Alışveriş tercihleri bölgelere göre fark gösteriyor

Alışveriş tercihleri bölgelere göre fark gösteriyor
Alışveriş tercihleri bölgelere göre fark gösteriyor
Karadeniz ve Doğu Anadoluda marketlerde, daha çok gramajı yüksek ürünler tercih edilirken, Marmara bölgesinde ise hazır yiyecekler rağbet görüyor.

Alışverişte kültür yapısı, alışkanlıkların son derece etkili oldğu, her şeyin stokta bulunmasını isteyen bazı tüketicilerin bu yolla psikolojisini rahatlattığı belirtildi.
CarrefourSA Kurumsal İlişkiler ve Hukuk Direktörü Merter Özay, tüketicinin araştırdığını, kalite ve ucuz birlikteliğini sağlamaya çalıştığını dile getirerek, “Düşük fiyata satılan üründe kalite yoksa, bir sefer satılabilir. Bu nedenle kaliteli ürün satmaya çalışıyoruz. Markamızı verdiğimiz, kalitemizi yansıtmak istediğimiz, ama bunun yanı sıra uygun fiyatla tüketiciye sunabildiğimiz ürünlerin beğenildiğini görüyoruz. Bu ürünlerin toplam satışımızdaki payı yüzde 14 civarında” diye konuştu. 

Kriz müşteriyi hassaslaştırdı
Özay, müşterinin sektörde yaşanan rekabet nedeniyle inanılmaz derecede nazikleştiğini, bu nedenle çok daha fazla efor sarf edilmesi gerektiğini, bunun da hizmetin, fiyatın önüne geçtiğinin göstergesi olduğunu söyledi. Kimi zaman tüketiciyi çekebilmek için fiyat konusunda ciddi özveride bulunduklarını vurgulayan Özay, “Özellikle ekonomik kriz senesinde krizin yükünü sadece tüketicinin değil, bizim de çekmemiz gerektiğini düşündük. Bunu beraber paylaştık. Ciddi bir fiyat indirimine gittik. 'Emsal bir mağazada daha uygun fiyat bulunduğunda aradaki fiyatın iki katını ödemek' gibi yıllardır sürdürdüğümüz taahhüdümüz var. Bunları 'söz' haline getiriyoruz. Yaptığımız bu çalışmaların karşılığını aldığımızı görüyoruz. Seneyi mağaza cirosu olarak iyi kapatacağımızı düşünüyorum” diye konuştu.

Karadeniz'de taze, Marmara'da hazır gıda
Merter Özay, tüketici alışkanlıklarının bölgelere göre değiştiğini belirterek, şöyle dedi:
“Karadeniz ve Doğu Anadolu gibi bölgelerde insanlar büyük gramajlı ürünleri oldukça fazla tercih ediyor. Taze ve kuru gıdaya rağbet ediliyor. Yani tarımın olduğu alanlarda büyük ürünler, gramajı daha fazla ürünler tercih ediliyor. Bunda kültür yapısı, alışkanlıklar etkili oluyor. Bazı tüketiciler her şeyin bulunmasını olmasını istiyor. Evde bir köşede görüp psikolojik olarak kendisini rahat hissediyor. Yine Karadeniz Bölgesinde insanların kalite konusunda daha fazla ince eleyip sık dokuduğu görülüyor. Kredi kartı kullanım oranı da diğer bölgelere göre Karadeniz Bölgesi'nde daha yüksek. Marmara Bölgesi gibi şehirleşmenin daha fazla olduğu yerlerde ise küçük aile yapısının olması ve hızlı şehir yaşamından dolayı hazır yiyeceklere rağbet ediliyor. Paketsel, donmuş ürünler daha fazla tercih ediliyor.”
Özay, ekonomik anlamda genellikle A ve B sınıfı olarak tabir edilebilecek üst sınıfa daha fazla hitap ettiklerini, ancak diğer gruplardan da talep gördüklerini sözlerine ekledi. (aa)

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Anadolu