Bir dalda iki kiraz biri 'A'l biri 'B'eyaz

Bir dalda iki kiraz biri 'A'l biri 'B'eyaz
Bir dalda iki kiraz biri 'A'l biri 'B'eyaz
Tıpa tıp aynı iki ürün. Ama fiyatları farklı... 'Yanlış etiket basılmış' dedirten bu manzara outlerdeki değişimin ta kendisi. Artık her ürünün A ve B kalitesi var.
Haber: SİBEL CİNGİ / Arşivi

İki otomobil düşünün... İkisi de aynı model. Dış görünüşlerine baktığınızda birebir aynı. Ancak donanımları farklı. Airbag, ABS, otomatik klima gibi donanımlar nedeniyle fiyatları arasında dağlar var. Otomotiv sektöründeki bu donanım faktörü outletlere de sıçradı. Nasıl mı? Artık outletlerde aynı markaya ait birebir aynı olan ancak fiyatları yüzde 50’lere varan oranlarda farklı ürün dönemi başladı. A ve B kalite diye ayrılan ürünler görünürde aynı olsa da iplik, kumaş, baskı kalitesi ise birbirinden ayrılıyor. 

Acil durum planı 
Outlet mağazalarına donanım rüzgârını getiren, tüm sektörlerdeki kıran kırana rekabet. Markalar arasında artan rekabet nedeniyle artık neredeyse tüm yıl indirimli satış yapılıyor. Bu durum eski sezon ürünlerin indirimli satışının yapıldığı outletleri zora soktu. Çünkü yüksek indirimler sayesinde sezon ürünleriyle eski sezon ürünlerin fiyatları birbirini aratmaz oldu. Bunun için de markalar çareyi donanım stratejisinde buldu. Bir ürün görünüşü tamamen aynı ama kumaşı, ipliği, aksesuvarlarının kalitesi farklı olarak iki seçenekli üretilmeye başlandı.
Ayakkabıcısından hazır giyimine kadar outlet mağazalarının neredeyse tamamında artık bu manzara var. Tüketicilerin de artık alışveriş yaparken “Galiba buna etiketi yanlış basmışlar” daha da ucuza almanın sevincini yaşarken daha dikkatli alışveriş yapmak düşüyor.

Biliyor muydunuz?
Dünyada outlet kavramı ilk olarak 1980’lerde ABD’de ortaya çıktı.

B kalite tişört 5 TL daha ucuz
Batik markası donanım stratejisine geçen markalardan biri... Markanın tüm mağazalarında şu anda yüzde 50 indirim var. Marka outlet mağazasının hakkını vermek için donanım kozunu kullanıyor. Örneğin üstteki tişörtün A kalitesi 19, B kalitesi ise 14 TL’den satılıyor. Ürünler arasındaki kalite farkını gözle ayırt etmek çok zor.

Ayakkabı da eski yeni ayrımı yok
Ayakkabı da ise strateji karma yaratma üzerine kurulmuş. Duvar raflarınaa yeni, ortaya ise eski sezon ürünler diziliyor. Yeni ile eski sezon ayrımının en büyük belirleyicisi fiyat farkıydı ama artık değil. Örneğin Tergan’da eski sezon fiyatları 99 ile 170 TL arasında değişirken, yeni sezonda fiyatlar 89 ile 190 arasında. Elle mağazasında durum aynı.

Hâkimiyet ikinci kalite üründe
Hazırgiyim markalarından Home Store’un outlet mağazasında hâkimiyet artık eski sezon ürünlerde değil. Yeni sezonun ikinci kalitelerinde. Aynı zamanda 1. kalite ürünlerin de satıldığı mağazada ikinci kalite ürünlerin satıldığı 7 reyon var. Pembe gömleğin A kalitesi 78, B kalitesi ise 28 liraya satılıyor.

HARCAMANIN SINIRI YOK
Arena’da ‘kupa’ turizmi 
Galatasaray, Nou Camp, Old Trafford ve Allianz Arena gibi ünlü stadyumlarda uygulanan stand turizmine başladı. “Mabede davetlisiniz!” sloganı ile başlatılan turda kişi başı fiyat 27.50 lira. Turu şu ana kadar 838 kişi satın aldı. Stat turunun programında ise şunlar var: “2011 – 2012 Spor Toto Süper Lig Şampiyonluk Kupası’nın görülmesi, özel video sunumu, soyunma odası, sahaya çıkış koridoru, saha kenarı ve yedek kulübeleri, basın toplantısı odası ve üst kat locaları ziyareti.”

bigPara.com