Birleşme cirolara yansıdı

Gima'yı satın alan Carrefour, bu birleşmeyle düşük seyreden temmuz ayı cirolarını geçen yıla oranla yüzde 5-10 arasında büyütmeyi başardı.

İSTANBUL - Gima'yı satın alan Carrefour, bu birleşmeyle düşük seyreden temmuz ayı cirolarını geçen yıla oranla yüzde 5-10 arasında büyütmeyi başardı. 2010 yılına kadar Türkiye pazarında lider olmayı hedeflediklerini belirten CarrefourSA Genel Müdürü Luc de Noirmont, "Migros'un da Tansaş'ı satın almasıyla pazarda iki büyük olacak. Pazarda mutlaka iki ya da üç lider olacaktır ama biz grup olarak önümüzdeki süreçte liderliği devam ettirmek için çalışacağız. Türkiye perakende sektöründe en büyük değeri yaratacağız" dedi. Noirmont, Tansaş ve Migros birleşmesi konusunda "Bu görüşmeler bize Migros ve Carrefour'un Türk pazarını canlandırma görevini üstlendiklerini göstermektedir" yorumunu yaptı.
'Türk şirketi olacak'
Türkiye perakende pazarıyla ilgili genel değerlendirme toplantısında konuşan Noirmont, Gima'nın satın alınmasının ardından ilk aşamada düşük olan temmuz cirolarının geçen yıla göre yüzde 5-10 arttığını söyledi.
Uzun vadede grubun Türkiye'deki süpermarket konseptini oluşturmak için çalışacaklarını hatırlatan Noirmont, 2006 ilkbaharına kadar da pazarda hangi ismin kullanılacağı yönünde karar vereceklerini açıkladı. Gima isminin kalması için çaba göstereceklerini vurgulayan Noirmont, "Biz tüketicinin söylediğini yapacağız. Tamamen bir Türk şirketi yaratmak istiyoruz. Öyle bir süpermarket konsepti yapacağız ki her şeyiyle Türk olduğu bilinecek" dedi. Carrefour'un yılda 100 milyon dolardan fazla yatırım yapmayı ve çalışan sayısını 2010 yılına kadar iki katına çıkarmayı hedeflediğini de anlatan Luc de Noirmont, şunları söyledi:
"Türkiye büyüme hızı en yüksek beş ülkeden biri. Burada büyümek için yatırım yapıyoruz. Bu yüzden de Gima'yı satın aldık. Türkiye'de modern ticaret toplam pazarın yüzde 30'unu oluşturuyor, bu rakam Avrupa'da yüzde 60'ın üzerinde. İlk aşamada Türkiye'nin rakamını yüzde 40'a yükseltmeyi planlıyoruz. Tüketicinin de satın alma gücünü artırmamız gerekiyor."
'Pazar normale dönecek'
Son dönemde piyasada yaşanan durgunlukla ilgili olarak açıklama da yapan Noirmont, mayıs ayından beri özellikle kredi kartlı alışverişlerde bir durgunluğu hissettiklerini açıkladı. Durumun normale döneceğine inanan Noirmont, şöyle dedi:
"Alışverişlerin normale dönmesi için firmaların fiyatla ilgili mücadeleleri daha da artacaktır. Biz zaten Carrefour olarak en ucuz fiyatı sunuyoruz. 'Evdeki hesap hattı'ile hayat pahalılığı savaşında bir adım ileri gittik. Müşterilerimiz alışveriş yaptıkları Carrefour mağazalarının çevresindeki bir markette bizden aldıkları ürünün daha ucuza satıldığını hattımızı arayarak bildirirlerse aradaki fiyat farkının iki katını müşteriye geri ödemeyi taahhüt ettik. Haziranda başlayan bu uygulamayla mağaza başına 10 müşteri şikâyeti geliyordu. İki müşterimize de fiyat farkı ödedik."
22.15 YTL'ye okul alışverişi
Carrefour, okul alışverişleri için de iddialı. Gelecek hafta başından itibaren cironun yüzde 10'undan fazlasının gerçekleştirildiği 'okul açılış dönemi'ne gireceklerini hatırlatan Luc de Noirmont, bir ailenin Carrefour'dan yapacağı alışverişle 22.15 YTL'ye bir ilkokul öğrencisinin ihtiyaçlarını üniforması ve içi dolu okul çantasıyla tam olarak karşılamasının mümkün olacağını söyledi.
Luc de Noirmont, "Defterin kilosu geçen yıl 2.390 YTL iken bu yıl 2.10 YTL'ye gerildi. Bir düzine kurşunkalemin fiyatı ise 0.75 YTL'den 0.54 YTL'ye indi. Ayrıca tekstil ürünlerinde de geçen yıla oranla fiyatlarımız yaklaşık yüzde 20 daha ucuz. İki binden fazla ürün sunuyoruz. Bu yıl 450 yeni ürün daha ekledik" dedi. Worldcard'la da yeni bir kampanyaya da başlayacaklarını aktaran Noirmont, şunları söyledi:
"Her 100 YTL'lik alışverişe 10 YTL değerinde World-puan, okul alışverişlerinde vade farkı olmadan 12 ayda ödeme avantajı sunacağız."