BES'te yeni dönem başladı

Bireysel Emeklilik Sistemi'ndeki katılımcıların zaman içinde uygulama farklılıklarını takip edeceğini söyleyen OYAK Emeklilik Genel Müdürü Gökhan Dereli, şirketlerarası aktarım konusuyla ilgili olarak şöyle konuştu...

Bireysel Emeklilik Sistemi'ndeki katılımcıların zaman içinde uygulama farklılıklarını takip edeceğini söyleyen OYAK Emeklilik Genel Müdürü Gökhan Dereli, şirketlerarası aktarım konusuyla ilgili olarak şöyle konuştu:
"Aktarımla ilgili olarak şirketler, Hazine Müsteşarlığı ve EGM bir araya geldi ve aktarıma ve aktarımla ilgili yapılacak yasal düzenlemelere baz teşkil edecek kararların alındığı bir toplantı gerçekleştirildi. Sistemin birinci yılını doldurduğu Kasım 2004'ten bu yana şirketlerarası aktarımlar devam ediyor. Kasım 2004'ten bu yana geçen dört aylık zaman içerisinde Oyak Emeklilik'e de aktarımlar gerçekleşti."
Katılımcıların şirket olarak Oyak Emeklilik'i tercih etmesinden memnun olduklarını belirten Dereli, "Şirketlerarasında yapılan aktarımların sayı olarak mevcut sözleşmelerin çok küçük bir oranını teşkil ettiğini de biliyoruz. Henüz katılımcıların şirketlerin uygulama farklılıkları konusunda çok da bilgi sahibi değil. Ayrıca çıkışa ertelenen giriş aidatları da aktarımı etkileyen bir unsur olarak görünüyor. Öte yandan sistemin tanınırlığının daha da artması ile ilerleyen yıllarda bu hakkı daha fazla katılımcının kullanacağını bekliyoruz" dedi.
'Emeklilik fonları başarılı'
BES'in bugüne kadarki gelişimi içinde Emekli Yatırım Fonları'nın (EYF) performansı konusunda da bilgi veren OYAK Emeklilik Genel Müdürü Gökhan Dereli, şunları söyledi:
"Şirket olarak fon ve fon karmaları ile ilgili olarak en detaylı bilgiyi veren bir internet sitemiz var. Herkese açık olan bilgilendirme sayfalarında interaktif olarak performans sorgulaması yapılabiliyor. Yine sadece bizim verdiğimiz bir hizmet olarak, fonun ve alternatif yatırım araçlarının getirisinin görülmesinin yanında, bu getiriyi elde etmek için alınan risk de görülebiliyor."
'2005 hedeflerimiz büyük'
OYAK Emeklilik olarak 2005 yılında daha çok müşteriye ulaşmak için gerekli hazırlıkları yaptıklarını ve internette hazırladıkları Kurumsal Online sistemiyle de grup katılımları için her türlü kolaylığı sağladıklarını belirten Gökhan Dereli, şunları söyledi:
"Hedeflerimiz büyük. Geçen seneye oranla yeni sözleşme sayımızı ikiye katlamayı planladık. Ancak bu sözleşmelerin büyük bir çoğunluğunun bireysel bazlı olmasını öngörüyoruz. Bireysel sözleşmeler açısından satış hedeflerimizi gerçekleştirmek ve daha çok müşteriye ulaşmak istiyoruz."



İhlas Sigorta 10 yaşında
İhlas Sigorta'nın 10. kuruluş yıldönümü, Türkiye'deki tüm acentelerinin katılımıyla İhlas Armutlu Tatil Köyü'nde kutlandı.
İhlas Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdür Ayhan Apak, İhlas Sigorta'yı bir zeytin ağacına benzettiği konuşmasında, "Biz bu fidanı 10 yıl önce krizli yıllarda kurak ve çakıllı bir araziye diktik. Şimdi olgunlaştı ve meyveler veriyor, zeytinliğimiz hepimize hayırlı olsun" dedi.
İhlas Sigorta'nın 10 yılda pek çok yeniliğe imza attığını da vurgulayan Ayhan Apak konuşmasına şöyle devam etti:
"Geliştirilen yazılım programlarımızla real-time, online olarak üretim yaptık, tahsilatı takip ettik, hasar sonrası poliçe kesmek gibi bir karadeliği tamamen kapattık. Acente bazında teknik kârlılıkları her an takip edebildik. 7 gün 24 saat hasar ihbarı aldık. Hasar ihbarı alındığı anda eksper tayini yaptık. Müşterilerimizin talep etmesi halinde gece 24'ten sonra geçerli olan 'Ekspres Eksper' servisini kurduk."
Poliçeler taksitle
İhlas Sigorta'nın genel acenteler toplantısında, bu yıl içerisinde yapılacak önemli faaliyetler hakkında bilgiler de veren İhlas Sigorta Genel Müdürü Ayhan Apak, Denizbank'la gerçekleştirdikleri işbirliğiyle, Bonus Card sahiplerine sigorta ücretlerini taksitle ödeme imkânı sağladıklarını söyledi. Yeni dönemde reklam ve tanıtım çalışmalarına da büyük önem vereceklerini ileten İhlas Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Apak, ulusal ve yerel basın ile TV ve radyolarda İhlas Sigorta reklamlarının yoğun olarak yayımlanacağına dikkat çekerek, "Gümbür gümbür geliyoruz" diye konuştu.


