BMD Başkanı: Maliye Bakanı son gelişmelere kılıf uyduruyor

Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın, 'KDV'yi indirdik ama hazır giyim sektörü zammı bindirdi' yönündeki açıklamalarını, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş tepkiyle karşıladı.

İSTANBUL - Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın, 'KDV'yi indirdik ama hazır giyim sektörü zammı bindirdi' yönündeki açıklamalarını, Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Ali Murad Kızıltaş tepkiyle karşıladı.
Kızıltaş, "Fiyatlardaki artışı, sadece ve sadece ayakkabı ve konfeksiyon sanayilerindeki artışlarla açıklamaya çalışmak, perakende sektörünü tüketici gözünde suçlu duruma düşürmek ve gelişmelere kılıf oluşturmaktan başka bir şey değil" yorumu yaptı.
'Artış değil düşüş var'
Kızıltaş, kış sezonu indiriminden yeni sezonun fiyatlarına geçişteki değişimin, aşırı zammış gibi gösterilmeye çalışıldığını, bunun ise doğru bir yaklaşım olmadığını ifade etti.
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın, enflasyon hedeflerinin şaşmasında sorumlu tuttuğu perakende sektörünün, iddia edildiği gibi aşırı zam yapmadığını savunan Kızıltaş şöyle dedi:
"Geçen yıl ile bu yılın aynı dönemine ilişkin rakamlara bakıldığında, artış değil bilakis gerileme yaşandığı açık bir şekilde görülecektir.".
Ali Murad Kızıltaş, organize perakende sektörünün temsilcisi olan BMD üyelerinin tamamının, KDV indirimini fiyatlarına aynen ertesi gün yansıttığının altını çizerek, 2006 yılının ilk dört ayı incelendiğinde, ortalama enflasyon yüzde 2.6 iken, giyim ve ayakkabı fiyatlarının yüzde 0.73 oranında gerilediğini söyledi.
Ali Murad Kızıltaş, indirim günlerinin başlamasıyla etiketlerde aşağıya doğru bir yönelişin olacağını ifade ederek, şu görüşleri savundu: "Bu sektördeki fiyat artışının tüm enflasyonun suçlusu olduğunu söylemek yerine, fiyat değişimlerini detaylı incelemek ve sezonsal gelişmeleri takip etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Hazır giyim sektörüne bakıldığında, fiyatların her yıl sezon girişi olan, nisan ve ekim aylarında bir önceki aya göre hızlı bir artış gösterdiği açıkça gözlenebilir. Mart ve eylül aylarında biten sezona ait malları tüketmek amacıyla indirimler en yüksek oranlarda uygulanır ve fiyatlar en düşük seviyeye iner. Ardından bu ayları takip eden aylarda ise normal sezon fiyatları devreye girer."
'Fiyatlarda kamuya bakılsın'
BMD Başkanı Kızıltaş, perakendede sezonsal değişimler göz ardı edilerek fiyat artışları mercek altına alınırken, fiyatların belirlenmesinde kamunun ciddi ağırlığı olan sigara sektöründeki yüzde 30, konutta yüzde 11 ve ulaşımda yüzde 10'a varan artışın göz ardı edildiğini ileri sürdü.
Ali Murad Kızıltaş, son olarak da perakende sektöründe organize olmayan yüzde 70'in kayıt altına alınmaya çalışılması durumunda, fiyat kontrolünün ve buna bağlı olarak değerlendirmelerin daha sağlıklı yapılabileceğini bildirdi.