Benzin zammı bıktırdı, Porsche, Mercedes, BMW de LPG'lendi

Benzin zammı bıktırdı, Porsche, Mercedes, BMW de LPG'lendi
Benzin zammı bıktırdı, Porsche, Mercedes, BMW de LPG'lendi

LPG ye dönüşüm fiyatlarının dört silindirli bir araçta 1200 TL, altı ve sekiz silindirli bir araçta ise, 1500-2 bin TL arasında olduğu belirtiliyor.

Akaryakıt fiyatlarındaki hızlı artış nedeniyle son üç ayda Porsche Cayenne, Volvo, BMW, Mercedes, Jeep Cheroke gibi 300 lüks aracı LPG'ye dönüştürdüklerini belirten EkipGaz Yönetim Kurulu Üyesi Nurullah Taç, 'Talep hızla artıyor. Hedefimiz yılda 12 bin lüks araç' dedi

İSTANBUL - Akaryakıt fiyatlarının gittikçe artmasıyla birlikte aylık yakıt maliyeti yaklaşık 1.000 TL’ye ulaşan lüks araçlar da LPG’ye dönüşmeye başladı. Son üç ayda Porsche Cayenne, Volvo, BMW, Mercedes, Jeep Cheroke gibi 300 lüks aracı LPG’ye dönüştürdüklerini söyleyen Gazitaly’nin Türkiye distribütörü EkipGaz’ın Yönetim Kurulu Üyesi Nurullah Taç, “Eskiden insanlar lüks araçları için LPG dönüşümü yaptırmaya çekindiği için gece gelirlerdi. Şimdi gün içinde gelip, LPG istiyorlar. Bu sayıda da artış gözlemliyoruz” dedi.
Taç, LPG’nin yakıt sarfiyatını yaklaşık yarı yarıya azalttığını belirterek, “3.5-4.2 litrelik büyük motorlu lüks araçların kilometrede yaklaşık 1 TL olan yakıt sarfiyatı, LPG dönüşümü sayesinde 45-50 kuruşa düşebiliyor. Ayda bin TL yakıt sarfiyatı da, 450 TL’ye iniyor” diye konuştu.

LPG dönüşüm pazarı 1 milyar TL
Soruları yanıtlayan Nurullah Taç, Gasitaly markasının Türkiye distribütörü olan EkipGaz’ın, 2008 yılında kurulduğunu söyledi. Taç, Ekipgaz’ın ilk yıllarda, Gazitaly markasının Türkiye’de pazarlamasını gerçekleştirdiğini, bu yıl ise LPG dönüşümüne de başladığını söyledi.
Türkiye’de geçen yıl rakamlarına göre 400 bin adetlik LPG dönüşüm pazarı olduğunu belirten Taç, bu dönüşümün ortalama pazar değerinin ise 1 milyar TL olduğunun tahmin edildiğini kaydetti. Şirket olarak, üst segment araçlara dönüşüm yaptıklarını, orta ve alt segment araçlara LPG dönüşümü yapmadıkları bilgisini veren Taç, hedeflerinin 400 bin adetlik dönüşüm pazarında yüzde 5 pazar payı olduğunu açıklayarak, “Bu hedefe 2011’de ulaşmayı planlıyoruz” dedi.

Talep arttı, 70 bayi açacak
Bu çerçevede bayi ağını geliştirmeye başladıklarını bildiren Taç, şu anda 25 ilde 35 bayi açtıklarını, hedeflerinin100 bayiye ulaşmak olduğunu, bunun için 3 milyon avro yatırım planladıklarını açıkladı. Açılan 35 bayiyle hemen hemen her bölgede olduklarını vurgulayan Taç, “Büyük şehirlerin yanı sıra, Doğu’da Mardin, Diyarbakır ve Elazığ gibi illerde de bayilerimiz var” dedi.
Türkiye genelinde 100 bayi ile hizmet vermek için yıl sonuna kadar yaklaşık 70 bayi  daha açacaklarını bildiren Taç, bayileri ise TSE yetkili LPG dönüşüm servislerinden seçeceklerini söyledi. Taç, “Tüm Türkiye’de 970 adet TSE yetkili LPG dönüşüm servisleri var. Biz bunların içinden yaklaşık 70 bayi daha seçerek, bayi ağına ekleyeceğiz. Açıldığında bu servisler, istihdam da sağlayacak. Bir servis ortalama 4 kişilik bir istihdam sağlıyor. Bununla birlikte bayilerden, bayilik ücreti de almıyoruz” dedi. Taç, TSE belgeli dönüşüm yapan yerlerin dışında, yaklaşık 100 adet TSE belgesiz servis olduğunu da belirterek, vatandaşlara dikkatli olmaları konusunda uyarıda bulundu.

LPG tüketimi, benzini solladı
Taç, LPG tüketiminin, benzini geçtiğini ise sözlerine ekledi. Petrol Sanayi Derneği’nin (PETDER) açıkladığı ‘2010 Ocak -Haziran’ sektör raporuna göre, 2010 yılının ilk altı ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre kırsal motorin tüketimi yüzde 6.8, toplam benzin tüketimi yüzde 8.5 azalmasına karşın, toplam motorin tüketimi 0.2, otogaz LPG tüketimi ise yüzde 9 arttı.
Benzin tüketimi, 2010’un ilk çeyreğinde, 2009’a göre yüzde 8.5 oranında azalarak 1.3 milyon olurken, daha düşük ÖTV nedeniyle benzinden artan bir pay alan Otogaz LPG tüketimi, aynı dönemde yaklaşık yüzde 9 artışla 1.15 milyon tona ulaştı.

İtalya ’da LPG’li Ferrari bile var 
Dönüşüm fiyatlarının dört silindirli bir araç için 1.200 TL olduğu bilgisini veren Nurullah Taç, 6 ve 8 silindirli araçlar içinse 1.500 ile 2 bin TL olduğunu söyledi. LPG’de performans kaybının sadece yüzde 5-10 arasında olduğunu belirten Taç, “Tayland’da gerçekleştirdiğimiz dinamo testinde, benzinli olarak BMW’nin performansı 173 beygir, LPG’de 163 olarak çıktı. Performans kaybı yüzde 5-10 arası oluyor; ancak bu hissedilmiyor” açıklamasında bulundu. Türkiye’de Ferrari, Lamborgi araçlara dönüşüm olmadığını, ancak İtalya’da LPG’li Ferrari’nin bulunduğunu belirten Taç, “Türkiye’de Ferrari, Lamborghini kullanıcılarından LPG dönüşüm talebi olmadı. Fakat isterlerse onlara da dönüşüm yaparız” dedi.
Nurullah Taç, hedeflerinin yılda 12 bin lüks aracı LPG’ye dönüştürmek olduğunu belirtti.
(anka)