Bion, ODTÜ'lüyü patron yaptı

Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nin (ODTÜ) ilk mezunlarından Hasan Bilgili'nin aile şirketi olarak 1983'te kurduğu Mohen Kimya, Bion markasıyla, ev içi pestisit (zararlı öldürücü ürünler) pazarında Johnson Wax, Eczacıbaşı ve Tekfen gibi devlerle rekabet ediyor.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nin (ODTÜ) ilk mezunlarından Hasan Bilgili'nin aile şirketi olarak 1983'te kurduğu Mohen Kimya, Bion markasıyla, ev içi pestisit (zararlı öldürücü ürünler) pazarında Johnson Wax, Eczacıbaşı ve Tekfen gibi devlerle rekabet ediyor. Ciro büyüklüğü 20 milyon dolara ulaşan ev içi pestisit pazarında 100'e yakın firma faaliyet gösteriyor.
Fakat pazarda en büyük pay Raid, Baygon ve Off markasıyla yer alan Sc Johnson Wax'ın. Onu Detan ve Defans'ı üreten Eczacıbaşı Girişim A.Ş. izliyor. Türkiye'nin ilk sineksavar tabletlerini 1983 yılında üreten EsemMat ve Sheltox'u Shell firmasından geçtiğimiz yıl devralan Tekfen de Fentox'la iyi bir paya sahip.
Hedef ikincilik
Mohen Kimya ise Bion markasıyla şu anda yüzde 10'unu elinde tuttuğu pazarın önümüzdeki yıl yüzde 20'sini hedefliyor. Şirket böylece ikincilik koltuğuna oturmayı planlıyor. Ev içi pestisit pazarında tablet, likit, losyon, yem ve benzeri ürünleri dünya standartlarında ürettiklerini söyleyen Mohen Kimya Genel Müdürü Melih Bilgili, "Sinek, sivrisinek, böcek ve haşarelere karşı 14 çeşit ürünümüz var. Kalite ve fiyatının uygunluğunun yanı sıra ürünlerimizin en büyük özelliği kimyasal madde kullanımının az olması. Zaten 'Sizi değil zararlıları hedefler...' sloganıyla hareket ediyoruz" dedi.
Sefaköy'deki fabrikada yılda 800-900 bin adet üretim yaptıklarını ifade eden Bilgili sözlerine şöyle devam etti: "Ürünlerimiz en çok satıldığı dönem haziran, temmuz, ağustos ve eylül aylarını kapsayan dönemdir. Bunun yanında yıl boyunca birçok ürünümüz satılıyor. 20 milyon dolarlık büyüklüğüyle Türkiye iyi pazar."
İhracat yapacak
İhracat için de çalışmaları olduğunu kaydeden Bilgili, "Mısır, Bulgaristan ve Ukrayna'ya ihracat için çalışmalar yapıyoruz. Hedefimiz Türkiye'de lideri olduktan sonra ülkede başarılı olan bu anlayışı komşu ülkelerde tekrar ederek bir dünya markası haline gelmek" diyerek tamamladı.