Beko ve Arçelik'e kardeş

Grundig'i İngiliz Alba PLC'yle ortak olarak geçen yılın başında satın alan Beko Elektronik, yeni markasını Türk tüketicileriyle tekrar buluşturuyor.

İSTANBUL - Grundig'i İngiliz Alba PLC'yle ortak olarak geçen yılın başında satın alan Beko Elektronik, yeni markasını Türk tüketicileriyle tekrar buluşturuyor. Grundig markalı 53 çeşit, 4 bin adet ürün 1000 Beko ve Arçelik bayisinde satışa sunuldu. Beko ve Arçelik ürünlerinden ortalama yüzde 10 daha yüksek fiyatla satılacak Grundig ürünleriyle Beko Elektronik, Türkiye pazarında bu yıl 17.1 milyon avro ciro ve yüzde 1.5 pazar payı elde etmeyi planlıyor.
Yüzde 10 pahalı
Beko Elektronik 2010 yılındaki Grundig satış hedefini Türkiye'de 100 milyon avro ciro ve yüzde 5.5 pazar payı olarak belirledi. Şirket 2009 yılında Avrupa'da ise 1.2 milyar avro ciro ve yüzde 9.9 pazar payına ulaşacak. Pazarda geçmişte satılmış 1 milyondan fazla Grundig ürününe Beko Elektronik yetkili servisleri tarafından servis hizmeti de verilecek.
Grundig'le ilgili büyüme hedeflerinin çok agresif olduğunu dile getiren Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, "Arçelik ve Beko markalarını şirket olarak pazarda üst segmentte konumlandırdık. Grundig ise bu markaların da üstünde bir noktada bulunacak. Grundig ürünleri Arçelik ve Beko'ya göre yüzde 10 daha pahalı fiyatla satılacak" dedi.
Grundig'i pazara sunarken dört ülkede piyasa araştırması yaptırdıklarını ve markanın özellikle 'yenilikçi' imajının düzeltilmesi gerektiğinin ortaya çıktığını vurgulayan Yağız Eyüboğlu, "Biz de bu amaçla ürün sayısını 45'ten 150'ye çıkarma kararı aldık. Tanıtım filmlerimiz Almanya'nın ardından Türkiye'de gösterime girecek" diye konuştu. Grundig'in 2004 yılında dünya çapında 322 milyon avro ciro yaptığını ve bunun Beko Elektronik'e katkısının 180 milyon avro olduğunu da hatırlatan Eyüboğlu, şunları söyledi:
Almanya'da da atakta
"Grundig özellikle Almanya'daki renkli televizyon pazarında bizim tarafımızdan satın alındıktan sonra pazar payını yüzde 3.2 düzeyinden yüzde 9'a yükseltti. Aynı performansı başka ülkelerde de gerçekleştirmeyi hedefliyoruz" açıklamasını yaptı. Eyüboğlu, Mayıs 2004 ile Mart 2005 dönemleri arasında toplam 2.2 milyon adet Grundig markalı ürün satıldığını, bu rakamın Nisan 2005 ile Mart 2006 arasında 3.1 milyon adede yükseleceğine de dikkat çekti.
Bloomberg geliyor
Beko ve Arçelik'in Türkiye çapındaki sayısı 5 bine yaklaşan bayi ağına sahip olduğunu ve bu bayilerden şimdilik 1000 adedinde Grundig ürünlerinin satıldığını hatırlatan Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yakında Bloomberg markalı ürünlerini de Türkiye pazarına sunacaklarını açıkladı. Grup olarak cep telefonu satışına başladıklarını, Sony ürünleri için yapılan işbirliğinde güzel sonuçlar aldıklarına değinen Özdemir şunları söyledi: "Mobilyadaki markamız Arstil de büyüyor. Yıl sonuna kadar Arstil mağazalarının sayısı 100'ü bulacak."
Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve İnşaat Grubu Başkanı Bülent Bulgurlu da Grundig markasının Türkiye elektronik pazarına hareketlilik katacağını ifade etti.
'Her şey 2006'da değişecek'
Beko Elektronik olarak üretiminin yüzde 70'ini ihraç eden, ihracatının da yüzde 95'ini Avrupa'ya yapan bir firma olarak kurların kendilerine yardımcı olmadığını belirten Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız Eyüboğlu, maliyetlerine yansıyan ve üreticileri zorlayan bu durumun geçici olduğunu söyledi. Bu yılın üreticiler açısından oldukça zor geçtiğini vurgulayan Eyüboğlu şöyle devam etti: "Panel ve TV üreticileri sıkıntıda. Avrupa'daki satıcıların kârlarında düşüşler yaşanıyor. Ama her şeyin 2006 yılında değişeceğine inanıyorum. Üreticiler maliyetl iyileştirme çalışmaları yapıyor."
Fiyatlar yüzde 40 düştü
Beyaz eşya sektörünün Türkiye'de geçen yıl yüzde 60 gibi çok büyük bir oranda büyüdüğüne dikkat çeken Arçelik Genel Müdürü Gündüz Özdemir ise, "Bu yıl da sektörün geçen yılın en az yüzde 5 üzerinde büyüme kaydetmesini bekliyoruz" dedi.
Gündüz Özdemir, bu yılın haziran ayı itibarıyla sektörde yüzde 3-5 oranında büyüme beklendiğini, pazarda herhangi bir durgunluğun olmadığını açıkladı.
Elektronik sektöründe fiyatların yüzde 40'a yakın oranda düştüğünü anlatan Gündüz Özdemir, bunun sebebini ise şöyle açıkladı: "Dövizde düşüş nedeniyle sağlanan verimlilik, düşük enflasyon rakamları fiyatlara yansıdı. Dayanıklı tüketim mallarında alışverişin yüzde 90'ı 10 ay vadeyle yapılır. Beş aylık vade farkının faizi yüzde 30'lu oranlara ulaşır. Tüm bunları topladığınızda basit anlamda fiyatları yüzde 40 düşürebildik. Ama herhangi bir performans kaybı yok."