Batmanlı ve Mardinli kadının Argande'si, Mudo'da kapışıldı

Batmanlı ve Mardinli kadının Argande'si, Mudo'da kapışıldı
Batmanlı ve Mardinli kadının Argande'si, Mudo'da kapışıldı

Ömer Taviloğlu (sağda) ve Abdülkadir Yalçuva (sağdan ikinci) panço bile sattıklarını söyledi.

Batmanlı ve Mardinli kadınların ürettiği ve Mudolarda satışa sunulan Argande, büyük ilgi gördü. İstinyePark Mudo'da koleksiyonun dörtte biri beş saatte satıldı

İSTANBUL - Ezra Çetin, Tuba Çetin, Rana Canok, Berna Canok Özay, Deniz Yeğin, Simay Bülbül, Gamze Saraçoğlu ve Mehtap Elaidi’nin  tasarladığı Batmanlı ve Mardinli kadınların emeğiyle üretilen Argande markası Mudo’nun raflarına yerleşti. İstinyePark’taki Argandeler beş saatte kapışıldı. Yaz ortasında panço bile alan oldu.
GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı işbirliği ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı finansmanıyla yürütülen ‘GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler Projesi’nde Mudo’nun desteğiyle yaratılan Argande markasına ait 12 parçalık koleksiyon Mudo’nun 16 mağazasında satışa çıktı. Fiyatı 39.95 ile 129 TL arasında değişen koleksiyondaki parçaları ilk kez İstinyePark’taki mağazasında önceki gün 17.00’den itibaren görücüye çıkaran Mudo, gece 22.00’ye kadar ürünlerin dörtte birini satmayı başardı.
Mudo Mağazacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Abdülkadir Yalçuva, 5 saatlik süreçte 500 TL’lik satış yaptıklarını belirterek, “En ilgi çekeni de yaz sıcağında pançolara olan talep” diye konuştu.

Adını Bereket Tanrıçası’ndan aldı
Adını Kommagene Krallığı’nın Bereket Tanrıçası’ndan alan Argande’nin Mudo’nun sosyal sorumluluk projelerinin bir parçası olduğunu ama aynı zamanda yeni bir marka yarattıklarını söyleyen Yalçuva, Argande koleksiyonunu hazırlamak üzere Batman ÇATOM ve Mardin Ömerli ÇATOM’da kurulan atölyelerde yaklaşık 145 kadına istihdam olanağı sağlandığını açıkladı.
Abdülkadir Yalçuva, “Koleksiyonun satışından elde edilen gelirin tamamı Güneydoğu Anadolu’da Argande markasının üretimini yapan kadınlara aktarılacak” açıklamasında bulundu.

Mudo outlet’te yeni model yaratacak
Krizin etkisiyle ‘indirimli ürüne’ olan talep markaların outlet mağazaya olan ilgilerini artırırken Mudo, outlet  konusunda yeniden yapılanmaya gidiyor. Son günlerde yapılanlar nedeniyle outletler’in cazibesinin ortadan kalktığını söyleyen Mudo’nun kurucusu Mustafa Taviloğlu’nun oğlu ve Mudo Concept’in yöneticisi Ömer Taviloğlu, “Bu konuda yeni marka oluşumuna gidiyoruz. Bundan sonra sadece basic ürünlerin satılacağı, fiyatı ucuz koleksiyonların olacağı, serisonu ürün satışına uygun lokasyonlarda açılacak şekilde sadece Mudo markası altında bir yapılanmaya başladık. Bu süreçte 12-14 outlet mağazasında değişim yapacağız. Bazıları kapanacak” dedi.
Şu andaki outlet mağazacılığının maksadını aştığını belirten Taviloğlu, “Bu konuda farklılık yaratacağız. Mağazaların lokasyonunu da özel seçiyoruz. Burada satılacak koleksiyonlar da diğer markalarımızdan ‘taban tabana’ zıt olacak” diye konuştu. Yeni konsepte Anadolu’dan başladıklarını Forum Trabzon, Gaziantep Sanko Park, Forum Aydın alışveriş merkezlerinde açılış yaptıklarını anlatan Taviloğlu, İstanbul’da bir iki AVM’de de olacaklarını açıkladı.

Yüzde 20 büyüyecek
Krize rağmen bu yıl, başında bulunduğu Mudo Concept mağazalarında yüzde 20 büyüme öngören Ömer Taviloğlu, bunun altında ‘yaz sezonu’na çok iyi hazırlanmalarının ve yeni mağaza tarzlarının yattığını açıkladı. Yaz sezonuna hazırlanırken krizin sinyallerini eylül-ekim de görerek tedbirlerini aldıklarını ve özellikle çeşit konusunda konsantrasyona gittiklerini vurgulayan Taviloğlu, şöyle devam etti: “Gördük ki Mudo Concept’lerde çeşit sayısı çok fazla bu da stok maliyetimizi artırıyor. Önce çeşidimizi azalttık, 2 bin metrekarenin altında mağazalar açtık. Şu anda başarılı durumdayız.” (Radikal)