Bizi nargileyle oyuna getirdiler

Bizi nargileyle oyuna getirdiler
Bizi nargileyle oyuna getirdiler
Dünyada 30 milyon kullanıcısı olan ABD merkezli online oyun şirketi GameFirst'ün en büyük pazarı ABD ve Avrupa'yı da geçen Türkiye oldu. İlgiyi gören şirket Runes of Magic isimli oyununu Türkçe'ye çevirip içine nargile ve Hereke halısını ekledi



İLKER PEHLİVAN (Arşivi)

İSTANBUL - ABD’li ücretsiz online oyun şirketi GameFirst dünyadaki en yüksek oyuncu sayısına Türkiye’de ulaştı.
Bu alanda Türkiye’ye ilk giren şirket olan GameFirst pazara çok önem verdiği için ülkeye özel yatırımlar yapmaya başladı. Avrupa’da da çok popüler olan Runes of Magic isimli oyununu tamamen lokalleştiren şirket oyun içerisine nargile, Hereke halısı gibi Tükiye’ye özgü eşyalar ekledi.

Şirket ayrıca Türkiye’deki müşterilerine tamamen Türkçe hizmet vermek için ofis açıp çalışan sayısını artırmaya başladı. Runes of Magic, War Rock, Knight Online gibi bilinen oyunların sahibi GameFirst’ün Genel Müdürü Yardımcısı Rahul Sandil, Free2play yani ücretsiz indirilebilen online oyunlarda dünyanın en büyük üç şirketinden biri olduklarını söyledi.

ABD’yi ikiye katladı
“Türk oyuncular tarihe ve online oyuna çok meraklı” diyen Sandil, ilk yıllarda Türkiye’deki oyuncuların toplam oyuncuları arasındaki payının yüzde 5 olduğunu anlattı. Ancak zamanla ciddi talebi gören Sandil, iki yıl önce bir ofis açtıklarını belirtti. Şirket yeni oyunlar getirip internet kafeler ve bayilerle ilişkilerini de geliştirdi. Ofiste müşteri desteği için sekiz kişi çalıştıran GameFirst bu yıl yeni alımlar da yapmayı planlıyor.

GameFirst’in tüm dünyada 30 milyona yakın oyuncusu olduğunu söyleyen Sandil, “İlk yıl Türkiye ve ABD’nin payı yüzde 5-5 gibiydi. O dönemde Uzakdoğu’dan büyük ilgi vardı ama bugün işler tersine döndü. Oyuncularımızın yüzde 40-45’i Türkiye’den. Yüzde 30’u Avrupa, yüzde 20’si ise ABD’den. Yani en büyük pazarımız Türkiye oldu” dedi.

En çok at alıyorlar
Sandil’in verdiği bilgiye göre online oyunlarda pazar lideri ünlü World of Warfcraft’ın yayıncısı Blizzard. Ancak Blizzard, oyunları parayla satıyor. Ancak Free2play oyunlar tamamen ücretsiz sunuluyor. İnternetten indirilen oyunlar yine bedava oynanıyor.

Oyun içinde farklı özellikler ve eşyalar satın almak istendiğinde para harcanıyor. Rahul Sandil, bir ilki gerçekleştirerek Runes Of Magic isimli oyunlarına Türk figürleri ekleyip Türkçe’ye çevirdiklerini söylüyor. Oyunda Türk tarihinden alıntılar da yapılmış. Oyunun adı da Runes Of Magic’ten Sonsuz Macera’ya çevrilmiş.
Sandil, oyunda Osmanlı tarininden karakterler de olduğunu belirterek, “Hereke halısı, sandık, cibinlikli yatak ve nargile gibi eşyalarla oda dekorasyonu yerelleşti. Silahlarda Osmanlı’dan esinlenildi. Haritalar ve evler aynı. At oyun içinde hızlı ilerlemesini sağlıyor. Onun için en çok at isteniyor. Ardından ev dekorasyonu çok beğeniliyor. Ev hayvanları da seviliyor” diyor.

Ödeme cepten yapılacak
Sonsuz Macera oyununda her kullanıcının bir evi oluyor. Doğada çeşitli yaratıklarla savaşan oyuncular buradan para kazanıyor. Oyunu tamamen ücretsiz bitirmek de mümkün. Ancak Rahul Sandil kredi kartıyla ödeme yapıp ya da internet kafelerde satılan oyun kodlarıyla daha hızlı ilerlenebildiğini söylüyor. Şirket yakında cep telefonuyla ödemeyi de hizmete alacak. GameFirst’ün kazancının yüzde 5-7’sini de reklamlar oluşturuyor.

İlk bandrollü oyun
Sandil, yaptıkları ilklerden birinin de Kültür Bakanlığı’ndan online oyun için bandrol alınması olduğunu belirterek, “Sonsuz Macera oyununu Kültür Bakanlığı’na sunduk. Kurul içeriğin uygun olduğu sonucuna vardı. İlk kez online oyun için bandrol alınarak gazetelerle dağıtıldı. Yani oyunun oyunculara zararı yok. Oyunda hiç kan yok. 13 yaş üzeri herkes oynayabiliyor” diyor.

İnternette tavla kadınlardan sorulur
GameFirst Genel Müdür Yardımcı Rahul Sandil, Free2play oyunlarda dünya liderinin Kore olduğunu söylüyor. Kore’nin ardından Türkiye ve Almanya geliyor. Facebook oyunlarında ABD, Britanya ve Türkiye olarak sıralanıyor. Rahul Sandil’in verdiği bilgiye göre Türkiye’de 10 milyonun üzerinde Free2play oyuncu var. Tavla ve okey gibi internet oyunlarında ise sayı 15 milyon kişi.

Türkiye ilk 10’a giriyor
“Bizim oyunlarımızın yüzde 95’ini erkek ve 15-22 yaş arası gençler oynuyor. Dünyada trend 15-25 yaş arası” diyen Sandil, oyunlarla ilgili şu ilginç bilgiyi veriyor: “Tavla ve okey gibi geleneksel oyunlarda ilginç veriler var. Türkiye’de internetten tavla ve okeyde kadınların payı yüzde 55. Onların yaşı ise 18-35 yaş arası. Tüm dünyada online oyunların her alanında Türkiye ilk 10’a giriyor.”

Müzik sektörünü ikiye katlayacak
Dünyada online oyunların parasal büyüklüğünün 10-50 milyar dolar arasında olduğu tahmin ediliyor. Sandil’in tahminiyse 40 milyar dolar yönünde. Türkiye’deki pazarın büyüklüğü ise 50 milyon dolar.
İnternet yaygınlaştıkça oyunlara olan ilginin arttığını belirten Sandil, “Birkaç yılda dört katına çıkması bekleniyor. 2008’de tüm dünyada pazar 20 milyar dolardı. 2011’de ise 55 milyar dolarla müzik sektörünün büyüklüğünü ikiye katlayacak” diyor. 2011’de pazar 62 milyar dolar olacak. Pazar dağılımında birinci Aspa Pasifik, ikinci ABD, üçüncüyse Türkiye’nin de içinde yer aldığı Avrupa pazarı olacak.

bigPara.com