Biletini erken alanlar sürekli ucuza uçacak

Özel havayolu şirketlerinin bazı koltukların fiyatını 9-19 YTL'ye indirmesi tartışmaları beraberinde getirirken, ileriye dönük bakıldığında gerçek indirimlerin süreceği görülüyor.

İSTANBUL - Özel havayolu şirketlerinin bazı koltukların fiyatını 9-19 YTL'ye indirmesi tartışmaları beraberinde getirirken, ileriye dönük bakıldığında gerçek indirimlerin süreceği görülüyor. Ancak ucuz biletin sırrı bileti erken almak.
Şirketlerin yöneticileri, fiyatların 1 YTL'ye kadar inebileceğini, ancak bunun sembolik olacağını dile getirirken, yaklaşık otobüs fiyatına gerileyen uçak biletlerinin yolcu sayısının artmasıyla birlikte gerçek anlamda daha da aşağı ineceğini belirtiyor. Türkiye Özel Sektör Havacılık İşletmeleri Derneği Başkanı ve Onur Air Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şahabettin Bolukçu, Türkiye'de 1 YTL'ye bile uçuşlar olabileceğini, bunu olağan karşılamak gerektiğini kaydetti.


Büyütmek için tıklayınız

Bolukçu, Uçuşlardaki 9 ya da 19 YTL'lik fiyatların maliyetle ilgisi olmadığını kaydeden Bolukçu, bu kampanyaların insanların havayolu taşımacılığına ilgisini artırmak için yapıldığını söyledi. Onur Air olarak bir ayda sattıkları 180 binin üzerindeki koltuğun sadece 9-10 bininin promosyonlu olduğuna dikkat çeken Bolukçu, bu yılki yolcu taşıma hedefi olan 2.5 milyon koltuğun 10 binini promosyonla satmayı planladıklarını vurguladı.
'Yerdeki uçak pahalı'
Bolukçu, uçakların bir bölümünün boş koltuk denilen kapasiteden oluştuğuna işaret ederek, "Biz bunları 1 liraya verebilir, tamamını ücretsiz de uçurabilirdik. Uçakta koltuk azaldıkça fiyat artar. Böyle bir ortamda indirim kampanyaları sırasında tüketicinin o siteyi ziyaret edebilir olması, takip etmesi önemli" diye konuştu. Şahabettin Bolukçu, yerde duran uçağın maliyetinin çok daha fazla olduğunu belirterek, şöyle devam etti:
'55 YTL'ye devam ederim'
"180 koltuğun 10 koltuğunun dolu gitmesi, o firmaya hiçbir kazanç getirmez. Önemli olan koltukları uygun fiyatla doldurması, bunu 360 gün yapmasıdır. Koltuğunuzu 300 YTL'ye satmaya gayret edersiniz. Ama uçakta 10 koltuk yerine, 100 tane sattığınız 50 YTL'lik koltuk daha fazla para bırakır."
Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı da, dokuz ya da 19 YTL'lik uçuş kampanyalarının toplamda 10 bin civarında yolcuya hitap ettiğini ve bunun da toplam yolcu sayısında yüzde 1'lerde bir oranı oluşturduğunu, dolayısıyla çok az insana fayda sağladığını söyledi. Sabancı, iç hatlar tarifeli seferlerde kampanyalı yarış yapmayacağını dile getiren Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Sabancı, "Sürdürülebilir düşük fiyatla rekabet edeceğim. O da, şu anda 55 YTL'den başlayan fiyatlar. 6 Ekim'de 55 YTL'den çıktığımda, bütün piyasa bunu 80-90 YTL'ye götüreceğimi düşünüyordu. Aynı fiyata devam edeceğim" dedi.
Atlasjet Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ersoy ise, 19 YTL'lik kampanyayı uçaklardaki yüzde 15'lik boşluğun yüzde 2,5'i için yaptıklarını dile getirdi.
Ersoy, bu gibi kampanyalarla hayatında uçağa binmemiş kişilerin uçakla tanışmasını sağlamayı amaçladıklarını kaydederek, "Öyle telefonlar geliyor ki; 'Adana'ya gideyim kebap yiyip geleyim' diyenler var. Biz bu insanların uçağa binmesini sağlamak istiyoruz. Zaten, uçağa binen bu yolcuların yüzde 50'den fazlası gelecekte uçak müşterisi olacak. Biz sadece kapitalist ekonominin gereğini yaptık. Otobüsle gitmenin maliyetinin iki misline uçabiliyorsanız insanlar uçağı tercih eder. Bunu da unutmamak gerekir" dedi. (aa, Radikal)