Barcelo İstanbul'u sevdi beş otel daha açacak

Dört ay önce Eresin Topkapı Hotel'i 12 yıllığına kiralayarak Türkiye'de şehir otelciliğine de zincirinin en lüks markasıyla giriş yapan İspanyol otel ve tatil köyü grubu Barcelo, bu sürede elde ettiği sonuçlardan memnun kalınca Türkiye'deki yatırımlarını artırma kararı aldı.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Dört ay önce Eresin Topkapı Hotel'i 12 yıllığına kiralayarak Türkiye'de şehir otelciliğine de zincirinin en lüks markasıyla giriş yapan İspanyol otel ve tatil köyü grubu Barcelo, bu sürede elde ettiği sonuçlardan memnun kalınca Türkiye'deki yatırımlarını artırma kararı aldı. Önümüzdeki iki yıl içinde beş otel daha açmayı planlayan Barcelo Group'un ilk aşamada gözü 'kıyı'larda. Şu anda Antalya, Bodrum ve Ankara'da işletmek üzere buldukları otellerle ilgili pazarlıkları yürüttüklerini söyleyen Barcelo Eresin Topkapı Hotel Genel Müdürü Enrique Acrich, "İstanbul'un ardından ilk otelimizi 2006 yılında açacağız. İki yıl içinde de bu rakam beşe yükselecek. Hedefimiz bu sürede Türkiye'de 75 milyon avroluk yatırım yapmak" dedi.
'İspanyollar artacak'
Türkiye'nin son dönemde yıldızının parladığını ve turizmde büyük potansiyele sahip olduğunu hatırlatan Acrich, "Türkiye'nin rakibi olarak gösterilen İspanya'da turizm sektörü artık olgunlaştı. Türkiye ise potansiyelinden yeni yararlanmaya başladı. Ülkenizdeki gelişme diğer Avrupa ülkelerinden daha hızlı olacak. Bu yüzden Türkiye'de yatırıma karar verdik" diye konuştu.
Türkiye'de siyasi ve ekonomik istikrarın yeni yeni oluşmaya başladığına dikkat çeken Enrique Acrich, "Türkiye özellikle İspanya'daki tatilciler için çok popüler bir ülke oldu. Bu nedenle Türkiye pazarına daha fazla İspanyol turist getirmek istiyoruz. Zaten İspanyol bir grubun da burada yatırım yapması İspanyol turistlerin gelişini artıracaktır. Çünkü İspanyollar iyi İngilizce konuşamadıkları için kendi kültürlerine ve dillerine en yakın hizmeti veren yerlere gidiyor. Bizim otelimizde de tüm görevliler İspanyolcaya hâkim duruma gelmeye başladı. Bunun yanında nasıl Türkiye'deki otelimizde İspanyol kültürünü tanıtıcı etkinlikler yapıyorsak, İspanya'daki otellerimizde de Türkiye'yi tanıtıcı etkinlikler yapmayı planlıyoruz" açıklamasını yaptı.
Türkiye'de işletmeci bir otel zinciri olarak kalacaklarını aktaran Acrich, önce pazarı tanımak istediklerini de ifade etti. Acrich, Barcelo
Otel olarak İstanbul'daki ilk dört aylık rakamlardan memnun olduklarını da sözlerine ekledi.
16 ülkede 140 otelle faaliyet gösteren Barcelo Group'un Barcelo, Barcelo Premium ve Barcelo Comfort olarak üç markası bulunuyor. Eresin Topkapı Hotel ise Premium kategorisinde işletilen bir otel. Grup olarak sadece şehir otelciliğinde faaliyet göstermediklerini de hatırlatan Acrich şunları söyledi: "Bunun yanında dağ, golf, doğa, casino ve tatil köylerimiz de var. Özellikle Doğu Avrupa ülkelerinde Barcelo Group olarak ciddi bir gelişme içindeyiz."