Apple bile örnek aldı

Apple bile örnek aldı
Apple bile örnek aldı

Turkcell in İstanbul Kanyon daki mağazasını Apple yetkilileri videoya çekti ve iç toplantılarında tartıştı.

Turkcell İletişim Merkezleri ile perakendeciliğe de adım atan Turkcell'in mağazalarının ünü okyanusu aştı ve Apple'ın dikkatini çekti.
Haber: ŞEBNEM TURHAN / Arşivi

Turkcell, Turkcell İletişim Merkezleri (TİM) ile perakendecilikte de iddialı. 18 bin satış noktası ve 1204 TİM mağazası ile bir GSM operatörü için Avrupa ’daki en yaygın satış ağını oluşturan Turkcell’in Kanyon’daki mağazası ise rakiplerinin olduğu kadar okyanus ötesinin de dikkatini çekti. Apple yetkilileri Turkcell’in Kanyon mağazasını videoya çekti ve iç toplantılarında gündem maddesi yaptı. Aynı ilgi TMobile’dan da geldi.
Turkcell Dünya Perakende Zirvesi’nin ödül töreninde finale ise bambaşka bir proje ile kaldı. ‘Turkcell’in parmakları konuşuyor’ projesi ile finalde yarışan Turkcell’in Genel Müdür Yardımcısı Hulusi Acar dünya perakende devleri ile aynı kulvarda yarışmanın büyük gurur olduğunu söylüyor. Final gecesinin ardından Acar gazetecilerin sorularını yanıtladı. Turkcell’in 17.909 noktada hizmet verdiğini belirten Acar bunlardan 1204’ünün TİM olduğunu söylüyor. Acar iletişim sektöründe şirketlerin Avrupa’da bile böyle bir satış noktası hizmeti olmadığını kaydederek şöyle devam ediyor: “TİM’lerde yaklaşık 9 bin çalışan var. Ve sürekli eğitim görüyor. Bu yıl 200 bin saat eğitim vereceğiz. Hizmette standardı sağlamak için ‘satış modeli kitabı’ hazırladık.” Acar, Apple’ın da ‘Genius’ (dâhi) adını verdiği çalışanlarına hazırladığı eğitim kitabını ‘ele geçirdiklerini’ ancak kitabın kendi ‘satış modeli kitabı’ ile oldukça uyumlu olduğunu vurguluyor.
Acar müşterilerin ne istediğini öğrenebilmek için antropologlarla çalıştıklarına dikkat çekiyor; hedefi ise şirkete kadrolu antropologlar almak. 

Çay-simit saati geliyor
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Acar, Türkiye insanının geleneklerinin perakendecilik için önemli olduğu görüşünde. Çay ve simidin de Türkiye’nin vazgeçilmezlerinden olduğunu belirten Acar şöyle konuşuyor: “Hayalim her gün saat 17.00-17.20 arasında çay ve simit ikramı yapmak. Türk kültürüne uygun olarak çalışan bir ablamız elinde tepsiyle müşterilere servis yapsa diye düşünüyorum. Müşteriler o zaman evinde hisseder.”

Parmaklar konuşuyor 
Turkcell finale bir çalışanının hikâyesiyle kaldı. TİM çalışanı Burcu Sütlüoğlu eşinin işitme engelli anne ve babasıyla anlaşmak için işaret dilini öğrendi. Bu becerisini TİM’deki çalışmalarına da yansıtan Sütlüoğlu kısa sürede işitme engelliler arasında tanındı ve hizmet almak isteyenler sürekli ona geldi. Bunu fark eden Turkcell de İşitme Engelliler Federasyonu ile ortak proje geliştirerek 225 çalışanını eğitti ve 121 TİM’de işaret dili kullanılmaya başladı. 

bigPara.com