Avrupa'da belediyeler sıraya girdi

Avrupa'da belediyeler sıraya girdi
Avrupa'da belediyeler sıraya girdi
Londra, Kopenhag, Roma ve Floransa belediyelerine elektrikli ti-cari araç satan Boyner, İstanbul'da pil ve araç dönüşüm tesisi kuracak.
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

Otomotiv üreticileri binek elektrikli araçlarda yarışırken hafif ticarideki boşluğu gören Osman Boyner, bu alanda lider olmak için kolları sıvadı. BD Otomotiv’in sahibi Boyner, İtalya ’daki tesisin aynısını İstanbul’a kurup hem araçları elektrikliye çevirecek hem de kendi pilini üretecek. Boyner, otomotiv devlerinin girmediği elektrikli hafif ticarilerdeki boşluğu hafif ticarilerdeki dört farklı modelle dolduracak. 

10 pil üreticisinden biri 
Elektrikli otomobillerle sektörde taşların yerinden oynayacağına inanan Boyner, hem şarj istasyonu hem elektrikli araç dönüşümü hem de pil üretimi yaparak bu alanda bir ilki gerçekleştirmek istiyor. Elektrik mühendisi olan Boyner, İtalya’dan sonra Türkiye ’de de pil üreterek dünyanın 10 pil üreticisinden biri olacak. Boyner elektrikli araçların en pahalı parçası olan pilleri İtalya’da bulunan tesisinde üretiyor. Lityum iyon pillerin içindeki hücreleri (kimyasal madde) ABD ve Güney Kore’den alan Boyner, hücreleri bir araya getirip kendi yazılımıyla daha verimli çalışmasını sağlıyor. Boyner, “Pilimizle fark atacağız şu an en verimli pilleri biz üretiyoruz” diyor. 

Devlerin planı yok 
Osman Boyner, hafif ticarilerin elektrikli araç için en uygun sınıf olduğunu belirterek hedeflerini şöyle açıklıyor: “Biz filoları hedefleyip bu işe girdik. İtalya’da üretiyoruz. Avrupa’da elektrikli hafif ticari planı olan şirket yok. Fiat Fiorino, Scudo, Ducato, Peugeot Partner, Expert, Renault Kangoo ve Trafic modellerinin motorunu çıkarıp yerine pil ve batarya ekleyip elektrikliye çeviriyoruz. Floransa belediyesine 10 Fiat Scudo verdik. Roma ve Kopenhag belediyeleri 14 adet minibüs aldı. İngiltere ’de posta idaresine 40 araç yaptık. Avrupa’da belediyeler bu konuya aç. Onun için konsantrasyonumuzu Avrupa’ya çevirdik.” 

Osman Boyner, 2011’in ilk çeyreğinde üretimini ağırlıklı olarak İstanbul’a taşıyacak. Şirketlerden aldığı hafif ticarilerin 350 parçasını değiştirerek satışa sunacak. Avrupa’da seri tadilat lisansı olan Boyner, Türkiye’deki izni de yıl sonunda alacak. Böylece çevrilen elektrikli araçları 1 Ocak’tan itibaren iç pazara satabilecek. 

300 aracı dönüştürdü 
Filolara elektrikli araçların akaryakıtlı olanlara göre daha pahalı olmayacağının sözünü veren Boyner, “Bakım ve yakıt gibi masrafları göz önüne alınca yıllık maliyeti diğer araçlardan farklı olmayacak. Fiyatı 2-3 yılda kendini ödüyor. Pilin ömrü bitse de biz müşteriye aynısını ücretsiz değiştireceğiz” diyor. Boyner, İtalya’da üç yılda 300 aracı elektrikliye çevirdi. Geçen yıl Avrupa’da satılan toplam 1000 elektrikli ticari aracın 150’sini de BD Otomotiv üretti. İstanbul’daki tesisle üretim rakamları da artacak.

bigPara.com