Avukatlığa geldi, iç giyimci oldu

Avukat olmak için İstanbul'a gelen Konyalı Bahri Özdinç, avukat olmaya fırsat bulamadı ama okul harçlığını çıkarmak için girdiği iş hayatında patron olmayı başardı.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Avukat olmak için İstanbul'a gelen Konyalı Bahri Özdinç, avukat olmaya fırsat bulamadı ama okul harçlığını çıkarmak için girdiği iş hayatında patron olmayı başardı. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'nde okurken bir iç giyim dükkânında tezgâhtar olarak çalışmaya başlayan, 26 yaşına geldiğinde ise ilkokuldan beri arkadaşı olan Nevzat Taşpınar ile kendi işini kurmaya karar veren Bahri Özdinç'in yarattığı iç giyim markası Anıl, şimdilerde 20'ye yakın ülkeye yılda 3 milyon dolarlık ihracat yapıyor, Ortadoğulu kadınların en çok tercih ettiği koleksiyonları üretiyor, 2006'da ise kendi zincir mağazalarını kurmaya hazırlanıyor. Anıl İç Giyim'in İstanbul Avcılar ve Konya Karapınar'da iki de fabrikası bulunuyor.
Anıl'ı piyasaya borçlanarak aldıkları kumaşlar ve dört makineyle sadece külot üreterek kurduklarını belirten Anıl İç Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Bahri Özdinç şunları söyledi, "O zamanlar sermayemiz yoktu, malzeme satanlardan kumaşı, ürünü üretip sattıktan sonra ödemek üzere aldık. Günde 500 külotu zor üretiyorduk. Şimdi günlük üretimimiz 12 bin adede çıktı, bir kadının iç giyim ihtiyacını karşılayacak her üründe varız. Yıllık ciromuz da 9 trilyon lira."
Üretiminin yüzde 60'ını ihraç eden Anıl İç Giyim, Avrupa ülkelerine zincir mağazaların ya da oradaki şirketlerin markalarıyla üretim yaparken Ortadoğu ve Doğu Avrupa ülkelerinde kendi markasıyla satış yapıyor.
Özellikle Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Çek Cumhuriyeti, Polonya, Romanya gibi ülkelerdeki kadınların gözdesi haline gelen Anıl, 2006'da İran pazarını da hedefliyor.
Türkiye'nin iç giyimde yıllık ihracatının 1 milyar 250 milyon doları bulduğunu hatırlatan Bahri Özdinç, İran pazarına girmeyi başarırlarsa 200-250 milyon dolarlık yeni pazarın ortaya çıkacağını açıkladı. Bahri Özdinç, "Ortadoğu'da tek rakibimiz Çin.
Ama onlar da kalitesi düşük sadece fiyatıyla rekabet eden ürünler yaptıkları için bizimle yarışamıyor. Ortadoğu'daki kadınlar, dantelli, güpürlü, renkli dikkat çekici ürünler sever" diye konuştu.
10 yıldır ihracat yapmasına rağmen son dönemlerde döviz kuru nedeniyle fiyatlarda zorlanan diğer ihracatçılar gibi yönünü iç pazara çeviren Anıl, 2006 yılında kendi mağazalarını açacak. İstanbul'da yer baktıklarını belirten Bahri Özdinç, "Eşofman ürün grubunu da tamamlayınca mağaza sayımız artacak" dedi.
'21 milyon Çin sutyeni var'
İç pazarda Çin'in de etkisiyle artan üretim fazlasının hem fiyatları hem şirketlerin yatırım planlarını etkilediğini söyleyen Bahri Özdinç, "İhracatta fiyat tutturamayan şirketler iç pazara yöneldi. Çin ürünlerinin de gelişiyle Türkiye'de iç giyimde üretim fazlası oluştu. Türkiye'de kadınlar yılda ortalama üç sutyen kullanır ama şu anda sadece Çin'den gelen sutyen sayısı 21 milyon. Fiyatlar da 10 avro'ya kadar düştü. Biz de Türkiye faaliyetlerimizi artırdık. Doğu'daki ataklarımız sayesinde şimdilerde en yüksek satışı Adıyaman, Van, Malatya gibi şehirlerde yapıyoruz."