Avrupalının Telefunken'i Profilo Telra'dan

Profilo Telra, Telefunken Licences GmBH ile Telefunken markasının Avrupa'da üretim ve satışına ilişkin lisans anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşma kapsamında Profilo Telra'nın Çerkezköy'de Telefunken markasıyla ürettiği 'yeni nesil tüketici elektroniği' ürünleri Avrupa'daki tüketicilerin beğenisine sunulacak.

İSTANBUL - Profilo Telra, Telefunken Licences GmBH ile Telefunken markasının Avrupa'da üretim ve satışına ilişkin lisans anlaşması imzaladı. Yapılan anlaşma kapsamında Profilo Telra'nın Çerkezköy'de Telefunken markasıyla ürettiği 'yeni nesil tüketici elektroniği' ürünleri Avrupa'daki tüketicilerin beğenisine sunulacak.
İç piyasada yıllardan beri Telefunken markasıyla üretim yapan Profilo Telra'nın Avrupa pazarı için ürettiği yüksek teknoloji ürünü Telefunken'ler ilk olarak önümüzdeki ay Berlin'de düzenlenecek IFA Tüketici Elektroniği Fuarı'nda görücüye çıkacak. Profilo Holding İcra Kurulu Başkanı Göksen Körezlioğlu, "Avrupa pazarı için yeni bir bebeğimiz oldu. Telefunken markası için çok güzel planlarımız, iyi hayallerimiz var" dedi.
'Teknoloji hırsızı avlayacağız'
Telefunken'in yaklaşık 100 yıllık bir geçmişi bulunduğunu ve Avrupa'da iyi tanındığını anlatan Körezlioğlu, şunları söyledi: "Bu yıl eylül ayında Berlin'de düzenlenecek tüketici elektroniği fuarı IFA Berlin 2006'da Telefunken standında yeni Telefunken ürünlerimiz başta Avrupa olmak üzere tüm dünya vitrinine çıkacak. Bu ürünler arasında dijital kablosuz plazma ve LCD TV'ler, full HD sistemli televizyonlar, 4 ve 5 renk teknolojisine sahip yeni DLP TV'ler yer alacak. Fuarda teknoloji hırsızlığı avcılığı yapacağız, çünkü çekik gözlü arkadaşlarımız ellerinde kameralarla gezecek."
1 milyar dolar ciro hedefliyor
Geçen yıl 550 milyon dolar ciro gerçekleştiren Profilo Telra, bu yıl 700-750 milyon dolar ciro hedefliyor. Şirket Telefunken markasını tam anlamıyla 2007 takvim yılında piyasaya sürebilecek. Profilo'nun bu yeni markadan beklentisi 2007'de 1 milyar dolar ciro. Körezlioğlu, Avrupa için üretimin 1 milyon 750 bin-2 milyon adetin altında kalmayacağını düşünüyor. Arupa'da yüzde 8 pazar payına sahip olduklarını vurgulayan Körezlioğlu, şöyle devam etti: "Telefunken gibi bir markayla 2007 sonunda önemli başarılar bekliyoruz. Telefunken, Avrupa pazarında yüzde 6 paya sahip. Biz bu markanın bilinirliğini yüksek teknolojili ürünlerle güçlendirerek 2007'de Avrupa pazarında yüzde 11-12 pay almayı hedefliyoruz. Bunun yüzde 8-9'u Telefunken'den gelecek. 2008'den sonra tamamı Telefunken'e geçecek. Çünkü Avrupa'ya yaptığımız markasız üretimi azaltmak istiyoruz."
'Kazan-kazan' anlaşması
Körezlioğlu, lisans anlaşmasını sattıkları ürün üzerinden bir marka primi ödemek suretiyle yaptıklarını, Telefunken için çok büyük peşin ödeme olmadığını, win-win (kazan-kazan) mantığına dayanan bir anlaşma gerçekleştirdiklerini söyledi. Profilo TV ihracatında adette değil ciroda artış bekliyor. Bunun nedeni ise yüksek fiyatlı ürünlere geçiş yapmaları.
Göksen Körezlioğlu, Türk televizyonlarının Avrupa'ya girişinde bazı sıkıntılar olduğunu da hatırlatarak sözlerini şöyle tamamladı: "Lisans ve patent anlaşmaları yapmamıza rağmen sorgulanmaktayız. Türk elektronik sektörü son 10 yılda üç defa antidamping soruşturması geçirdi."