Atıl havaalanında göbek atılmaya başlandı

Topraklarının yüzde 64'ü ormanla kaplı, yeşili en bol illerinden biri unvanına sahip Kastamonu, Ilgaz'daki kayak merkezinin yanı sıra kanyonda rafting, yayla ve kültür turizmiyle turist çekmeyi...
Haber: AHMET KIVANÇ / Arşivi

KASTAMONU - Topraklarının yüzde 64'ü ormanla kaplı, yeşili en bol illerinden biri unvanına sahip Kastamonu, Ilgaz'daki kayak merkezinin yanı sıra kanyonda rafting, yayla ve kültür turizmiyle turist çekmeyi beklerken, 1992 yılında yapılan ve düğün salonu olarak kullanılan havaalanı da uçak bekliyor.
Havaalanının 2 bin 380 metrelik pistinin bulunduğu alanda ise inek ve koyunlar otluyor. Ekonomi Muhabirleri Derneği'nin (EMD) reel sektörün sorunlarını yerinde incelemek amacıyla Kastamonu Ticaret Borsası (KTB) ile ortaklaşa gerçekleştirdiği gezide Kastamonu Valisi Mustafa Kara, ilin turizm potansiyeli ve sorunları hakkında bilgi verdi.
En pahalı salon
Eski Başbakan Tansu Çiller'in 'Her ile bir havaalanı' sloganından cesaret alan Kastamonu İl Özel İdaresi'nin gerçekleştirdiği havaalanı inşaatı 1992'de tamamlandı. Küçük uçakların inebileceği 2 bin 380 metre pisti olan havaalanı 14 yıl önce tamamlanmasına karşın bugüne kadar kullanılmadı. Boş durduğu için yıpranan havaalanı terminal binası ise Kastamonu Spor'a düğün salonu olarak kiralandı. Bu yönüyle havaalanı, Türkiye'nin en pahalı düğün salonu olma özelliğini kazandı.
Vali Mustafa Kara, şu an yılda 135 bin konaklamalı turist çeken kentte turist sayısını beş yıl içinde 1 milyona çıkarmayı hedeflediklerini, sahip olduğu doğal ve kültürel varlıkları sayesinde kentin bu kadar turist çekecek potansiyeli bulunduğunu ancak havaalanının faaliyete geçmemiş olmasının hedefe ulaşmalarını zorlaştırdığını söyledi. Kara, havaalanının hizmete girebilmesi için kulenin yapılması ve pistin onarılarak 600 - 700 metre uzatılması gerektiğini belirterek, "Hem turizm potansiyelinin değerlendirilebilmesi, hem de İstanbul'da yaşayan 1 milyonu aşkın Kastamonulu nedeniyle havaalanının hizmete girmesi gerekir" dedi. Havaalanının elektronik sistemlerle donatılarak pistin aydınlatılması dahil uçuşa hazır hale getirilebilmesi için 4 milyon YTL ödeneğe ihtiyaç bulunuyor.
Özel şirketlerle görüşme
Öte yandan, Kastamonulu işadamları ve yöneticiler havaalanının hizmete girebilmesi için özel havayolu şirketleriyle de görüşmelerde bulunuyor. KTB Başkanı Sedat İşeri, İstanbul'a Kastamonu'dan günde 50 otobüs kalktığını, eğer havaalanı faaliyete girerse İstanbul'daki Kastamonuluların memleketlerine gidiş gelişlerinin de yoğunlaşacağını söyledi. Sedat İşeri, havaalanıyla yolcu potansiyelinin daha da artacağını söyledi. Sedat İşeri, buraya yapılacak havaalanının Çankırı, Bartın, Karabük ve Sinop'un bazı ilçelerine de hizmet verebileceğini ifade etti.