Algida zamsız büyüyor

Büyüklüğü 400 milyon dolara ulaşan Türk dondurma pazarında 86 çeşit ürünüyle faaliyet gösteren Algida, enflasyonun düşüşüne katkıda bulunmak için bir yılı aşkın bir süredir ürünlerine zam yapmadığını açıkladı.

İSTANBUL - Büyüklüğü 400 milyon dolara ulaşan Türk dondurma pazarında 86 çeşit ürünüyle faaliyet gösteren Algida, enflasyonun düşüşüne katkıda bulunmak için bir yılı aşkın bir süredir ürünlerine zam yapmadığını açıkladı.
Algida'nın en çok tercih edilen dondurmalarından biri olan Magnum'u da 2003 yılı fiyatıyla 2 YTL'den sattıklarını söyleyen Algida Türkiye Genel Müdürü Hazım Ellialtı, "Fındık, antepfıstığı, ambalaj malzemesi ve petrol fiyatlarındaki artışa rağmen fiyatlarımızı artırmıyoruz. Düşen enflasyona düşük fiyatlarla katkıda bulunmayı, bunun karşılığında da pazarı büyütmeyi hedefliyoruz" dedi. Dondurma pazarının bu yıl yüzde 10 büyümesini beklediklerini ifade eden Hazım Ellialtı, "Biz de en az yüzde 10 büyüyeceğimize inanıyoruz. Diğer iki rakibimiz (Ülker ve Panda) ikincilik için mücadele ederken biz en yakınımızdakinden beş kat daha büyük olmaya çalışacağız" diye konuştu.
Yatırıma hazırlanıyor
Önümüzdeki 5 yıl içinde üretim kapasitesini iki katına çıkarmak için düğmeye bastıklarını aktaran Ellialtı, bunun için 60 milyon avroluk yatırım yapacaklarını anlattı. Türkiye Algida'nın gösterdiği büyümenin Unilever Grubu içerisinde büyük bir güven yarattığını söyleyen Ellialtı şunları söyledi:
"Bu sayede kendi reklamlarımızı çekmemize, Türk damak tadına uygun ürünler yaratmamıza izin verdiler. Şu anda 12 ülke, Algida Türkiye'ye bağlı. 2003 yılından bu yana Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Türkiye Tanıtım Kampanyaları'na destek veriyoruz. MTV kanalındaki bu çalışmalarımızda Avrupa'yı Türkiye'ye davet ediyoruz. Davetimizi bu yıl da sürdüreceğiz ve çağrımızda Formula 1 temasını kullanacağız. Ayrıca Elizabeth Hurley'li reklam kampanyamız da Türkiye'nin tanıtımına katkı sağladı."