Avea'da değişim zamanı

Avea'yı zor dönemleri atlatmış, olgunluğa hazır bir şirket olarak gördüğünü söyleyen Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, "Kendi ligimizin en iyi ve en değerli şirketi olmayı hedefliyoruz.

İSTANBUL - Avea'yı zor dönemleri atlatmış, olgunluğa hazır bir şirket olarak gördüğünü söyleyen Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, "Kendi ligimizin en iyi ve en değerli şirketi olmayı hedefliyoruz. Yüzde 55 düzeyinde cep telefonu penetrasyonu olan Türkiye'de yeni abone piyasasındaki büyümeden en büyük payı almayı planlıyoruz" dedi.
Kendisinin büyüyen piyasaya odaklandığını belirten Türktan, katma değerli servislerin gelişimiyle abone başına geliri de 12 dolardan 14-15 dolara çıkaracaklarını açıkladı. 2005'i 1 milyar YTL'nin üzerinde ciro, yüzde 15-17 pazar payı ve 7 milyon aboneyle kapatan Avea, bu yıl yüzde 25-30 ciro artışı bekliyor.
Cüneyt Türktan, göreve geldikten sonra düzenlediği ilk basın toplantısında, geçmişte Avea'da altyapı yatırımlarının hakkıyla yapılmadığını ve bu nedenle daima geri kaldığını hatırlatarak, "Ama güzel şeyler yapılacak bir altyapı var. Bunu geliştirerek bana göre Avea, layık olduğu yere gelecek" diye konuştu.
Türk Telekom özelleştirmesi ve Telsim'in satışıyla pazarda sıcak gelişmelerin yaşandığını, geçtiğimiz dört aylık dönemde Avea'nın bu gelişmeleri değerlendirerek yeni kurumsal stratejilerini belirlediğini hatırlatan Türktan, santral, baz istasyonu ve kapsama alanı geliştirmenin ağırlıkta olduğu yatırımlar ve sistem iyileştirmelerine odaklanacaklarını, 300 milyon dolarlık yatırım gerçekleştireceklerini açıkladı. Türktan, Avea'nın merkezlerinin mağaza dekorasyonundan tabelalarına kadar değişeceğini de söyledi.
'Vodafone etkilemez'
Vodafone'un Telsim'i alarak piyasaya girmesiyle sektör dengelerinin hemen etkilenmesinin beklenmediğini söyleyen Türktan, "Avea Telsim'den daha iyi altyapıya sahip olmasına rağmen, bizim üç ay vakit harcayarak altyapıyı oluşturmamız gerekti. Bu sürenin Telsim'de çok daha uzun olmasını bekliyoruz" dedi.
Türktan, Avea'nın 1800 MHz frekans üzerinden verdiği hizmetle özellikle kapalı alanlarda diğer operatörlere göre kaliteli servis sunduğuna dikkat çekti.
Halka arz 2008 sonrası
Halen 1900 civarında personeli olan Avea'nın piyasa değeri için bir süre önce İş Bankası tarafından yaptırılan bir çalışmayla bulunan 3.4 milyar dolarlık toplam değer konusunda ise Türktan, "Normal bir değer, ancak esas piyasa değeri halka arzda belli olur" dedi. Türktan, halka arz için en az iki yıllık bir kurumsallaşma süreci gerektiğini belirterek, "Halka arzın 2008 öncesinde olacağını sanmıyorum" açıklamasını yaptı. Türktan, Avea'nın mevcut aboneleri hakkında ise şu bilgileri verdi: "Abonelerimiz arasında faturalı ve faturasızlar yarı yarıya. Abone portföyünde kurumsal personel ve kamu çalışanı kullanıcıların sayısı 2.5 milyonu buluyor. Abone başına gelirimiz 12 dolar ama katma değerli servislerle bu rakam 14-15 doları çıkarılabilir. Eğer vergi indirimi olursa bu daha da artacaktır."
Türktan, sektörde bu yıl rekabeti belirleyecek unsurların ise Telekomünikasyon Kurumu'nun alacağı numara taşınabilirliği, 3G ve ara bağlantı konusundaki kararlar olduğunu sözlerine ekledi. Türktan, 3G ihalesine gireceklerini de belirtti.
'Görevi reddetme şansım yoktu'
Turkcell Genel Müdürlüğü görevinden sonra dört yıla yakın süre Oger Telecom Grubu'yla birlikte Romanya'da çalışan Cüneyt Türktan, Avea'ya gelişinde grupla uzun süredir çalışmasının etkili olduğunu belirtti.
Türktan, "Ben bugüne kadar göreve hep davet edildim. Dört yıldır da bu grupla bir yakınlığımız var. Gel başla dediklerinde zaten reddetme şansım yoktu. Dönüp arkama bakmadım. Aslında daha önce Güney Afrika operasyonu da önerildi ama Türkiye'ye uçakla dokuz saat uzaklıkta olunca gitmek istemedim" dedi. Yurtdışında küçük ama 2 bin 500 lisansın verildiği bir ülkede çalıştığına da dikkat çeken Türktan, "Piyasaya dördüncü girdik, üçüncüncülüğe yükseldik ama alanımızda liderliği yakaladık. Hem de Orange Telecom, Vodafone gibi rakiplerin arasında" dedi. Türktan, Avea'da kadrolaşmaya gitmediklerini de söyledi.
Bedava telefon bir çeşit kredi
Telsim'i alarak Türkiye pazarına da giren Vodafone'un yurtdışında uyguladığı 'bedava telefon' uygulamasına değinen Cüneyt Türktan, "Hiçbirşey bedava değildir. Türkiye'de kredi mekanizması çok gelişti. Türk tüketicisini üç-dört yıl aboneniz yapabilirsiniz ama 12 aylık kontrat yapmak zordur. Bedava uygulamalar kredi kartı mekanizmasının olmadığı ülkelerde başarılı oluyor. Bedava telefon silahını herkes uygulayabilir. Bu da bir silah değil, bir çeşit kredilendirme usulü" diye konuştu.