BES'te hizmet kalitesi önemli

Ankara Emeklilik Genel Müdürü Serdar Çıtak, uzun vadeli bir hizmet olan bireysel emeklilik alanında hizmet kalitesini yükselten şirketin rekabette öne çıkacağını söyledi.

Ankara Emeklilik Genel Müdürü Serdar Çıtak, uzun vadeli bir hizmet olan bireysel emeklilik alanında hizmet kalitesini yükselten şirketin rekabette öne çıkacağını söyledi.
Sistemdeki şirketler arasında üretime göre sıralama yapmanın yanlışlığına da değinen Çıtak, her şirketi kendi kulvarında ve kendi yaptıklarıyla değerlendirmek gerektiğinin altını çizdi. Çıtak, gruplarında banka
olan diğer şirketlerle rekabet eden Ankara Emeklilik'in kısa sürede
önemli bir yere geldiğini ifade etti.
'Sektörel mücadele verilmeli'
Serdar Çıtak, uzun vadeli düşünülmesi gereken bireysel emekliliğin diğer finansal araçlara göre çok farklı olduğunu söyledi. Sisteme giren katılımcılara uzun seneler hizmet verileceği için şirketlerin en çok dikkat etmeleri gereken hususun hizmet kalitesine yapılacak yatırım olduğunun altını çizen Çıtak şöyle konuştu: "Sistem ancak müşteriye uzun vadede verilen hizmeti sürekli yükselterek daha kaliteli hale getirilecek. Biz de Ankara Emeklilik olarak müşteri ilişkileri (CRM) altyapısını yaklaşık iki yıldır hazırlıyoruz. Çok önemli gündem maddemiz olan müşteri ilişkileri konusunda uzun bir yol aldık ve hizmeti belli alanlarda devreye soktuk. Yakın bir zamanda tüm faaliyet alanlarımızda müşteri ilişkileri paketimizi devreye sokacağız. Bu da bize önemli bir rekabet üstünlüğü getirecek ve Ankara Emeklilik son yıllarda yaptığı çıkışı devam ettirecek."
Serdar Çıtak, BES'in çocukluk hastalıklarından birinin de fiyat rekabeti olduğunu dile getirdi. Fiyat rekabetinin hayat sigortalarında ve elementer branşta da sektöre zarar verdiğini söyleyen Çıtak, "Rekabeti fiyatın
üzerinden kurmak sektöre güvensizlik yaratmaktan öte bir şey getirmez. Bu şekilde bırakın üç yıllık uygulaması olan bireysel emekliliği, elementer sektör bile kayda değer makro büyüklük haline gelemez. Bu çerçevede tüm branşlarda sektörel mücadeleyi hep birlikte vermemiz gerektiğine
inanıyorum" diye konuştu.
Ankara Emeklilik'in hiçbir zaman büyük reklam bütçeleri kullanmadığını da hatırlatan Ankara Emeklilik Genel Müdürü Serdar Çıtak, "Reklamın yararlı olduğunu kesinlikle biliyoruz, ancak biz bu gücü kullanmadan bugün bulunduğumuz noktaya geldik. Reklam harcaması başına müşteri kazanma oranına bakarsak, sektör birincisiyiz herhalde" dedi.

'Pazar payımız artacak'
Serdar Çıtak, başından bu yana BES ile ilgili olumlu beklentiler içinde olduklarını belirtti. Çıtak, "Önümüzdeki dönemde Ankara Emeklilik sistem içinde pazar payını artıracaktır. Biz çözümlerimizin BES'in mantığı paralelinde uzun vadeli olmasını istiyoruz. Çözümlerimizi hayata geçirdikçe sonuçlarını da alacağız. Her yıla belli bir hedefle giriyoruz. Bu sene bizim verimlilik yılımız ve bu ideali doğrultusunda şirket olarak ilerliyoruz" diye konuştu.
'Güneş Sigorta'da yeni bir dönem başladı'
Güneş Sigorta Genel Müdürü Aycı, şirketin elli yıllık deneyimiyle yeni hedeflerin birleşeceği önemli bir dönemin başladığını açıkladı.
Sigorta sektörünün köklü şirketlerinden Güneş Sigorta 2007 yılında sektördeki 50'nci yılını dolduruyor. Konuyla ilgili konuşan Güneş Sigorta Genel Müdürü İlker Aycı, "50 yıllık deneyimi geleceğe dair umutlarımızla birleştirerek, bizimle birlikte çalışan iş ortaklarımızı da yanımıza alarak bu sektörde daha hızlı koşmak niyetindeyiz. Yeni döneme, 'Şimdi Güneş'e daha yakınsınız' ve 'Güneş hep sizden yana' diyerek başladık. Tüm çalışmalarımızı bu başlığın altında toplayıp yeni dönemde iş ortaklarımıza ve müşterilerimize daha yakın olduğumuzu ve her zaman birlikte çalıştığımız iş ortaklarımızdan ve müşterilerimizden yana olacağımızı hissettireceğiz" dedi.
Bilgi akışı hızlı ve sağlıklı
Her şart altında kazanmaya yönelik bir strateji izlediklerini dile getiren İlker Aycı, "Hem biz kazanacağız hem de bizimle çalışan herkese kazandıracağız. Kazancı artırmak, pastayı büyütmek, onlara sürekli daha yakın olmak ve yeni ürünler sunmak için gayret göstereceğiz" diye konuştu. Güneş Sigorta Kadıköy Bölge Müdürlüğü ile biri Konya diğeri Kocaeli'de olmak üzere iki irtibat bürosunun da hizmete girmesiyle sektördeki şartlara ve rekabetin sıcaklığına göre atılacak adımlarla, acentelerinin daha çok kazanması için ellerinden geleni yapacaklarını ifade eden Genel Müdür Aycı, sürprizleri ilerleyen günlerde birer birer açıklayacaklarını belirterek, "Güneş Sigorta'nın teknolojik altyapısı ve kadrosu çok güçlü. Dolayısıyla bilgi akışı da pek çok şirkete nazaran daha hızlı ve sağlıklı. Kurulan yeni bölgelerde bu akış hızı bir kat daha artacak" açıklamasını yaptı.



