Bayraktar prestij artırıyor

Citroen'in Türkiye distribütörlüğünü Baylas, Subaru'nunkini ise Baytur ile yapan Bayraktar Holding piyasaya 2006'da her iki markadan da iki prestijli model sunmaya hazırlanıyor.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Citroen'in Türkiye distribütörlüğünü Baylas, Subaru'nunkini ise Baytur ile yapan Bayraktar Holding piyasaya 2006'da her iki markadan da iki prestijli model sunmaya hazırlanıyor. Holdingin otomotiv grup başkanı Sami Nacaroğlu, 2006 yılının ocak ya da şubat ayında ilk defa Fransa Devlet Başkanı Chirac tarafından kullanılan Citroen C6'nın Türkiye'de yollara çıkacağını, ikinci sürprizlerinin ise eylülde getirmeyi planladıkları Subaru Tribeca olduğunu söyledi.
Otomotivin üretim kanadında Ege Fren ve Ege Endüstri, ithalatta Citroen ve Subaru markalarının distribütörlüğü, filo kiralama hizmetlerinde Filobil ile faaliyet gösteren holding sektörde büyüme kararının ardından grup başkanlığına Sami Nacaroğlu'nu getirmişti. Nacaroğlu, Bayraktar'dan önce Ford'un Avrupa Direkt Pazarlar Bölümü'nde 28 ülkenin sorumlu genel direktörlüğünü yapıyordu. Nacaroğlu'na hem üretici hem de ithalatçı firmalarda üst düzey görevler almış bir yönetici olarak Türk otomotiv sektöründe bu konudaki dengeleri sorduğumuzda şu yanıtı verdi: "Önemli olan üretim, ihracat ve ithalatı birlikte yürütebilmek. İthalat olmasaydı Türkiye'de üretim hatları bu kadar modernize olamazdı, dolayısıyla tüketiciye ulaşan kaliteli ürün sayısı da artmazdı."
'Üretim ithal ediyoruz'
Nacaroğlu, AB sürecine ilişkin olarak da "40 yıllık bir macera. Bana göre 1996 yılındaki Gümrük Birliği daha kritik bir karardı. Gümrük Birliği olmasaydı AB'ye bu denli hazır olamazdık. Burada sorgulanması gereken Türkiye'nin kapalı mı yoksa global mi olması kararıdır" dedi. Türkiye'nin AB'deki rolünün Meksika'nın NAFTA'daki pozisyonu gibi olabileceğini söyleyen Nacaroğlu, "Meksika Amerika Birleşik devletleri'nin ağır sanayiini almıştır. Biz de eskiden Avrupa'ya işçi ihraç ederken şimdi üretim ve teknoloji ithal eder durumdayız" diye konuştu.
Distribütörlüğünü yaptıkları Citroen ve Subaru markalarının saygın imajını yeni görevinde avantaj olarak değerlendiren Nacaroğlu, şunları söyledi: "Citroen dizelde Avrupa'da güçlü bir marka. Avrupa'da Citroen portföyünün yüzde 60'ı dizel. Türkiye'de de bu oran yüzde 40'lara ulaştı. Son olarak hem 1.6 motor hem de dizel teknolojini bir arada sunan C5'i pazara sunduk. D segmenti özelliklerine sahip C5'i C segmenti fiyatıyla tüketiciye sunuyoruz. Prestijli modellerin yeraldığı E segmentinde Citroen'de C6, Subaru'da ise SUV'da Tribeca ile mücadele edeceğiz. Hafif ticaride dizele ve ikinci eldeki değerine önem verenler Citroen Berlingo'yu seçiyor."
Doktorların markası
Subaru'nun ciplerde dört çeker teknolojisindeki önceliğine dikkat çeken, binek modellerinde de bu teknolojinin kullanıldığını belirten Nacaroğlu, "Bir kere Subaru alan markadan kolay vazgeçmiyor. Önümüzdeki yıl 1.5 litrelik Subaru Impreza'yı getireceğiz. Ayrıca Subaru'ya ilişkin yaptığımız araştırmalarda, kullanıcı kitlesi içinde ciddi oranda doktor ve akademisyenlerin olduğunu gördük" bilgisini verdi.
Yedi kişilik Subaru
Bayraktar Holding SUV modeli Tribeca'yı 2006 Eylül'ünde Türkiye'ye getirmeyi planlıyor. Subaru otomobillerin Japon üreticisi Fuji Heavy Industry uzun zamandır üzerinde çalıştığı ve 2005 senesi başında Detroit fuarı ile eşzamanlı olarak Amerika ve Kanada'da piyasaya sürdüğü yeni SUV modeli olan B9 Tribeca ile oldukça başarılı bir grafik yakaladı. Subaru tarafından geliştirilen simetrik sürekli dört çeker teknolojisi ve yatay boxer motor özelliklerine de sahip olan B9 Tribeca, 3.0lt DOHC 24 V motor, 6 silindirli 3000 cc silindir hacmi ile 6600 devirde 250Hp güç, 4200 devirde 219 Nm tork üretiyor. 5 ileri otomatik Sport Shift şanzıman bulunan araçta ABS ve EBD fren sistemi ile güvenlik sağlanıyor. Tribeca'nın deposu 77 litre. Alüminyum 18 x 8.0-inch jantlar, 255/55 R18 104H M+S lastikler standart. Tribeca B9 Tribeca beş ve yedi kişilik oturma kapasitesine sahip.