'Biz çevreci değiliz' diyen modeller

Paris Otomobil Fuarı'nda şirketler çevrecilik ve 'sıfır emisyon'u vurgularken ziyaretçilerin derdi başkaydı: Dev motorları ve gösterişli tasarımlarıyla süper spor otomobiller yine ilgi mıknatısı oldu
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

İSTANBUL - 2000 yılından bu yana tüm fuarlarda her yıl daha da artan ‘elektrikli otomobil akımı’, Paris Otomotil Fuarı’nda zirve yaptı. 120’den fazla modelin tanıtıldığı fuarda 2011 yılıyla birlikte yollara çıkacak 10’un üzerinde elektrikli model sergilendi. Ancak Paris Otomobil Fuarı’nda otomobil üretcileri elektrikli ve hibrid modellere ne kadar vurgu yaparsa yapsın ziyaretçilerin gözü dev motorlu otomobillerdeydi. Yaklaşık 750 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen fuarda en büyük ilgiyi yine yanlarında en güzel model ve mankenlerin bulunduğu, çevreyi pek takmayan süper spor otomobiller çekiyor. Neredeyse her otomobil üreticisinin standında elektrikli ya da hibrid teknolojili modeller bulunurken otomotivciler aynı zamanda büyük ve gösterişli lüks binek otomobillerini geliştirmekten de geri kalmıyorlar. Otomotivcilerin çevreci teknoloji arayışına girmesinin nedeni, hükümetlerin otomotiv sektörünü kurtarmak için vereceği teşvikleri çevrecilik şartına bağlaması gibi görünüyor. 

10’da biri elektrikli olacak
ABD’li Ford ve bazı otomobil devleri de elektrikli otomobiller için henüz çok erken olduğunu ve sadece bu teknolojiye bağlı kalınmaması gerektiğini düşünüyor. Yapılan araştırma ve tahminler de 2020 yılında satılacak her 10 araçtan sadece birinin elektrikli olacağını söylüyor. Belki de petrol devlerinin ‘100 yıl daha yetecek kadar petrol var’ sözleri sektörün biraz daha yavaş hareket etmesine neden oluyor.
Sıfır emisyonla ilerleyerek çevreyi en az tehdit eden, ama tasarımlarıyla çok da heyecanlandırmayan elektrikli otomobilleri bir kenara bırakıp bu kez de yılın en yeni süper spor modellerini bir araya getirdik...


R8’de motor küçüldü
Dünyada Yılın Otomobili Ödülleri’nde ‘Performans Otomobilleri’ sınıfında iki kez ödül alan R8 ailesine yeni bir model daha katıldı. R8’in yeni cabrio versiyonu R8 Spyder V8, Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. R8 Spyder 5.2 FSI quattro’nun yanında artık V8 motorlu 430 beygirlik bu yeni model de satılacak. Bu üstü açık model 100 km/s hıza sadece 4.8 saniyede ulaşıyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip aracın en yüksek hızı ise 300 km. 


Veyron’da sona geliniyor
İlk kez 2006 yılında satışa sunulan Bugatti Veyron, teknik verileriyle tüm otomobil dünyasını altüst etti. 1001 beygir güç, 431 kilometrelik son hız ve 1 milyon avrodan fazla fiyatıyla dünyanın en güçlü, en hızlı ve en pahalı otomobili olmuştu. Bugatti Veyron 16.4 model ailesinden şimdiye kadar 250 adet sipariş alındı. Sadece 300 adet üretilecek otomobilde sona gelindi. Veyron üretimi gelecek yıl tamamlanacak ve tarihe rekorlarıyla geçecek.
Fuarda tanıtılan Veyron Super Sport 1200 beygir güç ve 1500 Nm torka sahip. Veyron’un en hızlı versiyonu olan otomobil resmi kayıtlara geçen en hızlı yol otomobili. Adı Dünya Rekor Versiyonu olan siyah-turuncu modelden sadece 30 adet üretilecek.


En hızlı Maserati
Son 10 yıldır yıldızı yeniden parlayan Maserati’de satışlar her geçen gün artıyor. 2010 yılının ilk yarısında 3 bin adete yakın satış gerçekleştiren İtalyan Maserati, fuarda GranTurismo modelininin 450 beygirlik ‘MC Stradale’ versiyonunu tanıttı. En hızlı, en hafif ve en güçlü Maserati modeli unvanına sahip olan ‘GranTurismo MC Stradale’, 300 km/s’yi aşan son hız değeriyle dikkat çekiyor. Avrupa pazarlarında 2011 yılının şubat ayından itibaren satışına başlanacak model için Türkiye’den de sipariş alınacak. GranTurismo MC Stradale aynı zamanda, otomatik ve spor modlarının yanı sıra özel bir yarış moduna sahip olan Maserati tarihindeki ilk model.


Yeni 356’dan 356 adet üretilecek
Porsche, Paris Otomobil Fuarı’nda seri üretime geçen üçüncü 911 Speedster’i tanıtıyor. Bu modelin tarihi ise Porsche’nin ilklerine uzanıyor. Porsche’nin ‘üstü kesilmiş’ gibi görünen ilk otomobili 1953 yılında ABD ithalatçısının isteğiyle üretilmiş ve adı 356 Speedster olmuştu. Ardından 1990 ile 1993 yılları arasında yeni bir 911 Speedster üretilmiş ve koleksiyonerler için çok değerli bir parça olmuştu. Yeni Porsche 911 Speedster de, standart karoser kullanıyor ama 356 Speedster’e bir saygı gösterisi olarak
diğer 911 modellerine göre daha kısa ve daha eğimli bir ön cama sahip. Arka tekerlekten itişli 911 Speedster’in motoru ise 911 Carrera GTS’de kullanılan 3.8 litrelik klasik boxer. Porsche bu modelden sadece 356 adet üretecek.


Altıncı elementin sırrı
İtalyan Lamborghini’de Murcielago’nun yerine geçecek Sesto Elemento, ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda sergilendi. Adı İtalyancada ‘Altıncı Element’ olan Sesto Elemento, ultra hafif karbonfiber karoserle üretilmiş. V10 motorla dört tekerlekten çekiş sistemine sahip aracın boş ağırlığı ise sadece 999 kg. Sınıfının en hafif otomobili de 1340 kg ile yine bir Lamborghini modeli olan Gallardo LP 570-4’tü. 5.2 litrelik yeni modelin gücü tam 570 beygir. 6 kademeli otomatik şanzımanlı modelin 0-100 km/s hızlanma süresi ise sadece 2.5 saniye. Otomobile altıncı element isminin konmasının nedeni de karoserinde kullanılan karbonun kimyasal elementlerin sıralandığı periyodik cetvelde, altıncı sırada yer alması. Bundan sonra da karbon sık sık Lamborghini’lerde kullanılacak.


    ETİKETLER:

    ABD

    ,

    Dünya

    ,

    Türkiye

    ,

    İstanbul

    ,

    spor