Seracılara devletten sigorta desteği
TARSİM Genel Müdürü Bülent Bora, sera sigortalarında da primin yarısının devlet tarafından ödeneceğini söyleyerek, çiftçileri bu fırsattan yararlanmaya çağırdı.
Türk çiftçisinin ve tarım sektörünün kalkınması ve ülke ekonomisine uzun vadeli ve istikrarlı katkı sağlayabilmesi amacıyla çıkarılan 'Tarım Sigortaları Kanunu' kapsamında, sera sigortalarında da poliçede yazılı primin yüzde 50'si devlet tarafından karşılanıyor.
Sigortalı tarafından ödenecek primin yüzde 25'i çiftçiden peşin
alındıktan sonra, kalan prim tutarı da en fazla beş taksitle tahsil ediliyor. TARSİM (Tarım Sigortaları Havuzu) Genel Müdürü Bülent Bora, "Tarım Sigortaları Kanunu'yla, Türk çiftçisinin kaderi değişiyor. Çiftçi Kayıt Sistemi'ne kayıtlı çiftçilere, arazi ve ürün bilgileri dikkate alınarak bitkisel ürünler ve seralar için, ülke genelinde dolu, yangın, heyelan, fırtına, hortum teminatları veriliyor. Yüzde 50 devlet destekli poliçeler çiftçiyi güldürecek. Sera sigortalarının da prim tutarının yüzde 50'sini devlet karşılaınıyor. Seralar, içindeki ürün, örtü malzemesi ve teknik donanım ile birlikte sigortalanabiliyor" dedi.


Genel Sigorta, acente ile verimli büyüyecek
Türk sigorta sektöründe prim üretimine göre acente sayısının fazla olduğunu vurgulayan Genel Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Didem Doğan, acente başına düşen prim üretimi ve verimliliğin artması gerektiğini belirtti. Doğan, şirketin acentelerini 'gurur duydukları iş ortakları' olarak niteledi ve "Genel Sigorta olarak, acente başına düşen primin artması ile acentelerimizle birlikte verimli büyümeye inanıyoruz" dedi.
Türkiye'de acentelere verilen eğitimin de yetersiz kaldığını vurgulayan Didem Doğan şunları söyledi:
"Biz profesyonel ve geçimini sigortacılıktan sağlayan acentelerle çalışıyoruz. Yıllardır 300 civarında acente ile çalışıyoruz. Sadece
acente sayısı ile değil de acente başına düşen primin artması ile acentelerimizle birlikte verimli büyümeye inanıyoruz.
Acentelik tesis ederken öncelikle baktığımız profesyonel olması ve bu işe gönül vermesi. Portföyünün dağılımı, müşteri yapısı, hasar/ prim dengesi, tahsilat alışkanlıkları hep titizlikle incelediğimiz konulardan. İşe yeni başlıyor ise hemen acentelik alamıyor önce bizim önerdiğimiz bir acentenin yanında tali olarak çalışıp işi öğrenmesi gerekli."


Neleri kapsıyor?
İskelet malzemesi ahşap olanlar hariç tüm seralar ve içindeki ürünler sera sigortaları kapsamına giriyor. Seralar dolu, yangın, fırtına, hortum ve heyelana karşı sigortalanıyor. Ama deprem veya sel zararlarını sigorta karşılamıyor. Serada kusurlu malzeme kullanımı gibi nedenlerden dolayı oluşan hasarlar da kapsam dışı.


Sektörle ilgili haberler bu sitede
Sigorta sektörünün online haber kaynağı sigortacigazetesi.com.tr, yenilenen yüzüyle hizmetine devam ediyor. Sigortacılıkla ilgili güncel bilgilerin ve sigorta şirketlerindeki gelişmelerin yanı sıra dünyadan sigorta haberlerinin de yayınlandığı site, tüketiciler için güvenilir bir başvuru kaynağı niteliğinde. www.sigortacigazetesi.com.tr, sigortacılıkla ilgili yaptığı online anket çalışmalarıyla da sektörün nabzını tutuyor.