Aşırı sıcak iftar sofralarından tatlıyı kovdu, yeni gözde dondurma

Aşırı sıcak iftar sofralarından tatlıyı kovdu, yeni gözde dondurma
Aşırı sıcak iftar sofralarından tatlıyı kovdu, yeni gözde dondurma

Tüketici bu yıl sıcak havalara bağlı olarak iftarda daha hafif ve serin gıdaları tercih ediyor.

Bu yıl kavurucu sıcaklara denk gelen Ramazan, dondurma sektörünü sevindirdi. İftar sofralarında hamurlu tatlıların yerini almayı hedefleyen dondurmacılar, çeşitleri de artırdı. Ramazan'a özel revanili, kadayıflı hatta güllaçlı çeşitler var
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

İSTANBUL - Ramazan ayının bu yıl yazın en sıcak dönemine denk gelmesi, tüketicinin iftar alışkanlıklarını da değiştirdi. Sıcak havalara bağlı olarak yiyecek-içecek tercihlerinde çoğunlukla daha hafif ve serinletici gıdalara yönelen tüketici, dondurma sektörünü de harekete geçirdi.
Markaların ‘iftarlık dondurma’ reklam filmleri daha ramazan başlamadan televizyon kanallarında birbiri ardına dönmeye başlarken, yeni ürünlerde de sıklıkla iftar sofralarına vurgu yapıldı. Bu yıl iftar sofralarında geleneksel tatlılarla sıkı rekabete giren dondurmacılar çeşitleri de artırdı. Marketlerde alıştığımız dondurmaların yanında pastadan, kadayıflıya, revaniliden güllaçlıya kadar farklı çeşit bulmak mümkün. 2009’u 800 milyon avroyla kapatan ve bu yıl 1 milyar avroya göz diken sektör, böylece geleneksel tatlıları masalarından eksik etmeyenler için dondurmayı tatlıyla buluşturarak, satışları katlamayı hedefliyor.

Bayrama da dondurma
Türkiye ’nin en bilinen dondurma markalarından biri olan Algida da ramazana hazırlıklı girdi. Özellikle Carte d’Or’un Patisserie grubundaki çeşitleriyle iddialı olan Algida’dan yapılan açıklamaya göre, ramazanın yaz aylarına denk gelmesi beslenme alışkanlıklarını da değiştirdi ve serinlemeye yardımcı olacak soğuk yiyecek-içeceklere olan talebi artırdı.
Bu noktada dondurmanın da daha çok tercih edilen bir tatlı alternatifi haline geldiği belirtilerek, temmuz ve ağustos aylarının dondurma tüketiminin en yüksek seyrettiği dönemler olduğuna dikkat çekildi. Ramazanın ağustos ayına denk gelmesi sebebiyle tüketicilere ağırlıklı olarak Carte d’Or markasıyla seslenildiği ifade edilerek, “Bu yıl ramazanı Carte d’Or’un Patisserie grubunda bulunan İncir Tatlılı, Halis Kazandibi Lezzeti, Profiterollü, Tel Kadayıflı ve Ekmek Kadayıflı ürünlerimizin yanı sıra Dondurmalı Pasta ile karşılıyoruz. Özellikle yeni ürünümüz Frambuazlı-Kaymaklı Dondurmalı Pasta, ramazan sofraları ve bayram ziyaretlerinde çok tüketilecek” denildi. 

Kampanyalar sürecek
Patisserie serisi ürünlerle Türk tatlılarını sofrasından eksik etmeyenlerin hedeflendiği belirtilen açıklamada, şöyle denildi: “Patisserie serisindeki ürünlerimizin bu yıl da oldukça rağbet göreceğini öngörüyoruz. İftar sofralarında ve bayram ziyaretlerinde çokça tercih edilecek. Önümüzdeki birkaç yıl boyunca ramazan yaz aylarına denk gelecek. Ramazan, Algida olarak bizim özellikle önem verdiğimiz bir dönem olduğu için iş planlarımızı da buna göre hazırlıyoruz. Amacımız iftar sofralarında hamur tatlılarına göre daha düşük kalorili olan dondurma ve dondurmalı tatlılarımızı tüketiciyle buluşturmak. Bu anlamda ramazana özel iletişim kampanyalarıyla satışlarımızı artırmayı hedefliyoruz.” Algida’nın Dondurmalı Pasta kategorisindeki ürünlerin fiyatı 12.99 TL, Patisserie serisindeki ürünlerin fiyatı ise 8.49-9.99 TL arasında değişiyor. 

50 çeşit var
Ramazanın özellikle bu yıldan başlamak üzere, yaz dönemine denk gelmesinin tüketicileri çok daha hafif ve serin seçeneklere yönelteceğini belirten Ülker Golf Pazarlama Müdürü Özgü Güder de, geçmiş ramazanlardaki tüketim tercihlerine baktıklarında iftarla birlikte sütlü tatlı tüketiminin arttığını gördüklerini söyledi. Ramazana özel dondurma çeşitlerinin artmasının birkaç yıldır çıkışta olan ev tipi (take home) dondurmanın pazardaki bir yansıması olduğunu söyleyen Güder’e göre, Türkiye’de kişibaşı dondurma tüketimi artmaya devam ediyor, insanlar artık evleri için daha fazla dondurma alıyorlar. Ramazanın da artık yaz aylarına gelmesiyle markaların tüketiciye ev/ikram/iftar okazyonları için daha fazla seçenek sunduğunu belirten Güder, şöyle devam etti:
“Ülker Golf olarak biz ramazanı çok zengin çeşitlerle karşılıyoruz. Ev tipi litrelik dondurmalarımızın yanısıra, çeşitli tat ve formatlardaki pasta çeşitlerimiz, geleneksel tatlılarla sunduğumuz dondurmalarımız dahil, ramazanda 50’yi aşkın çeşit sunuyoruz.”

Dondurmalı pasta revaçta
Ramazanda özellikle insanların, evlerinde misafirleriyle, aileleriyle tercih ettikleri sütlü tatlı, baklava, pasta gibi çeşitleri dondurmayla birleştirerek çok daha hafif ve serin seçenekler sunmayı hedeflediklerini anlatan Güder, “Mesela Royal Türk Tatları grubumuzda, hepimizin alışkanlığı olan ve ramazanda da çok tüketilen, şöbiyet, tel kadayıf gibi geleneksel tatlılarımız dondurmayla buluşuyor. Maxima Rulo pastalarımız, dondurmasıyla pasta keyfini vaat ediyor. Sadece Ülker Golf’te olan ve bu yıl portföyümüze kattığımız Maxima pastalarımız, derin dondurucuda saklanıp istenildiği zaman tüketilebiliyor” dedi. 

Pazar yüzde 20 büyür
Ramazanda ikramlıklar, hediyelikler dahil tüm ev tipi ürünlerinde satışların artmasını beklediklerini vurgulayan Özgü Güder, ramazan döneminde fiyatlarda da indirim yapacaklarına dikkat çekti. 2009 yılında evde tüketiminin artmasıyla Türkiye’de toplam dondurma pazarının 178 milyon litreye ulaştığını ifade eden Güder, 2010 yılında pazarın geçen yıla göre yüzde 20 büyümesini beklediklerini söyledi.


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İstanbul

    ,

    Ramazan