'Bölge müdürlükleri işi hızlandırır'

AXA Oyak Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akyol, şirketin toplam 10 bölge müdürlüğü ve üç temsilcilik kanalı ile Türkiye genelinde elementer ve hayat branşlarında hizmet verdiğini söyledi.

AXA Oyak Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akyol, şirketin toplam 10 bölge müdürlüğü ve üç temsilcilik kanalı ile Türkiye genelinde elementer ve hayat branşlarında hizmet verdiğini söyledi. Geniş yetkilerle donatılan bölge müdürlüklerinin, acentelerin ihtiyaçlarına anında cevap verdiklerini ve sigortalılara kaliteli hizmet ulaştırdıklarını belirten Akyol, şirketin yurt çapındaki örgütlenmesi konusunda şu bilgileri verdi: "Bakırköy, Kadıköy, İstanbul bölgeleri kanalı ile Trakya ve İstanbul çevresindeki acentelere, yine İstanbul'daki kurumsal bölge kanalı ile brokerlere hizmet verilmektedir. Şirketin diğer bölge müdürlükleri Bursa, İzmir, Antalya, Adana, Samsun ve Ankara'dadır. Ege bölgeye bağlı Denizli, Karadeniz bölgeye bağlı Erzurum ve Kıbrıs'ta temsilciliklerimiz vardır. Şirket tüm üretimini bölgeler kanalı ile yapmaktadır, genel müdürlükte poliçe üretilmemektedir."
'Hizmet standardı aynı'
Bölge müdürlerine verilen yetkilerin sorunların genel müdürlüğe yansımadan çözülmesinde etkili olduğunu da vurgulayan Işıl Akyol, şöyle konuştu: "Bölge müdürlerinin yetkilerinin geniş ve kapsamlı olması birçok konunun genel müdürlüğe yansımasına gerek kalmadan son derece ciddi bir hız içinde çözümlenmesini beraberinde getirmektedir. Genel müdürlük birimleri bölgelerin üzerindeki yükün bilincinde olarak her konuda bölge müdürlüklerinin hızına paralel bir sürat içinde destek fonksiyonlarını yerine getirmektedirler."
AXA Oyak Sigorta'da hizmet anlayışının yöneticiden yöneticiye değişmediğini anlatan Akyol, bölge müdürlüklerinde uygulanan hizmet anlayışı ve bölgelerarası rekabet konusunda şu değerlendirmeyi yaptı: "Şirkette yılda bir yapılan ve isimsiz cevap verilmesi istenen acente anketleri ile bölge hizmet kalitemiz sorgulanmaktadır. Elde edilen neticeler memnuniyet verici olmanın ötesinde, çok başarılıdır. Bölgelerdeki hizmet standardı aynıdır. Şirketin genel kabul gören prensipleri, yaklaşımları ve uygulamaları yöneticiden yöneticiye farklılık göstermez."
'Rekabet yıkıcı değil'
Bölge müdürlükleri arasında başarılı olmak konusunda tatlı bir rekabet olduğuna dikkat çeken Akyol, "Bu rekabet yıkıcı değil, yapıcıdır. Bölge müdürleri, bölge yöneticileri ve tüm bölge kadrosu, diğer herhangi bir bölgeye destek verir. Herkesin özümsediği tek slogan vardır. 'Bölgenin işi alması önemli ama günün sonunda AXA Oyak'ın o işi almış olması daha önemlidir.' Bölgeler bir diğer bölge acentesinin işine, o işi kazanmasına emek verir" diye konuştu.



BES emin adımlarla yürüyor
Bireysel Emeklilik Sistemi'ne (BES) katılımlar hızla artıyor. Emeklilik Gözetim Merkezi'nin verilerine göre 2005 yılı başında 316 bin olan katılımcı sayısı, 21 Kasım 2005 tarihi itibarıyla 631 bin kişiyi aştı. BES'in iki yıllık gelişimi konusunda değerlendirme yapan Aviva Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Keti Bonofiyel şunları söyledi: "İki yıllık süre içerisinde bireysel emeklilik sisteminin geldiği noktayı, sistemin bilinirliği ve ulaşılan rakamlar açısından son derece olumlu buluyoruz. Tabii ki bu da, Hazine Müsteşarlığı ve SPK gibi kamu kuruluşlarının harcadıkları emeğin yanı sıra, sektördeki bireysel emeklilik şirketlerinin de yoğun emekleriyle oldu." Keti Bonofiyel, sistemin Türkiye'de daha hızlı büyüyebilmesi için, bugüne dek yürütülen çalışmaların kesintiye uğramadan sürdürülmesi gerektiğini de dikkat çekti.
Yüzde 13 pazar payı
Aviva Hayat ve Emeklilik'in sistemdeki konumuna ilişkin de bilgi veren genel müdür Bonofiyel, hedefleri konusunda şu açıklamayı yaptı: "14 Kasım 2005 tarihi itibarıyla, 130.6 milyon YTL fon büyüklüğüne ve yüzde 13.87'lik pazar payına ulaştık. Bu rakamlarla sektörde şu anda üçüncü sıradayız. Tabii ki hedefimiz sektör liderleri arasında yer almak ve müşteri memnuniyetinde mutlak birinciliği elde etmektir."
Keti Bonofiyel, Türkiye'de hayat sigortacılığına 14 yıldır yatırım yapan bir şirket olarak BES'in yanı sıra hayat sigortacılığına da ciddiyetle devam ettiklerini sözlerine ekledi.


