'Bireysel sigorta gelişmeli'

Aviva Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Bolcakan, Türkiye'de bireysel sigortaların yavaş gelişmesinin, sigorta şirketlerinin 'pazarlama yaklaşımını' çok geç benimsemelerinden kaynaklandığını belirtti.

Aviva Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Bolcakan, Türkiye'de bireysel sigortaların yavaş gelişmesinin, sigorta şirketlerinin 'pazarlama yaklaşımını' çok geç benimsemelerinden kaynaklandığını belirtti.
Batı ülkelerinde sigortanın satın alınan bir ürün olduğunu, bizde ise satıldığını hatırlatan Bolcakan, Türkiye'de bireysel sigortaların gelişimiyle ilgili olarak şunları söyledi: "Gelir seviyesi, gelir dağılımı, şehirleşme, eğitim gibi sosyoekonomik faktörler bir ülkede sigorta konularının gelişiminde ikincil öneme sahip. Önemli olan kişinin sigortaya ihtiyacının benimsetilmesi. Hem ABD ve Avrupa Birliği'nde sigortacılığın gelişimini incelediğimizde hem de gelir düzeyi Türkiye'nin altında olan bazı ülkelerde sigortaya sahip olma oranlarına baktığımızda bunu açıkça görebiliyoruz."
Herhangi bir ürünü pazarlayabilmek için öncelikle tüketicide ihtiyaç uyandırılması gereğine işaret eden Ayşe Bolcakan, şöyle konuştu: "Sigorta şirketleri 1980'li yılların sonunda 'pazarlama yaklaşımını' benimsemeye başladılar. Vurgulamak istediğim Türkiye'de sigortanın hâlâ alınan değil, satılan bir hizmet olması. Genel anlamda bakıldığında ihtiyacının bile farkına varmamış geniş bir kitle var. Öncelikle bu ihtiyacın uyandırılması gerekiyor."
'Acentelerimize çok yakınız'
Tüketicide ihtiyaç uyandırılması için tanıtımın da çok önemli olduğunu vurgulayan genel müdür yardımcısı Bolcakan, "Son 10 yılda birçok temel ürün için, örneğin tuvalet kâğıdı, diş fırçası gibi, ihtiyaç oluşturulmasına yönelik reklamlar dikkatinizi çekmiştir. Oysa sigorta alanında tanıtım için yalnız kurumsal imaj ve ürün ağırlıklı reklamlar yapıyoruz. Birlik tarafından ortak bütçeden yapılan tüketiciyi bilinçlendirmeye yönelik reklamlar, DASK tarafından yapılan tutundurma faaliyetlerinin mutlaka bir katkısı oldu. Sigorta şirketleri de acenteler de sigortalıya karşı son derece şeffaf ve bilgilendirici bir yaklaşım içinde olmalılar. Birçok durumda da sigorta şirketi sigortalının ihtiyaçlarına uygun kapsamda sigorta hizmetleri sunarak sigortalının hayatını kolaylaştırmalı" şeklinde konuştu.
Ayşe Bolcakan, Aviva Sigorta'nın acentelere yaklaşımı ve sundukları imkânlar konusundaise şu açıklamayı yaptı: "Diğer şirketlerden en büyük farkımız acentelerimize çok yakın olmamız. Acentemiz için değil, acentemizle birlikte çalışıyoruz. Acentelerimizin fikirlerine çok duyarlıyız. Acente Yönetim Kurulu kanalıyla tüm bölgelerimizde faaliyet gösteren acentelerimiz karar süreçlerimizde temsil ediliyor. Oluşan karı acentelerimizle paylaşıyoruz. Acentelerimiz aynı hedefe koştuğumuzu biliyorlar."



Birlik'e kalite belgesi
Birlik Sigorta aldığı ISO kalite belgesiyle müşterilerine verdiği kaliteli hizmeti tescillendirdi. Genel müdür Mehmet Ali Yücekök, Birlik Sigorta'nın aldığı ISO belgesinin temel amacının müşteriye sürekli aynı kalitede hizmeti verebilmek olduğunu söyledi. Ancak bu belgeyi almakla yapılması gerekenlerin bitmediğini, şirketin belirli periyotlarla denetleneceğini belirten Yücekök, "Denetlemelere göre belge yenileniyor ya da yenilenmiyor. Yani belgenin gerektirdiği şartları sürekli muhafaza etmeniz gerekiyor. Sigortalılara düzgün bir hizmet hedeflendiği için kalite belgesi müşterinin lehine oluyor. ISO kalite belgesi şirketin daha randımanlı çalışmasını sağlıyor. Bu da, herkesin her şeyi açıklıkla görüp daha iyi çalışmasının şirketin çalışmasına katkıda bulunacağını ve bu şekilde müşterilere faydalı olunacağını ortaya koyuyor" diye konuştu.
İhalelerde kalite şartı
Bazı büyük firmaların ihalelerde kalite belgesi şartı getirdiğini belirten Mehmet Ali Yücekök, "En uygun fiyat verilse bile, kalite belgesi olmayan sigorta şirketi ihaleyi alamayabiliyor" dedi. Güvenlik bakımından Birlik Sigorta poliçelerine hologram koydurduklarını da aktaran Yücekök, sigortalıları bilgilendirmek açısından ISO kalite belgesini veren TÜV'ün ambleminin de poliçede bulunduğunu, Almanya menşeli TÜV'ün bu alandaki en ciddi kuruluşlardan biri olduğunu ifade etti.


