'Aslan'ın yeni bebeği: 207

Peugeot'nun 1 milyar avroluk yatırımla yarattığı B segmentindeki (küçük sınıf) yeni modeli 207, 26 Mayıs'ta Türkiye'de satışa sunulacak.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

MALLORCA - Peugeot'nun 1 milyar avroluk yatırımla yarattığı B segmentindeki (küçük sınıf) yeni modeli 207, 26 Mayıs'ta Türkiye'de satışa sunulacak. Aracın fiyatı 206 ile 307 arasında yer alacak. Kesin fiyat ülke lansmanlarında verilecek. En önemlisi de Peugeot 207, sanıldığı gibi 206'nın yerini alan bir model olmayacak. Şirketin küçük sınıfta ilk defa denediği birden çok modelle rekabet etme stratejisi çerçevesinde 206'nın üretimi sürecek. 107, 1007, 206 ve 207 Peugeot'nun mini ve küçük sınıftaki otomobillerdeki kare asını oluşturacak.
Şirketin Avrupa ve Akdeniz ülkeleri direktörü David Rio, aynı segmentte birden fazla modelle rekabete başlamalarına ilişkin şu bilgiyi verdi: "Biz Peugeot olarak satış politikalarımızı gelişmekte olan ülkelere yönelttik. Çünkü kişibaşına düşen gelirle araç sayısı arasında doğrudan bağlantı var. Bugün ABD'de 1000 kişiye 750 otomobil düşerken, bu sayı Hindistan'da 50, Çin'de 20. Otomobil sahibi olma oranı artan gelirle birlikte bu ülkelerde de yükselecek. Dünyadaki 38 milyon otomobilin yüzde 35'inin küçük sınıfta olduğu düşünülürse bu segmente neden ağırlık verdiğimiz de anlaşılabilir. 1995 yılında dünyada 1 milyon 203 bin adet küçük otomobil satılırken bu rakam 2005'te yüzde 66'lık artışla 2 milyona çıktı. Küçük sınıf gelişmekte olan ülkelerde patladı. Peugeot bu sınıfta bütün ihtiyaçlara cevap vermek istiyor. Küçük otomobilde lüks arayan da var, uygun fiyat isteyen de. Ayrıca tüm bunların dışında 206 öldürülmesi çok zor bir araç. Alım gücünün yüksek olduğu Avrupa'da bile talep görüyor. Üretimi bugün durdurmak intihar gibi olur."
Peugeot 207 ile gençleşecek
David Rio, 207'nin 307 ve 206'nın payını 'kemirme' ihtimalinin hatırlatılması üzerine, "Bizim ümidimiz rakiplerimizin müşterisini almak. Yenilikleri seven Ortadoğu pazarında 207 başkalarının canını acıtabilir" dedi. Rio, mali durumu yüksek bir şirket olarak uzun vadeli yatırımlar yapabildiklerini, 3.8 olan model yaşının 207'nin katkısıyla üçe kadar ineceğini, 2006'da 64 bin, 2008'de 80 bin 207 satılacağını, 2007'de 500 bin 207 üretileceğini söyledi.
Rio, 206'nın Rusya ve Türkiye'de kadınlar tarafından 'moda' haline getirildiği, bunun 207 için de gerçerli olup olmayacağına ilişkin ise şunları söyledi: "Tabii ki bu Peugeot 207 için de geçerli olabilir. Bunu önceden öngöremezsiniz. Özellikle kadınların neyi tercih edeceğini ise hiç bilemezsiniz."
B sınıfında dört silahı oldu
Yedinci jenerasyon '2 Serisi' 207 ile Türkiye'de B sınıfındaki yerini güçlendirecek olan Peugeot, 206 ve bu yıl gelecek olan 206 Sedan ve 107 ile küçük otomobilde müşteri kitlesini artıracak. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Yann Carnoy, Türkiye'de bu yıl 6 bin 207, 10 bin de 206 satmayı hedeflediklerini, 40 bin adetlik toplam satışla pazar paylarını da yüzde 5.5'ten 6.5'e çıkaracaklarını belirtti.
Peugeot'nun şanslı sayısı olan 'iki' 1929 yılında 201 modeli ile başladı. Bu araç, ortasında sıfır rakamı bulunan üç haneli serilerin de başlangıcı oldu ve bugüne kadar yaklaşık 13.2 milyon üretildi. Markanın en ünlü '2 serisi' 206, daha önce 205 ile elde edilen tarihi üretim rekorunu da kırdı. Yedi yıllık üretimi süresince (1998-2005) yaklaşık 5 milyon 350 bin adet 206 araç üretildi.
Beş motor seçeneği var
Peugeot 207'nin 1.4 litre (75 bg), 1.4 litre (90 bg), 1.6 litre (110 bg) benzinli, 1.4 litre (70 bg), 1.6 litre (90 bg), 1.6 litre (110 bg) dizel motorları var. Araç, PSA Peugeot Citroen'in Citroen C3'ün de üretildiği platformunda geliştirildi. 207'nin ön paneline gizlenmiş patentli güzel koku difüzöründe sigara kokusunu önlemeye yönelik esans da var.
207'de olası gürültü kaynaklarına karşı da özenli çalışmalar yapıldı. Avrupa'nın en önemli çarpışma testi kuruluşu Euro NCAP'ten beş yıldızı almayı başaran araç, çarpışma esnasında yayaların korunmasıyla ilgili yeni Avrupa Birliği direktifleriyle de uyumlu. Bu sistemde çarpışma anında yayanın aracın altına girmesi önleniyor. Yine çarpışma anında pedallar sürücünün ayak bileğinin kırılmasını önleyecek şekilde yer değiştiriyor.