Bavul ticareti yüz güldürdü

Yılın ilk dokuz ayında Türkiye'ye gelen turistler, 2.9 milyar dolarlık bölümü giyecek, ayakkabı, hediyelik eşya, halı ve kilim harcamaları olmak üzere toplam 7.8 milyar dolarlık kişisel harcama yaptı.

İSTANBUL - Yılın ilk dokuz ayında Türkiye'ye gelen turistler, 2.9 milyar dolarlık bölümü giyecek, ayakkabı, hediyelik eşya, halı ve kilim harcamaları olmak üzere toplam 7.8 milyar dolarlık kişisel harcama yaptı. Yabancılar, konaklama için 1 milyar 905 milyon dolar, yeme-içme için 1 milyar 817 milyon dolar, ulaştırma için 612 milyon dolar harcadı.
Paket turun payı az
Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE) verilerine göre, ocak-eylül döneminde Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçiler 11 milyar 210 milyon dolarlı harcadı. Bunun 7 milyar 765 milyon dolarını kişisel harcamalar oluşturdu. Aynı dönemdeki paket tur harcamalarından Türkiye'ye kalan pay ise 3 milyar 431 milyon dolar oldu.
Yabancı ziyaretçilerin, ilk dokuz aydaki harcamalarının 2 milyar 919 milyon dolarlık en büyük bölümünü giyecek, ayakkabı, hediyelik eşya, halı ve kilim alımı için yaptıkları harcamalar oluşturdu. Bu harcamalar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13.7 oranında arttı. Turistlerin dokuz ayda giyecek ve ayakkabı için yaptığı harcama geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.6 artarak 1 milyar 121 milyon dolara çıkarken, hediyelik eşya için yaptıkları harcama tutarı ise yüzde 18.7 artarak 724 milyon dolar oldu. Halı ve kilim için yapılan harcamalarda yüzde 0.2'lik artış görüldü. Turistler yılın dokuz ayında halı ve kilim alımı için 283 milyon dolar harcadı. Aynı dönemde iğer mal ve hizmetler için yapılan harcamalar ise yüzde 8.2 artışla 791 milyon dolara ulaştı.
Konaklama öne çıktı
Ocak-eylül döneminde Türkiye'ye gelen yabancılar, konaklama için 1 milyar 905 milyon dolar, yeme-içme için 1 milyar 817 milyon dolar harcadı. Konaklama harcamaları geçen yıla göre yüzde 4.7, yeme-içme harcamaları yüzde 21.2 arttı. Turistlerin ulaştırma harcamaları yüzde 23 artarak 612 milyon dolara, sağlık harcamaları yüzde 24.5 artarak 123 milyon dolara, tur hizmeti harcamaları yüzde 27 artarak 220 milyon dolara yükseldi. Spor, eğitim ve kültür harcamaları ise yüzde 15.3 artarak 171 milyon dolara çıktı.