Boeing: Çalıştığımız Türk tedarikçi şirketler kaya gibi sağlam duruyor

Boeing: Çalıştığımız Türk tedarikçi şirketler kaya gibi sağlam duruyor
Boeing: Çalıştığımız Türk tedarikçi şirketler kaya gibi sağlam duruyor

Boeing Türkiye Başkanı Pepin, Boeing için sadece İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde değil Bursa, Kayseri, Eskişehir ve Konya?daki fabrikalarda da parça üretimi yapıldığını vurguladı.

Boeing, krizde, Türkiye'deki 2003 ile 2013 yıllarını kapsayan 1.2 milyar dolarlık projede geri adım atmadı. Boeing Türkiye Başkanı Pepin, kendilerine parça üreten Türk şirketlerinin krizde kaya gibi sağlam durduklarını belirtti

İSTANBUL - Boeing Türkiye Başkanı Greg Pepin, Boeing’in Türkiye’deki savunma ile ilgili projelerinin değerinin 1.2 milyar dolar düzeyinde olduğunu, küresel ekonomik krize rağmen yatırımlarda bir indirime gitmediklerini belirtti. Basını bilgilendirme toplatısında konuşan Pepin, “Bu proje 2003’te başladı ve 2013’te tamamlanacak. Bin kişiye de istihdam sağlıyor” dedi. 

20 tedarikçi var
Boeing’in yedek parça üretiminde Türkiye’de bulunan 20 şirketten ciddi anlamda katkı aldığını belirten Pepin, “Kriz döneminde birçok ülkede tedarikçilerimizle ilgili sorunlar yaşadık ama Türkiye’de böyle bir sorun yaşamadık. Krize rağmen çalıştığımız Türk firmaları kaya gibi sağlam duruyorlar. Krizde 1.2 milyar dolarlık hedefimizde değişiklik söz konusu olmadı, hatta artıyor. Türkiye’deki işimizden son derece tatmin oluyoruz “ diye konuştu.
Pepin, Boeing için sadece İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde değil Bursa, Kayseri, Eskişehir ve Konya’daki fabrikalarda da parça üretimi gerçekleştirildiğini vurguladı. 

‘TAI ile çalışıyoruz’
Ankara Ofisi’nin açılışının 10.yılını kutlayan Boeing, Türkiye’nin farklı şehirlerindeki şirketlerle çalışıyor. İş kapasitesini Türkiye’nin birçok bölgesine dağıttıklarını dile getiren Pepin, şunları kaydetti:
“Türkiye’de iş yaratmayı sorumluluk olarak görüyoruz. İşin kolayına kaçsaydık sadece Ankara, İstanbul ve İzmir’de şirketler bulurduk. Biz iş kapasitesini Türkiye’nin birçok bölgesine dağıttık. Bugün 20 Türk şirketi Boeing için parça üretiyor. Yeni parçalar üretmek için başka firmaların da arayışı içindeyiz. Çok ileri teknoloji uçağımız olan 787 için Türkiye’deki şirketler parçalar üretiyor. Kanadın 11 metrelik bir parçası. Kanat bir uçaktaki en önemli parça. Bu parça olmadan uçak ne kalkabilir ne de inebilir. TAI üretiyor. TAI bizimle ilk çalışmaya başladığında ayda 30-40 parça üretiyordu, şu anda 20 bin parça üretiyor. Bu da Türk şirketlerinin neler yapabileceğini gösteriyor.”
Boeing’in Türkiye’yi sevdiğini, çünkü Türkiye’de çok büyük potansiyel gördüğünü, Türkiye’nin endüstri ve teknoloji anlamında da çok geliştiğini kaydetti. 

‘Mühendisleriniz çok iyi’
Greg Pepin, “Sizin birçok mühendisiniz bizimkilerden çok ileri. Biz Türkiye’ye teknik anlamda birtakım şeyler sağlayabiliriz. İki taraf için de kazan-kazan durumu söz konusu. Birlikte büyüyeceğiz” diye konuştu.
THY’nin yeni siparişinin olup olmadığının sorulması üzerine de Pepin, THY’nin Temmuz’da 777’lerin sayısını 5’ten 12’ye çıkaracağını açıkladığını anımsattı.
Krizde kârlılıklarının nasıl etkilendiğine ilişkin bir soruya karşılık da Pepin, şunları kaydetti:
“Tabii ki etkiliyor. Krizden dolayı savunmada olduğu gibi ticari olarak da bazı projelerden vazgeçilebiliyor. Uçağın şimdi değil de üç-dört yıl sonra teslim edilmesini istiyor veya teslim almaktan vazgeçiyor. Uçak teslimi bir önceki seneden daha az. Siparişlerde çok az iptaller oldu. Türkiye’de durum farklı. THY daha güçlü ve büyüyen bir havayolu. Türkiye bu anlamda iyi.”

Telefon rehberinde olalım
Greg Pepin, bir gazetecinin daha önce kendisine sorduğu, ‘10 yıl sonra Boeing’i nerede görmek istiyorsunuz?’ sorusuna, ‘telefon rehberinde’ yanıtını verdiğini anlatarak, “Telefon rehberindeyseniz bu sizin hâlâ para kazanan bir şirket olduğunuz gösterir. Kâr getiren bir şirket olmaya devam etmek istiyoruz” dedi.

En büyük ihracatçı
Uçak satışlarında siyasetin etkisinin sorulması üzerine de Pepin, bunun daha çok savunma ile ilgili konularda olduğunu söyledi. Pepin, “Mükemmel dünyada ihtiyacı karşılayıp karşılamadığı önemli olurdu ama maalesef mükemmel dünyada yaşamıyoruz. Her zaman siyaset konuya dahil olabiliyor. Bununla yaşamaya alışmalıyız” diye konuştu.
Boeing olarak Türkiye ile ilişkilerine uzun dönemli baktıklarını söyleyen Pepin, Boeing’in ABD’nin en büyük ihracatçı firması olduğunu da kaydetti. 

Cirosu 64 milyar dolar
Geçen yılki Boeing cirosunun 64 milyar dolar olduğunu, savunma ve ticari tarafın eşit şekilde dağıldığını dile getiren Pepin, “Dünyadaki ekonomik sistem normal olsaydı ticari taraf düşünce savunma yükselir veya tam tersi olurdu. Fakat bugünkü ortamda her ikisi de aşağı indi. Bugünkü ortamın farkı bu” diye konuştu. (Radikal)

130 sosyal sorumluluk projesi
Boeing’in Türkiye’de 130’un üzerinde sosyal sorumluluk projesine destek verdiğini ifade eden Pepin, kuruluşun 100 bini aşkın öğrencinin eğitimine katkıda bulunduğunu anlattı.
Pepin, “Türkiye’de kazanıyoruz. Çocuklarımız Türkiye’de okula gidiyor ve karşılığında da Türkiye’ye bir şeyler vermek istiyoruz” dedi. Boeing Türkiye’de kültür-sanattan eğitime, sağlıktan insani hizmetlere varan birçok alanda sosyal sorumluluk projelerini yürütor. Son 10 yılda, 28 şehirde gerçekleştirilen eğitim projeleri sonucunda Boeing, yüzbini aşkın öğrencinin eğitimine katkıda bulundu.
Sadece, kurucu ortağı olduğu Uzay Kampı Türkiye’de, 180’nin üzerinde öğrenciye burs imkânı sağlandı.