Arçelik'ten sanal dünyaya

Arçelik'te kariyerlerinin en üst noktasındayken günde 60 km. yol kat etmekten sıkılan Cezmi Aydın ile...
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Arçelik'te kariyerlerinin en üst noktasındayken günde 60 km. yol kat etmekten sıkılan Cezmi Aydın ile Beni Melamet aralarına Hakan Aygün'ü aldıktan sonra kurdukları enova adlı şirketle şimdi Türk iş dünyasını 'sanal dünyayla' tanıştırıyor. İşten ayrıldıktan hemen sonra Türkiye'nin en ağır ekonomik krizlerinden birine yakalanan üç arkadaş, gösterdikleri performans sayesinde şimdi yıllık 600 bin dolar ciro yapan bir şirketin sahibi olmuş durumda. Koç Holding, Avea, Borusan, Silkar Holding gibi birçok büyük kuruluşa hizmet veren enova'nın gözü artık yurtdışında. enova'nın portal çözümleri (web sitesi), sistem entegrasyonu konularında uzmanlaşmayı seçtiğini ve kurulduğu günden beri uzmanlık alanı dışında hiçbir işi kabul etmediğini söyleyen enova iş geliştirme direktörü Beni Melamet, işin sırrının da burada olduğunu söylüyor.
İlk iş eski şirketten
Bugün 400-500 dolara bilgisayara meraklı bir lise öğrencisinin bile portal hazırlayabildiğini hatırlatan Beni Melamet, enova'nın farkını ise 'Müşterinin ihtiyaçlarını onların yerine düşünmek ve herkesin teknoloji bilmese bile yönetebileceği bir site kurmak' şeklinde açıklıyor. İnternet sitelerinin genellikle bilgi işlem departmanları tarafından kurulmasına rağmen asıl işle ilgili insanların pazarlama, reklam, satış departmanlarında olduğuna dikkat çeken Melamet, "Bu yüzden kurduğumuz sistemlerde sadece Microsoft Office kullanmayı bilen herkes siteyi güncelleyebiliyor, yeni bilgi aktarabiliyor. Bu da müşterimize büyük avantaj sağlıyor" diye konuştu: Arçelik'ten ayrılmış olmalarına rağmen üç ortağın şirketin kurulduğu 2000 yılında ilk işleri yine Arçelik'ten gelmiş, ardından o zamanlar Aria olarak faaliyet gösteren Avea müşterileri olmuş. İlk yıl ancak 50-60 bin dolarlık ciro yapabilen ortaklar bu yıl ise 600 bin dolar ciro hedefliyor. "Her gün 60 km. yol kat etmekten yorulmuştuk ve farklı bir şeyler yapmak istiyorduk" diyerek girdiği iş dünyasında ekonomik kriz nedeniyle de ilk iki yıl neredeyse para kazanamadıklarını söyleyen enova pazarlama koordinatörü Cezmi Aydın, üç yıldır ise devamlı büyüdüklerini, bu yıl da yüzde 25 büyüme hedefi koyduklarını belirtti. Enova'yı kurarak 'okyanusa atladıkları'nı ama boğulmamayı başardıklarını hatırlatan Beni Melamet, Avrupa Birliği (AB) müzakere sürecinde işlerin daha da iyi olacağını hatırlattı. AB kuralları çerçevesinde her şirketin çok gelişmiş olmasa da web sitesi kurma zorunluluğu olduğunu vurgulayan Melamet, şöyle konuştu: "AB, iş dünyasına bazı yaptırımlar getirecek. Örneğin bunedenle her kuruluşun bir web sitesi olması gerekecek. Ayrıca yabancıların da Türkiye'deki yatırımları artıyor. Bu yüzden IT (Bilgi Teknolojisi) yatırımları da artacak. Şu anda IT pazarımızın büyüklüğü 1.5-2 milyar dolar. Yakın vadede bu rakam 3 milyar dolara çıkacak. İsrail'in 15 bine yakın yazılımcısı 15-16 milyar dolarlık da pazarı var. AB'ye üyelik süreci hedeflerimizi en azından İsrail seviyesine getirir."
Melamet, yurtiçinde çalıştıkları müşterilerinin yurtdışındaki markalarına da hizmet verererek dışa açıldıklarını aktardı. Arçelik'in satın aldığı Bloomberg markasına yaptıkları portal sayesinde İspanya, Belçika, İsrail, Rusya, Almanya gibi ülkelerin tek merkezden yönlendirilebildiğini vurgulayan Beni Melamet, bundan sonra Ortadoğu 'da da bağımsız projelerde çalışmayı planladıklarını söyledi.