Beko İran'da iddialı

İran'daki ilk bayi toplantısını başkent Tahran'da gerçekleştiren Beko, ülkedeki pazar payını artırmayı hedefliyor.

İSTANBUL - İran'daki ilk bayi toplantısını başkent Tahran'da gerçekleştiren Beko, ülkedeki pazar payını artırmayı hedefliyor. Yıl içindeki bayi toplantılarının sonuncusunu Tahran'da 900 yetkili satıcısının katılımıyla yapan Beko'nun İran pazarındaki ilk bayi toplantısında konuşan Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, Beko markası ile İran'da da tüketicilerin beğendiği, tercih ettiği markalar arasındaki yerini sağlamlaştırmak ve pazar payını daha da artırmayı hedeflediklerini belirtti.
Arçelik A.Ş.'nin Türkiye'de doğup Avrupa'da marka ve fabrika satın alarak ardından da fabrika kurarak uluslararası bir şirket haline gelmesinin gurur verici olduğunu anlatan Özdemir, "Bugün, Beko markamızla 100'den fazla ülkede her iki saniyede bir ürünümüz satılıyor" diye konuştu.
İran'ın da bu ülkelerden biri olduğunu kaydeden Özdemir, her ülkenin kendi koşullarını dikkate alarak oluşturdukları politikalar ile girdikleri her pazarda ana oyunculardan biri haline geldiklerini açıkladı.
2001 yılında girdiği İran pazarında Beko markası ile faaliyet gösteren Arçelik, bu yılın ilk sekiz ayında 4.2 milyon dolar ciro elde etti. Beko, bugüne kadar 160 bin ürününü İranlı tüketiciler ile buluşturdu.