Babayiğit Cenevre'de

Babayiğit Cenevre'de
Babayiğit Cenevre'de
Türkiye 'yerli otomobil' heyecanını Cenevre'ye taşıdı. Tamamen Türk mühendislerinin tasarımı Karsan'ın V1 konsepti, ilk kez görücüye çıktı.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI / Arşivi

Türk otomotiv sektörü dünyanın en önemli organizasyonlarından biri olan Cenevre Otomobil Fuarı’nda gövde gösterisi yaptı. Yüzde 100 Türk mühendislerinin yarattığı ilk araç olan Karsan’ın V1 konsepti, ilk kez görücüye çıktı. Hem binek hem de taksi versiyonu sergilenen araç fuarın ilgi odağı olurken, ‘yerli otomobil’ konusuna büyük önem veren devlet erkânı yerli üretici Karsan’ı bu önemli gününde yalnız bırakmadı.
V1’in tanıtım törenine katılan Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Karsan V1 ile Türk mühendislerinin tüm dünyaya mesaj verdiğini belirterek, “Başbakanımız cari açığı azaltacak, otomotiv sektörüne katma değer katacak bir babayiğit arıyordu. İşte o babayiğit bu” diye konuştu. Zafer Çağlayan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Şimdi sıra ikinci aşamada yani aracın Türkiye ’de seri üretimine başlamasında. Eskiden ben otomobil fuarlarına kız almaya gelirdim. Bu kez damadı görücüye çıkardık. Türkiye ilk defa tasarımı kendine ait bir ürünü ortaya koyuyor. İyi ki New York taksi ihalesi yapıldı, iyi ki Karsan kazanamadı. Yoksa böyle bir araç ortaya çıkmayacaktı. Karsan böyle bir fuarda aracını sergileyerek doğru bir iş yaptı. Şimdi diğer rakipler Karsan’ın ortaya çıkardığı bu segmentte yarışa girecektir.” 

‘Adı Delikanlı olsun’
Çağlayan, İnan Kıraç ve Jan Nahum’a şakayla karışık V1 konseptinin adının ‘Delikanlı’ olması gerektiğini söyledi.
Karsan Murahhas Azası Jan Nahum da 17 milyon dolarla geliştirdikleri iki prototipi Cenevre’de sergilemekten mutluluk duyduğunu belirtti. Aracın 200 milyon euro yatırımla 2014 yılı ilk yarısından itibaren üretileceğini açıklayan Nahum, “Dünyanın en küçük otobüsünü üreteceğiz. 3 yolcudan 6 yolcuyla kadar varyasyonları olabilecek. Dünyada 650 milyon engelli olduğunu fark ettik. 

İhtiyaç olanı yaptık
Yaşlı, kilolu ve hamileleri de eklediğinizde 1.5 milyar hareket kabiliyeti kısıtlı insan var. Dünyada ilk kez bu insanlara özel yaratılan bir araç olacak. Kırmızı okyanusta kaybolacak bir araç üretmedik” dedi. Şu anda yürüyen ve 2014’de banttan inecek aracın yüzde 90 yerli olacağını ifade eden Nahum, 2.4 litrelik benzinli Chrysler motoru şimdilik dışarıdan tedarik ettiklerini ama 2015-2017 yılları arasında motorun da yerli hale geleceğini kaydetti.

Karsan doğru bir iş yaptı
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, İnan Kıraç, Jan ve Claude Nahum’u V1’i tasarladıkları için tebrik etti. “İnan Kıraç, Jan ve Claude Nahum dünyanın en büyük fuarında ‘Biz de varız’ dediler. Karsan böyle bir fuarda aracını sergileyerek doğru bir iş yaptı” diyen Zafer Çağlayan, daha sonra Türkiye’de üretimleri olan Toyota, Renault, Hyundai, Fiat ve Ford standlarını gezdi.

Yeni model sayısında rekor kırıldı
Avrupa’nın en önemli organizasyonlarından biri olan Cenevre Otomobil Fuarı’nın kapıları 18 Mart’a kadar açık. Rekor sayıda yeni modelin sergilendiği fuarda 80 ülkeden 260 şirket toplam 180 aracın Avrupa ve dünya prömiyerini gerçekleştiriyor. Fuarda 2011’de sergilenen model sayısı 170’ti. 10 bin gazetecinin takip edeceği otomotiv fuarını, 700 binden fazla kişinin gezmesi bekleniyor.

Tourneo, ürettiğimiz en iyi araç oldu
Ford Otosan’ın Gölcük’te 630 milyon dolarlık yatırımla ürettiği Tourneo Custom konsept ilk kez Cenevre’de görücüye çıktı. Ford Otosan’ın yılda 120 bin adet üretmeyi planladığı yeni aracın dünya lansmanına Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç da katıldı. Tourneo Custom’ın Türkiye’de ürettikleri ‘en iyi araç’ olduğunu söyleyen Koç, “Tourneo yeni bir müşteri kitlesine hitap edecek. Kapasitemiz 420 bin araca çıkacak. Ford’a 3 yılda 1.5 milyar dolar yatırım yapacağız” dedi. Avrupa’da ekonomik durgunluk olduğunu kaydeden Koç, ekonomiye ilişkin de değerlendirmelerde bulundu. Koç, “Türkiye’de kırılma noktası yumuşak karın cari açık, bunun için de talebin iç piyasa odaklı olmasından çok dışarıya yönelik geliştirilmesi lazım” açıklamasını yaptı.

En hızlı Ferrari’ye 4 sipariş
Ferrari, 599 GTB Fiorano modelinin yerini alacak olan yeni modelini 82. Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıttı. 2012’nin sonbaharında Türkiye’de 630 bin euro anahtar teslim satış fiyatıyla boy göstermesi beklenen F12 berlinetta’ya ilk etapta Türkiye’den 4 sipariş geldi.

Doğuş Bentley SUV’u sevdi
Doğuş Otomotiv yöneticileri fuarda Bentley’in önümüzdeki dönemde üretmeyi planladığı lüks SUV’u EXP 9F kodlu aracı inceledi. W12 motorla pazara sunulması hedeflenen aracın gelecek Audi Q7 ve Porsche Cayenne platformunu paylaşması bekleniyor.

Volt ve Ampera seçildi
“Avrupa’da Yılın Otomobili” ödülü ilk kez Cenevre’de açıklandı. Ödül, aynı platformu kullanan elektrikli Chevrolet Volt ve Opel Ampera’ya gitti. Volt ve Ampera en yakın rakiplerine 49 puan fark atarak birinci oldu. Ampera yılın 2’inci yarısında Türkiyeye gelecek.

bigPara.com