Ataköy Plus 'çatkapı' gelen 5 bin Arap turistin uğrak yeri oldu

Ataköy Plus 'çatkapı' gelen 5 bin Arap turistin uğrak yeri oldu
Ataköy Plus 'çatkapı' gelen 5 bin Arap turistin uğrak yeri oldu

Ramazan nedeniyle kapanış saatini 23.00 e kadar çeken Ataköy Plus ı ayda 400 bin kişi ziyaret ediyor. AVM deki mağazaların doluluk oranının yüzde 100 lere çıktığı belirtiliyor.

Nisanda kapılarını açan Ataköy Plus AVM, havalimanına yakınlığı nedeniyle 'çatkapı' gelen turistlerin uğrak yeri oldu. Bugüne kadar 5 bin Ortadoğulu turisti ağırlayan AVM'de Dubai, Mısır, Fas ve İran'dan gelen turistlerin yaklaşık 150 bin dolar harcadığı belirtildi

İSTANBUL - Geçtiğimiz nisan ayında ayında Ataköy Konakları’nda açılan alışveriş merkezi Ataköy Plus, 3 bini İranlı olmak üzere ‘çatkapı’ gelen 5 bin Ortadoğulu ziyaretçiyi ağırladı. Aylık 400 bin ziyaretçi sayısına ulaşan Ataköy Plus’ta Dubai, Mısır, Fas ve İran ’dan gelen turistlerin bugüne kadar yaklaşık 150 bin dolarlık harcama yaptığı belirtildi. Genellikle turist kafileleri alışveriş merkezlerine (AVM), bir yıl önceden yapılan anlaşmalarla ayarlanırken, Ataköy 6’ncı kısımda yer alan Ataköy Plus’ın, havalimanına yakınlığı nedeniyle çatkapı gelen turistlerin uğrak yeri olduğu ifade edildi. 

İranlı üç kat fazla harcıyor
AVM’lere yabancı turist kafile ziyaretlerinin bir yıl öncesinden ayarlandığını ve acentalarla yapılan bağlantılar sonucu gerçekleştiğini belirten Ataköy Plus AVM Genel Müdürü Cemil Demirbakan, “Ancak biz nisan ayında açılmamıza ve dolayısıyla böyle bir yıl öncesinden ayarlama yapamamamıza rağmen yabancılar ‘çatkapı’ alışverişe geliyor” diye konuştu.
Özellikle İranlı ziyaretçilerin Türklere göre harcama kapasitelerinin üç kat daha fazla olduğunu belirten Demirbakan, ziyaretlerin alışverişe dönüş oranında en yüksek ilk üç AVM arasına girdiklerini söyledi. 

Eylülde hedef 650 bin ziyaretçi
Şu anda aylık 400 bin olan ziyaretçi sayılarını eylül ayından sonra 650 bin seviyesine çıkarmayı beklediklerini de vurgulayan Demirbakan, şu anda mağazalar açısından yüzde 100 doluluğa ulaştıklarını ifade etti. Demirbakan, Beymen’in de önümüzdeki günlerde 150 metrekarelik ‘açık hava alanı’nın bulunduğu kısma ‘cafe’ konseptini getireceğini vurguladı.
Ramazan nedeniyle kapanış saatlerini 23.00’e çektiklerini ve çok olumlu geri dönüşler aldıklarını da aktaran Demirbakan, “Bir saatlik geç kapanış sayesinde ziyaretçi sayımızda ve satışlarda yüzde 15’e yakın artış yakaladık. Özellikle aileler iftardan sonra yeme-içme mekânlarına ve gündüz sıcak nedeniyle yapamadıkları alışverişlerini yapmaya geliyor” dedi.

Mısır’dan ABD’ye uygun fiyat
Ataköy Plus AVM’nin yatırımcılarından olan ve Örma Tekstil’le H&M, Esprit gibi dünya devlerine üretim yapan Örma Tekstil ile Delta İnşaat’ın patronu Nihat Delibalta da, ABD’ye ‘rekabetçi bir maliyet’le ürün satmanın yolunu Mısır’da buldu. Mısır’da üretim için yerel bir grupla görüşme halinde olduklarını açıklayan Delibalta, “ Türkiye ’de boyama ve dokumayı yapacağız Mısır’da üreteceğiz. İsrail , Ürdün ve Mısır’da üretim yapıldığında ABD’ye yüzde 35 vergi muafiyetiyle girebiliyoruz.
Bu da fiyat rekabetinde müthiş bir avantaj yaratıyor” dedi. İnşaat projelerine de hız veren Nihat Delibalta önümüzdeki günlerde ‘Boğaz’ın en lüks projelerinden birini hayata geçirmeye hazırlandığını söyledi. Çengelköy’de Boğaz’a nazır ‘Delta Konakları’ projesinde 35 villa bulunacak. Delibalta, projenin inşaatına başladıklarını belirterek, İtalyan ve Türk mimarlarla beraber çalıştıklarını ifade etti. 

AVM’ler pazar yerine döndü 
Bu arada alışveriş merkezleri (AVM) ve mağazalar hafta içi durgunluğunu özel indirimler ve etkinliklerle aşıyor. Bazı AVM’ler bugünlerde pazar konsepti oluştururken, bazıları ekolojik pazar kuruyor, mağazalar da tek günlük indirimler yapıyor. Olivium Outlet Center Genel Müdürü Aytaç Özçiçek, “Geçen sene kriz döneminde perakende sektörü indirime girmişti. O dönemde outletlerin normal AVM’lerden bir farkı kalmamıştı. Biz de o dönemde oturduk, düşündük, ’haftanın bir günü pazar havası yapalım, o gün daha da ucuz olsun, outletin outleti olsun’ diye farklılık yaratalım dedik. Kadıköy’deki Salı Pazarı aklımıza geldi, ’Salı Pazarı olsun’ dedik. Salı günü AVM’de pazar konsepti oluşturuyoruz. Haftada bir gün yaptığımız bu uygulama verimli bir şekilde devam ediyor. Toplamda hafta içi ziyaretçi sayımız düşmeden salı günleri ziyaretçi sayımız yüzde 22, ciro da yüzde 20 arttı. Salı günleri 28-30 bin arasında ziyaretçi girişi oluyor” dedi. Airport Outlet Center Pazarlama Yöneticisi Kadir Cebeci de “Cuma günleri bizde daha sakin geçiyordu, bunu canlandırmak için Türkiye’de ilk kez cuma günleri bir AVM’de ekolojik pazar etkinliği düzenledik” dedi. Alışveriş merkezinin açık otoparkını normal semt pazarına dönüştürdüklerini ifade eden Cebeci, buradaki ürünlerin yüzde 100 ekolojik olduğunu, ürünlerin denetiminin hem buğday derneği hem de Bakırköy Belediyesi tarafından yapıldığını kaydetti. (Radikal)


    ETİKETLER:

    İsrail

    ,

    Fas

    ,

    İran

    ,

    Mısır

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul

    ,

    Ramazan