Anneannesinin tariflerinden 'Shorba' yaptı, Türk çorbasını dünyaya tanıtacak

Anneannesinin tariflerinden 'Shorba' yaptı, Türk çorbasını dünyaya tanıtacak
Anneannesinin tariflerinden 'Shorba' yaptı, Türk çorbasını dünyaya tanıtacak

Ebru Omurcalı (sağda) ve Sim Aslanoğlu, Türk müşterilerin en çok etli çorbaları tercih ettiğini söylüyor.

Çorba yapmaya sekiz yaşında başlayan Ebru Omurcalı, bu tutkusunu 'Shorba' ile markaya dönüştürdü. Omurcalı'nın hedefi, Türk çorbalarıyla dünyaya açılmak
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

İSTANBUL - İktisat fakültesi mezunu Ebru Omurcalı’nın çocukluk yıllarında anneannesinden öğrenerek yapmaya başladığı çorbalar, bugün ‘Shorba’ markasıyla restoran zincirine dönüştü. Shorba, şimdi üçü İstanbul Anadolu Yakası’nda, biri de Eskişehir’de olmak üzere dört şubeyle hizmet veriyor. Farsçada tuzlu su anlamına gelen Shorba’nın Avrupa Yakası’ndaki ilk şubesi de yılsonuna kadar açılacak.
“Bolulu olduğumuz için mutfak kültürü bizim için çok önemliydi, neredeyse mutfakta büyüdüm” diyen Ebru Omurcalı, sekiz yaşında ilk çorbasını pişirdiğini söylüyor. O yaşlarda anneannesinin kendisini ‘çorbacı’ diye çağırdığını ifade eden Omurcalı, yemek yapmanın aileden gelen bir tutku olduğunu da vurguluyor. 

40 metrekareden zincire
İktisat fakültesinden mezun olduktan sonra kendi mesleğiyla ilgili çalıştığını ancak bir gün ani bir kararla istifa edip yemek işine girmeye karar verdiğini anlatan Ebru Omurcalı, “Aynı gün Ataşehir’de gördüğüm 40 metrekarelik küçük bir dükkânla yemek işinde ilk adımımı attım’ diyerek, yemekle ilgili serüveninin başlangıcını şöyle özetliyor:
“Böylece ilk dükkanı 2003 yılında açtık. Üç ay gibi kısa bir süre içinde müşterilerden büyük ilgi görmeye başladık. Daha sonra gelen yoğun talep ve ilgi karşısında, Farsçada tuzlu su, tuzlu aş anlamına gelen ‘shorba’yı markamıza isim olarak seçtik ve büyüme adımlarını attık. İlk şubemiz Bağdat Caddesi’nde açıldı. Hemen ardından 2009 yılı başında, Bahariye Caddesi’nin gözde mekanlarından Cafe&Shop’un sahibi Sim Aslanoğlu ile ortak olarak, büyümeye devam ettik. Son olarak temmuz başında da Eskişehir şubemiz hizmete girdi.”

‘2 bin çeşit çorba denedik’
Shorba’nın franchise vererek büyümeye devam ettiğini kaydeden Ebru Omurcalı, franchise tekliflerinin her geçen gün arttığını ancak talepleri çok dikkatli incelediklerini ifade ediyor. İstanbul dışından da franchise teklifleri geldiğini aktaran Omurcalı asıl amaçlarının bir Türk markası olarak, dünyanın beş büyük mutfağından biri olan Türk mutfağını tüm dünyada daha bilinir hale getirmek olduğunun altını çiziyor.
Shorba mönüsünün sadece çorbayla sınırlı olmadığını da vurgulayan Omurcalı, şöyle devam ediyor: “Şu an 2 binin üzerinde çorba çeşidini denedik. Her gün 24 özel çorbayı müşterilerimize sunuyoruz. Bunun yanında Türk ve dünya mutfaklarından özel seçenekler, tarihsel mutfaklardan konsept yemekler de sunuyoruz. Hint, Fas ve İtalyan mutfağından et yemekleri, Anadolu’dan, kurutulmuş yoğurt ve cevizle sunulan mantılara, zengin malzemeli salatalara kadar geniş bir mönümüz var.”

Kurutulmuş çorba yapıp dükkânlarda satacak
Çorba yapmak dışında çorbayla ilgili yeni projeleri olduğunu da kaydeden Ebru Omurcalı, “Çok yakında özel olarak hazırladığımız kurutulmuş çorbalarımızı ve ekmek çeşitlerimizi dükkânlarımızda paketler halinde müşterilerimize sunacağız. Bunların en büyük özelliği hiçbir katkı malzemesi kullanmadan hazırlanmış olmaları. Kurutulmuş çorbaları evinizde tarife göre su veya süt ile karıştırarak hazırlayabileceksiniz” diyor. Türk müşterilerin daha çok etli çorbaları sevdiğini, yabancı müşterilerin ise Türk mutfağına ait her türlü yemeği beğenerek tükettiklerini vurgulayan Omurcalı, her geçen gün artan yabancı müşterilerinin kendilerini yurdışına açılma konusunda cesaretlendirdiğini ifade ediyor.
Bu arada Shorba, özel davetler için catering servisi de veriyor. Ebru Omurcalı, Türk mutfağının yanısıra Hint, Uzak Doğu ve Arap mutfaklarını müzikle birleştirip özel partiler yaptıklarını söylüyor.