Borusan Telekom'u alan Vodafone, kurumsal müşteride güçlenecek

Borusan Telekom'u alan Vodafone, kurumsal müşteride güçlenecek
Borusan Telekom'u alan Vodafone, kurumsal müşteride güçlenecek

Vodafone CEO?su Serpil Timuray ve Borusan Holding CEO?su Agah Uğur, satınalmayla ilgili düzenlenen imza töreninde, ?Borusan Telekom? markasının 1.5 yıl daha devam edeceğini söyledi.

Vodafone Türkiye, kurumsal iletişim pazarında 3 bin müşteriye ulaşan Borusan Telekom'un yüzde 100'ünü satın aldı. Vodafone, bu satınalmayla kurumsalda güçlenmeyi hedeflerken, Borusan artık enerji, çelik ve lojistiğe odaklanacak

İSTANBUL - Kurumsal müşteride güçlenmeyi hedefleyen Vodafone Türkiye, dokuz yıldır Borusan Holding bünyesinde faaliyet gösteren ve 3 bin müşterisiyle alternatif telekom pazarında başı çeken bir oyuncu haline gelen Borusan Telekom’un yüzde 100’ünü satın aldı. Vodafone’un stratejik hedefleri doğrultusunda bu satınalmayı gerçekleştirdiğini vurgulayan Vodafone Türkiye CEO’su Serpil Timuray, 2010 yılında Borusan’ın sinerjisiyle kurumsal iletişim pazarında daha da güçleneceklerini söyledi.
Bu kararın uzun vadeli bir yatırım olduğunu kaydeden Timuray, “Borusan Telekom 3 bin kurumsal müşterisiyle, kurumsal iletişim pazarının önde gelen alternatif operatörlerinden. Bizim için çok iyi bir seçenek. Borusan’ın altyapısı da bize kuvvet katacak” dedi. 

Kurumsalda hız kazandık
3G lansmanından sonra kurumsal müşterilerde büyük bir ivme kazandıklarının altını çizen Timuray, son üç ayda 20’den fazla büyük şirketin Vodafone’u kurumsal iletişim ortağı olarak bünyesine kattığını ifade etti. Serpil Timuray, bu satınalmayla birlikte Türkiye’deki büyük şirketler ve KOBİ’lere artık daha geniş yelpazede hizmet sunacaklarını aktardı.
Şirketin isminin 1.5 yıl boyunca Borusan Telekom olarak kalacağını vurgulayan Timuray, daha sonra Vodafone olarak devam edeceklerini ifade etti. Borusan Telekom’un Vodafone bünyesinde aynı kadrosuyla çalışmaya devam edeceğini kaydeden Timuray, Vodafone’un kurumsal pazarda son dönemde hızlı büyüdüğünün de altını çizdi.

‘Yakışıklı damada gittik’
Borusan Holding CEO’su Agah Uğur ise, satınalmayla ilgili imzaların atıldığı törende yaptığı konuşmada, Vodafone Türkiye’nin Borusan Telekom’u satın alma kararıyla ilgili, “Bugün bizim için duygusal ve çok güzel bir gün. Genç ve güzel kızımızı iyi aile çocuğu yakışıklı damada veriyoruz” diye konuştu.
Uğur, sektöre 2000 yılında girdiklerini hatırlatarak, dokuz yılda kendilerini mutlu eden ‘harika’ diyebilecekleri bir şirket yarattıklarını söyledi. Dokuz yıl önce sektöre ‘laf olsun diye’ girmediklerinin altını çizen Uğur, şunları söyledi:
“Ancak son dönemde oyunun kuralları değişti. Sektörde mobil ve sabit hatların iç içe girmesi ve büyük şirketlerin rekabet güçlerinin artması bizim planlarımızı değiştirdi. Önümüzde iki seçenek vardı; ya butik bir oyuncu olarak devam edecektik ya da güçlü bir firmaya şirketimizi teslim edecektik. Biz de Vodafone’la devam etmeye karar verdik. Borusan Telekom’un bundan sonra daha da yükseleceğine inanıyoruz.”

Fiyat açıklanmadı
Uğur, sektörde entegrasyona yönelik trendler ve faaliyet gösterdikleri enerji sektöründe büyük yatırım yapma planları, çelik ve lojistik sektörlerine daha fazla odaklanma ana stratejileri doğrultusunda böyle bir satınalma anlaşması yapmaya karar verdiklerini söyledi. Uğur, bundan sonra bu üç sektöre odaklanacaklarını belirtti.
Satışla ilgili fiyat açıklanmazken, satınalmanın Borusan Telekom’un geçen yıl görüştüğü ancak anlaşmaya varamadığı Hintli telekom şirketi Dhanus Technologies’in 30 milyon dolarlık teklifinin altında kaldığı belirtiliyor. Soruları da yanıtlayan Uğur, Borusan Telekom’un çok yönlü bir kurumsal hizmet sağlayıcı konumunda bulunduğunu, Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin yüzde 38’inin iletişim alanında stratejik iş ortağı olduğunu kaydetti. 

‘Her yıl büyüdük’
Sektördeki fiyat düşüşüne rağmen Borusan Telekom’un büyümesini sürdürdüğünü, data hizmetinde miktar olarak her yıl ciddi boyutta büyüme kaydettiğini ve cirodaki düşmemeyi bu şekilde sağladığını anlatan Uğur, fiyat düşüşünden önceki dönemde ise hem IT sektöründe hem genel sektörde en hızlı büyüyen şirketler listesinde yer aldığını, bunu sadece bir segmente odaklanarak başardığını ifade etti.

70 milyon dolar ciro
Agah Uğur, şirketin cirosunun 70 milyon dolar, aktif büyüklüğünün ise 18 milyon dolar olduğunu ifade ederek, İstanbul bazlı 250 kilometreye yakın fiber yatırımın önemli kısmının tamamlandığını ve çalışan sayısının 150 olduğunu belirtti.
Agah Uğur, alternatif telekom operatörleri içinde bağımsız olan iki firmadan birinin Borusan Telekom olduğunun altını çizerek, “Kendi grubu dışında bağımsız olarak hizmet veren kurumsal alternatif telekom şirketleri içinde en önde olduğumuzu zannediyorum” dedi. Borusan Telekom Genel Müdürü Mehmet Başer de, yıllık ses iletişimi olarak 1 milyar dakikaya yakın ses trafiği bulunduğunu, bu yıl data tarafında yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydettiklerini belirtti.

(Radikal)