Yurt: Yeni açılımlar yaratma peşindeyiz
Hayat sigortaları ve Bireysel Emeklilik Sistemi'nin(BES) kendine özgü avantajları bulunan ürünler olduğunu belirten Genel Yaşam Sigorta Genel Müdürü Muhittin Yurt, "Hayat sigortaları sadece birikimle sınırlı değildir, kişinin ihtiyacına göre alternatif seçenekleri olan bir üründür" diye konuştu. Yurt, hayat sigortalarında riziko teminatları ve irat sigortası ile birçok alternatife erişebilmenin mümkün olduğunu söyleyerek, BES ve hayat sigortalarının kendine özgü avantajları olan ürünler olduğunu belirtti.
Genel'den yeni ürünler
BES'in devreye girmesinin ardından Genel Yaşam Sigorta olarak yeni açılımlar yaratmak üzere çalışmalara başladıklarını belirten Yurt, yeni ürünlerle ilgili olarak şu bilgileri verdi: "Katkılı Yatırım Sigortası ürünümüzde aracı komisyonlarına dair prefinansman modeli ile yılın başında yeni bir açılım yaratmıştık. Henüz lansman hazırlıklarını tamamlamadığımız irat sigortası tarifemizle de belli birikime sahip, ancak uzun vadede irat teminatı ihtiyacı duyan tüketicilere erişmeyi hedefliyoruz. Bunun dışında mezuniyet sigortası ürünümüzde ferdi kaza ve sağlık sigortası teminatlarını kullanarak yaptığımız kombinasyonlarla spesifik potansiyelleri harekete geçirmiş bulunuyoruz."
Genel Yaşam Sigorta'nın faaliyette bulunduğu alanlarda, yüksek konsantrasyonu ile birçok ilki gerçekleştirmesinin prim üretiminde artışı da getirdiğini anlatan Yurt, "İpoteğe dayalı uzun vadeli konut finansman sistemini yakından takip ediyoruz" dedi.


Anadolu'da liderlik keyfi
2002, 2003 ve 2004 yıllarını prim üretiminde sektör lideri olarak tamamlayan Anadolu Sigorta, 2005 yılı ilk dokuz ayında da sektör birinciliğini yakaladı. Prim üretimini bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 28.16 oranında artışla 560.4 milyon YTL'ye yükselten Anadolu Sigorta'nın pazar payı, hayat dışı branşlarda üretim yapan şirketler göz önünde bulundurulduğunda, yüzde 12.34 seviyesinde gerçekleşti. Anadolu Sigorta, yangın branşında 107 milyon YTL ve nakliyat branşında 29.1 milyon YTL prim üretimi gerçekleştirerek, genel toplamda olduğu gibi söz konusu branşlarda da ilk dokuz ayda sektörde birinci sıraya yerleşti.


Işık'tan memura indirimli kasko
Işık Sigorta, devlet memurları, emekliler ve ehliyet yaşı ileri olan sigortalıları için KASKO'M adlı yeni ürününü hizmete sundu. Genel müdür Recep Koçak, "Trafikte diğer meslek gruplarına göre daha az kalan memur ve emeklilerimizin yükselen kasko fiyatlarından etkilenmemeleri için KASKO'M'u sigortalılarımızın beğenisine sunduk" dedi.


Assist Line'ın kalitesi belgelendi
Sigorta sektörüne asist hizmeti veren AssistLine, kalitesini ISO 9001: 2000 Kalite Yönetim Sistemi belgelendirme denetimi sonucunda aldığı belge ile taçlandırdı. Bu alanda hizmet veren şirketler içerisinde bu belgeyi alan ilk ve tek Türk şirketi olan AssistLine'ın yönetim kurulu başkanı Metin Öztürk, "AB sürecinde Türkiye'de yatırım yapan yabancı şirketlerle işbirliği yapabilmenin yolu kalite standardından geçiyor" diye konuştu.