
Ererdi, bu başarıya çalışanları sayesinde ulaştıklarını anlattı.


Eurotime Akademisi açılıyor
Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi, sigorta acentelerindeki insan kaynaklarının mesleki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amacıyla faaliyete geçiyor. Eurotime, bugün yapacağı açılışla sigortacılık mesleğinde farklı teknik alanlara açılmak ve bilgi derinliğine ulaşmak isteyenlerin buluştuğu ilk özel sigortacılık mesleki eğitim kuruluşu olarak sektördeki yerini alacak. Eurotime, sektörün duayenlerinden ve üst düzey yöneticilerinden oluşan eğitimci kadrosuyla Topkapı'daki binasında eğitime başlayacak.


Tarım sigortalarında 11 bin poliçe düzenlendi
Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi Genel Müdürü Bülent Bora, kuruluş, yapılanma ve tanıtım yılı olarak belirlenen 2006 için büyük beklentilere girilmediği halde, 1 Haziran'da başlayan Devlet Destekli Tarım Sigortaları'nın ilk altı ayda umut verici sonuçlar aldığını belirtti.
Tarım Sigortaları'nın başlamış olduğu Haziran ayı itibarıyla bitkisel ürünlerde sigortalanma sezonunun neredeyse bittiğini, hasat sezonunun başladığını ve dolayısıyla sigortalanabilecek ürün sayısının kısıtlı olduğu bir döneme girildiğini dile getiren Bora, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Geçen altı ay içinde toplam 11 bin 449 adet poliçe düzenlendi ve karşılığında yaklaşık 3.7 milyon YTL prim tahakkuk edildi. Bu prim karşılığında da 123 bin 429 dekar alan, 712 sera, 150 milyon YTL tutarında bitkisel ürün sigortalandı. Ayrıca yaklaşık 18 milyon YTL değerinde toplam 6 bin 212 adet süt sığırı ve 270 bin adetin üzerinde tavuk ve civciv de sigorta kapsamına alındı."