Bedava yaşıyoruz

Bedava yaşıyoruz
Bedava yaşıyoruz
Phuket'e tatile gitmek ya da son model bir Aston Martin'e sahip olmak mı istiyorsunuz? Çok kolay... Yapacağınız tek şey kampanya avcısı olmak.
Haber: SİBEL CİNGİ - sibel.cingi@radikal.com.tr / Arşivi

Bedava yaşıyoruz, bedava...
Hava bedava, bulut bedava...
Orhan Veli’nin bu meşhur şiirindeki hiciv, şimdi gerçek. Cep telefonu, televizyon, tencere, tabak, notebook, akaryakıt... Hadi biraz daha büyük düşünelim son model spor bir otomobil, dünya turu hatta umre bile bedava.
Nasıl mı? Rekabet öyle bir hale geldiki şirketler promosyon kampanyalarında sınır tanımıyor. Bu kampanyalar bedava yaşamanın da formülü oldu.
Öyleki artık bu işi meslek edinenler bile var. İsimleri de kampanya avcıları.
Adım adım her kampanyayı takip ediyorlar. Yapacakları alışverişleri, gözlerine kestirdikleri hediyeye göre yapıyorlar. Türkiye genelindeki irili, ufaklı, ulusal ya da yerel, anbean her kampanyanın, çekiliş sonuçlarının duyurulduğu portalların da en sıkı takipçileri. Bir an bile olsun bu sitelerden gözlerini ayırmıyorlar.
Bebeği olmadığı halde otomobil kazanmak için onlarca paket bebek bezi alanlar dahi var. “Ne kadar çok bebek bezi o kadar çok şans” fikrinden hareketle satın alınan bebek bezleri, daha sonra satılıyor. Daha sonra kazanılan ürün de satılarak yeniden kampanyalara sermaye olarak kullanılıyor.
İşte kampanya avcılarının müdavimi olduğu internet siteleri....

Ödül avcıları için uykusuz bile kalıyor
Kampanya ve ödül takibinde bir diğer alternatif ise www.odulavcilari.com... Site, sıkı bir kampanya takipçisi olan Kaan Özden isimli girişimci tarafından hayata geçirilmiş. “İhtiyacımız olan bir şeyi aldıktan sonra bir bakıyoruz ki başka bir yerde o ürün hediyeli ya da indirimli” diyen Kaan Özden, kampanya takipçileri için interaktif bir not defteri olma hedefi ile yola çıktıklarını anlatıyor.
Tüketicinin katıldığı kampanyaları takipte zorlandığını belirten Özden, siteden düzenli olarak bu duyuruların da yapıldığını anlatıyor ve ekliyor: “Sonuçları girmek için uykusuz kaldığımız geceler bile oluyor.”

Bedava matematik dersi
http://bedavayasiyoruz.net sadece şirketlerin düzenlediği kapanyaları duyurmakla kalmıyor aynı zamanda ücretsiz tüm etkinliklerden de haberdar ediyor. Diyarbakır’da bedava matematik dersi, İBB’den bedava LYS danışmanlık hizmeti bu duyuralardan sadece birkaçı. Bir alternatif de www.kampanyaciyiz.com... Sitede rakipleri kadar çok kapsamlı olmasa da son kampanyaları bulmak mümkün.

Avcıların takİbİndekİler!
Son 8 fırsat
Turkcell Fırsatı!
İş Bankası Fırsatı!
İş Bankası Fırsatı!
Lay’s Fırsatı!
Arzum Fırsatı!
Vodafone Fırsatı!
Samsung Fırsatı!
Fa Fırsatı!

En çok okunan 8
Magnum Fırsatı!
Piyangola.com Fırsatı!
First Fırsatı!
Doğuş Çay Fırsatı!
Caramio Fırsatı!
Samsung Fırsatı!
Special K Fırsatı!
Altınçizgi Fırsatı!

Ödüller nakte çevrilip yeni kampanyaya giriliyor
Kampanya avcılarının müdavimi olduğu sitelerin başında www.firsatyagmuru.com geliyor. İnvest Grup iştiraki olan sitede, Türkiye genelinde tüm kampanyalara ulaşmak mümkün. Deterjandan, bankaya, otomotivden, gıdaya her alanda kampanyalar sıcağı sıcağına duyuruluyor. Takipçilere kolaylık olsun diye sitede ‘Son eklenen 8 fırsat’, ‘En çok okunan 8 fırsat’ gibi gruplandırmalar da var. INvest Grup Bilişim Hizmetleri Koordinatörü Haluk Argun, firsatyagmuru.com’un günlük tekil ziyaretçi sayısının 5-6 bin civarında olduğunu söylüyor. Düzenli olarak da 20 bin kişiye özel kampanyaların gönderimlerini yaptıklarını açıklayan Argun, şirketlerin artan kampanyalarıyla birlikte bu işin takipçilerin de büyük bir artış olduğunun altını çiziyor. “Gelirinin bir kısmını şirketlerin düzenlediği çekilişlere ayıranlar var” diyen Argun, geniş bir tüketici arşivine ulaştıklarını belirtiyor. Argun’un, takipçileri ile ilgili aktardıkları da oldukça ilginç: “Çocuk bezi kampanyası oldu. Çocuğu olmadığı halde çekilişte şansı artsın diye onlarca paket bebek bezi alanlar vardı. Kazandığı ödülü nakte çevirip tekrar bir kampanyaya yatıran ciddi sayıda kişi var. Fırsatları kaçırmamak ve ona göre pozisyon almak için birbirleriyle de sürekli iletişim halindeler. Türkiye’de ciddi bir kampanya ekonomisi oluşmuş durumda. ”

bigPara.com