Apple tarih yazıyor

Apple tarih yazıyor
Apple tarih yazıyor
Dünyanın en büyük ve en değerli şirketi Apple temmuzdan itibaren hisse başına 2.65 dolar temettü ödeyecek. Bu tarihin en yüksek temettüsü.

Dünyanın en büyük ve uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance araştırmasına göre 2012’nin en değerli şirketi Apple 100 milyar dolara ulaşan dev nakit pozisyonuyla hisse geri alımı yapacak ve 1995’ten beri ilk kez temettü dağıtacak. Apple 1 Temmuz 2012’de başlayan mali yılının dördüncü çeyreğinde hisse başına 2.65 dolar temettü dağıtacağını duyurdu. Apple hisseleri seans öncesi 600 doları aşmıştı. Apple ayrıca, şirketin 2013’teki mali yılında ise 10 milyar dolarlık hisse geri alımı yapacağını duyurdu. Bu programın üç yıl içinde tamamlanması planlanıyor.

Apple önümüzdeki 3 yıl içinde ise 45 milyar dolarlık harcama yapacak. Şirket açıklamasında, “Bu yatırımlara karşın, stratejik fırsatlar için dev bir bütçemiz bulunmaya devam edecek” dedi. Apple’ın bu harcamaları arasında Ar-Ge çalışmaları ilk sırada yer alıyor. Dağıtılması planlanan temettü miktarı dünya tarihinin en yüksek temettüsü olacak.

Bu kez Google’ı solladı
Öte yandan uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’in yaptığı dünyanın en değerli 500 markası araştırmasında geçen yıl 8. sırada yer alan Apple, 70.6 milyar dolarlık marka değeriyle birinciliğe yükseldi. Apple, 2011’in en değerli markası Google’ı da geride bıraktı. Listenin en hızlısı ise geçen yılki 90’ıncı sıradan 14’üncülüğe yükselen Japon telekomünikasyon şirketi NTT oldu. Teknoloji şirketlerinin üstünlüğü ilk ona yansırken Samsung 18’incilikten 6’ncılığa, Amazon 32’ncilikten 10’unculuğa yükseldi.

Dünyanın gelişen pazarları olarak bilinen BRIC (Brezilya, Rusya, Çin, Hindistan) ülkelerinin gelişim başarıları “en değerli markalar” listesine yansırken, Çin’in 25, Brezilya’nın 9, Rusya’nın 8, Hindistan’ın ise 6 marka ile temsil edildiği listede Türk markası yer almadı. Listenin ilk 5 sırasında yalnızca ABD markalarının olması dikkati çekti. İlk 20 marka içinde 11’i teknoloji alanında faaliyet gösterirken, bu liste içinde 3 banka, 2’şer enerji ve gıda, birer otomotiv ve perakende markası yer aldı.

LÜKSLERİN DEĞERİ ARTTI
Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner dünyanın ekonomik krizle boğuştuğu 2011 yılında lüks markaların değerlerini arttırdığını gözlemlediklerini belirterek, “Louis Vuitton yüzde 24 artışla 4,9 milyar dolar, Hermes yüzde 9 artışla 3.4 milyar dolar, Polo Ralph Lauren yüzde 6 artışla 3,4 milyar dolar marka değerine ulaşmıştı. Ayrıca, artan marka değerleri ile Prada, Coach, Christian Dior ve Burberry listeye ilk kez girmeye hak kazandı” dedi.(radikal)

bigPara.com