'Sigorta sektöründe büyüme devam edecek'
Avrupa Birliği ile uyum sürecinin sektöre dinamizm aşılayacağını belirten Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, "Sektör olarak temel hedefimiz, özellikle bireysel sigortalar alanında geliştirilecek yeni ürünlerle sigorta tabanını daha da büyütmektir" dedi.
Ragıp Yergin, 2010 yılında sigorta sektörünün elementer branşlarda yıllık 10 milyar dolarlık prim üretim hacmine ulaşacağını belirtti. Sağlık sigortalarında 2 milyar dolar, hayat sigortalarında da 2 milyar dolarlık bir üretime ulaşılacağını öngören Yergin, 2010 yılında Bireysel Emeklilik Sistemi'nde (BES) toplanan fonların 8 milyar doları aşacağını ifade etti.
'Gelecek için iyimseriz'
Kriz sonrası dönemde sigorta sektörünün genel ekonomiye oranla iki kat fazla büyüdüğünü belirten Yergin şunları söyledi: "Kriz sonrası dönemde ekonomi üç yılda ortalama yüzde 7.2 büyürken sigorta sektörü yüzde 16.7 büyüdü. Sektör genellikle reel ekonominin iki katı büyümekte, ancak potansiyel açısından baktığımızda sigortalanabilir aktifin sadece yüzde 35'inin sigortalandığını görüyoruz. Geleceğe bakıldığında, sektör olarak daha iyimser olmak için nedenlerimiz var. AB ile uyum sürecinin sektöre kazandıracağı dinamizm ve bu süreçte çıkması beklenen yasalar bizi heyecanlan-dırıyor. Hedefimiz, özellikle bireysel sigortalar alanında geliştirilecek yeni ürünlerle sigorta tabanını daha da büyütmektir."


AXA OYAK'a ödül yağıyor
Türkiye genelinde, 2 bin 782 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen 'Markaların Tüketici Üzerindeki Etkileri' konulu araştırma sonuçlarına göre AXA OYAK, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da sigorta sektöründe 'kalitesine en çok güvenilen marka' seçildi. Tüketici Dergisi tarafından 18'incisi düzenlenen Tüketici zirvesi, ünlü işadamları, akademisyenler ve yöneticilerin katılımıyla Polat Renaissance İstanbul Hotel'de gerçekleştirildi. AXA OYAK Genel Müdürü Cemal Ererdi, ödülle ilgili şunları söyledi: "AXA OYAK olarak müşteri memnuniyetini ve hizmet kalitemizi aldığımız ödüllerle pekiştiriyoruz. Aldığımız tüm ödüller için acente ve çalışanlarımızı içtenlikle kutluyorum."


Güneş Sigorta hizmet atağında
Güneş Sigorta tarafından özellikle ihracata yönelik satıcı firmaların alacaklarını teminat altına almak amacıyla hazırlanan kredi sigortası, son dönemde yaygın olarak hizmete sunulmaya başlandı. Güneş Sigorta ticari kredi riskleri konusundaki uluslararası uzmanlığıyla tanınan Coface ile işbirliği yaptı. Güneş Sigorta Genel Müdürü Mehmet Aydoğdu, "Kredi sigortası sayesinde satıcının risklerini kontrol altında tutabilmesi ve satış hacmini artırması sağlanıyor" dedi.


Aviva Hayat'a yeni genel müdür
Aviva Hayat ve Emeklilik'te dört yıldan bu yana genel müdür yardımcılığı yapan Keti Bonofiyel, 1 Nisan 2005'te genel müdürlük görevini Bert Paterson'dan devraldı. Paterson, Aviva Hayat ve Emeklilik ile Aviva Sigorta'nın yönetim kurulu başkanı olarak görevini sürdürecek. Bert Paterson, "Keti Bonofiyel kariyer gelişimini tamamlamış bir yöneticidir" dedi.


Acıbadem'den bir hizmet daha
Acıbadem Sigorta, 'esnafa ve çalışana özel sağlık desteği' kapsamında Pendik Sağlık Projesi'yle Pendik esnaf ve çalışanlarına yönelik özel sağlık hizmeti sunuyor. Pendik Velibaba Sanayi Siteleri Ortak Sağlık Merkezi Birimleri, Pendik Özel Yaşam Polikliniği, Pendik Şifa Hastanesi ve Acıbadem Sağlık Grubu hastaneleri işbirliğiyle uygulanan projeyle Pendik'te çalışanlar ve esnaf, eksiksiz bir özel sağlık hizmeti alabilecek.