AON Turkey: Halka açık şirketlere sigorta şart
Yeni Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) kanunu tasarısıyla ilgili bir değerlendirme yapan AON Re Turkey Yönetim Kurulu Başkanı Servet Gürkan, sigortası olmayan şirketlerin hisse senedine yatırım yapan yatırımcıların zarara uğrayabileceğine dikkat çekti. Konuyla ilgili olarak 1999 depremini gündeme getiren Gürkan, şunları söyledi: "Bildiğiniz gibi 1999 yılında meydana gelen deprem felaketinde bölgede bulunan kurum ve tesisler büyük ölçüde hasar gördü. Eğer sigortaları olmasaydı, bu şirketlere yatırım yapan yatırımcıların hisse senetleri değersiz bir kâğıt haline gelecek veya değerleri düşecekti. Bunun için Türkiye'de halka açık şirketlerin mutlaka risk yönetimi uygulaması ve sigorta yaptırması çok önemli. Bu şirketlerin denetimi sırasında sigorta konusunun da gündeme alınması gereklidir."
'Kamuoyunun güveni artar'
Özellikle borsaya kote edilen şirketler açısından sigorta yaptırmanın sosyal bir sorumluluk olduğunu da vurgulayan Gürkan, "Türkiye'de bu tür sigortaları yaptırmak zorunlu değil. Ancak halka açık şirketlerin sosyal sorumluluk gereği sigorta yaptırmaları gerekir. Sigorta hem ekonomik varlığı güvence altına alır, hem de meydana gelecek bir hasar durumunda vatandaşın yatırımına güvence sağlar. Hisse senedi değerini korur ve kamuoyunun borsaya güveni artar ve önemli bir yatırım aracı olan borsanın gelişimine katkıda bulunur" dedi ve Türkiye'de halka açık şirketlerin SPK tarafından denetlenmesinde sigorta konusunun gündeme gelmesi gerektiğini söyledi.


Anadolu'da buluşma
Anadolu Sigorta ülkenin dört bir yanında düzenlediği bölge toplantılarında acenteleriyle bir araya geldi. Toplantı maratonu 19 Eylül'de Karadeniz Bölge Müdürlüğü ile başladı. Bunu takiben, Marmara Bölge Müdürlüğü, Şişli Bölge Müdürlüğü, İç Anadolu Bölge Müdürlüğü, Batı Anadolu Bölge Müdürlüğü, Kadıköy Bölge Müdürlüğü, Bakırköy Bölge Müdürlüğü, Batı Karadeniz Bölge Müdürlüğü, Akdeniz Bölge Müdürlüğü ve Güney Anadolu Bölge Müdürlüğü'nde düzenlenen toplantılarda şirket yöneticileri acentelerle bir araya geldi. Genel müdür Mahir Bayyurdoğlu düşüncelerini, "1925 yılından beri bu işin acentelye olacağını biliyorduk" şeklinde ifade etti.


Tekstilbank-Vakıf işbirliği
Vakıf Emeklilik, hayat sigortacılığı konusunda işbirliği içinde bulunduğu Tekstilbank ile Bireysel Emeklilik ürünlerinin satışı çerçevesinde de işbirliğine gitti.
Bir GSD kuruluşu olan ve 40 şubesi ile bankacılığın tüm dallarında 20 yıldır hizmet veren Tekstilbank, Vakıf Emeklilik'le 'bireysel emeklilik ürünlerinin doğrudan ve ortak satışı' konusunda protokol imzaladı. Bireysel Emeklilik Sistemi'ne ve satış tekniklerine ilişkin verilen eğitimin ardından, 'Bireysel Emeklilik Aracıları Sınavı'nda başarılı olup lisans belgelerini alacak olan Tekstilbank şubesi çalışanları, Vakıf Emeklilik ürünü olan 'Güneşli Günler Bireysel Emeklilik Yatırım Planları'nın satış ve pazarlamasını gerçekleştirecekler.


Cevahir Ray'ı seçti
Şehir merkezinde yer alan dünyanın ikinci büyük alışveriş ve eğlence merkezi olan İstanbul Cevahir'in yangın sigorta poliçesi Ray Sigorta liderliğinde 250 milyon YTL bedel karşılığında yapıldı. Toplam 356 bin metrekarelik inşaat alanına, 11 bin metrekare eğlence alanına sahip olan Şişli Kültür ve Ticaret Merkezi'nde 280 mağaza, 34 fast food alanı, 14 adet exclusive restoran, 9 bin metrekarelik sinema kompleksinden oluşan 12 salon bulunuyor.