Arçelik, Hırvat pazarını Beko'yla ele geçirecek

Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yurtdışında büyüme stratejileri doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonraki son halkası Hırvatistan'daki...

ZAGREB - Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yurtdışında büyüme stratejileri doğrultusunda, eski Yugoslavya'nın Sırbistan ve Bosna'dan sonraki son halkası Hırvatistan'daki yapılanmalarını tamamladıklarını ve buradaki pazar paylarını üç yılda yüzde 25 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
Özdemir ve şirketin üst düzey bazı yöneticileri, satış ve pazarlama faaliyetine bu yıl başladıkları Hırvatistan'ın başkenti Zagreb'de, ülkedeki Beko distribütörü olan E-Plus yetkilileri ve bayileriyle bir araya geldi. Toplantıda konuşan Özdemir, Arçelik'in 2005'te konsolide cirosunu, önceki yıla göre avro bazında yüzde 14 artırarak 3.1 milyar avroya çıkardığına ve cirosunun yüzde 40'ını yurtdışı satıştan elde ettiğine değindi. Özdemir, bu oranı önümüzdeki beş yıl içinde yüzde 50'ye çıkarmak istediklerini söyledi.
Özdemir, şöyle devam etti: "Bağımsız araştırma kuruluşu GFK'nin Avrupa, Rusya ve Türkiye dahil olmak üzere 27 ülkeyi kapsayan araştırmasına göre şirketimizin kendi markalarıyla toplam yurt dışı pazar payı bugün yüzde 10'a yaklaşmıştır. Bu, satışlarının yüzde 80'ini kendi markalarıyla gerçekleştiren Arçelik şirketinin yurtdışında büyüme stratejisini hayata geçirdiğinin somut kanıtıdır."
'125 satış noktamız var'
Hırvatistan'da Elipso zincir mağazaları ile Beko'nun distribütörlüğünü üstlenen E-Plus'ın sahibi Bernard Sepetanc da, şu anda 25 bayi olmak üzere 125 satış noktasında Beko ürünlerinin satıldığını belirterek şunları söyledi: "Beko'nun hem fiyatı hem de kalitesiyle Hırvatistan pazarında büyük potansiyeli var. Her yıl pazarda ağırlığımızı artıracağız."