Avea: Biz sözümüzü tuttuk

Aria ile Aycell birleşmesinden doğan Avea markası, birinci yaşını kutlarken geçen yıla göre yüzde 50'nin üzerinde büyümeyi başardı.

İSTANBUL - Aria ile Aycell birleşmesinden doğan Avea markası, birinci yaşını kutlarken geçen yıla göre yüzde 50'nin üzerinde büyümeyi başardı.
5 milyon aboneye ulaşan ve sektörde yüzde 17'lik pay elde eden Avea, 4-5 yıl içinde ise bu rakamı yüzde 30'a yükseltmeyi hedefliyor. İki şirketin 19 Şubatta birleşmesinin ardından 14-15 aylık dönemde bir mucize yaratıldığını söyleyen Avea Genel Müdürü Cahit Paksoy, "Biz pazarın rengini değiştirdik. Pazarın yönü artık müşteri odaklı. Konuşma ücretlerinde sağladığımız indirime rağmen biz bu işten kâr edebiliyoruz. Bir yılda ciro, kârlılık, abone sayısı bakımından yüzde 50'nin üzerinde büyümeyi başardık" dedi.
'Onun adı vergi mi?'
Türk Telekom (TT) özelleştirmesinde yaşanan gelişmelere de değinen genel müdür Cahit Paksoy, "Türk Telekom'un özelleştirilmesi hem ülke ekonomisi hem de sektörün önünün açılması nedeniyle gerekli. Bu özelleştirmenin bizim şirketin çalışması ile alakası yok. Biz pazarda büyümeye devam edeceğiz. Şirket olarak orta vadeli dönemde, yani 4-5 yıllık süreçte pazarın yüzde 30'unu kontrol etmeyi planlıyoruz" açıklamasını yaptı.
Avea'nın bir yıl içinde verdiği tüm sözleri tuttuğunu da vurgulayan Paksoy şunları söyledi:
"2004 yılında komünikasyonu lüks olmaktan çıkaracağımızın sözünü vermiştik, bunu da başardık. Bizimle birlikte müşterilerin aldığı servislerde büyük değişiklikler oldu. Türkiye'de pazara giren üçüncü ve son operatör olmamıza rağmen Baskonuş ve Blackberry gibi teknolojileri ilk kez pazara sunan biz olduk. Geçen hafta Milli Eğitim Bakanlığı'yla e-devleti mobil hale getiren bir anlaşmaya imza attık. Bu anlaşmayla öğrencilerin gelmediği günlere kadar bakanlığın veri bankasındaki tüm bilgilere kısa mesaj yoluyla ulaşılabilecek. Hatta bu yılki üniversite sınav sonuçlarını da cep telefonlarına ulaştıracağız. Tüm bu gelişmeler sonucu diğer operatörler de bizi takip etmek zorunda kaldı. Bu durum bu operatörlerin müşterilerine yaradı."
Telekomünikasyon sektöründeki vergilerden ve son dönemde artırılan ÖTV'lerden yakınan Avea Genel Müdürü Cahit Paksoy, "Onun adı vergi mi? O bakanlıkların cep telefonuyla ne işi olur. Koro halinde tüm operatörler bağırıyoruz: Planlı hareketten çıkıp, plansız harekete geçilirse Türkiye'de ticaret yapılamaz. Yabancı yatırımcı da gelmez. Sektörde vergi miktarı yüzde 66 civarında. Türkiye'de konuşma süresi hâlâ 63-65 dakikalarda" diye konuştu.
'Blackberry iştahı çok iyi'
Bir cihaz üzerinden tüm ofis uygulamalarını mobil olarak gerçekleştirmeyi sağlayan Blackberry teknolojisini Türkiye'ye getiren Avea, bu alanda da iddialı. Sipariş verdikleri Blackberry cihazlarının kamyonlara yüklendiğini ve 2 hafta içinde pazara sunabileceklerini söyleyen Cahit Paksoy, "Türkiye'de 50'den fazla şirkette Blackberry teknolojisini test ediyoruz. Bu alanda iştah çok iyi. Hatta bizim tahmin ettiğimiz rakamlardan daha iyi sonuçlar elde edeceğiz" dedi. Blackberry'nin Türkiye'deki gelişimini 'ketçap'a benzeten Cahit Paksoy şunları söyledi:
Öncelik kurumlarda
"Blackberry'nın kullanımı şişe dibinde kalmış ketçap gibi. Ketçabı da sallarsınız birkaç kerede dökülmez. Ama sonrasında bir anda tüm ketçabı alırsınız. Blackberry de önce kurumlarda kullanılacak ardından yayılacak. Ben gelen tepkileri ve pazarın iştahını çok iyi ve pozitif görüyorum." Avea'nın davetlisi olarak Türkiye'ye gelen Blackberry'nin
mimarı Research In Motion(RIM) şirketinin operasyondan sorumlu en üst yetkilisi Dan Morrison ise şirket olarak Türkiye'ye ayrı bir sempatilerinin olduğunu belirterek şöyle devam etti:
"RIM'in kurucusu Mike Lazerides Türkiye doğumlu. Bu bağlantı nedeniyle şirket olarak Türkiye pazarına ayrı bir ilgi duyuyoruz. Blackberry, şu anda dünyada 120'den fazla operatör tarafından kullanıma sunuldu. Bu yıl sonuna kadar da 100'den fazla yeni operatör eklenecek. Şu anda dünyada 3 milyondan fazla kullanıcımız var. Avea da bu konuda çok iddialı."