Bosch: Elektrikli oto bir gecede binlerce olmayacak ama onun da zamanı gelecek

Bosch: Elektrikli oto bir gecede binlerce olmayacak ama onun da zamanı gelecek
Bosch: Elektrikli oto bir gecede binlerce olmayacak ama onun da zamanı gelecek

Bosch Otomotiv Başkanı Dr. Bohr, dünyada 131 üretim tesisine ve 168 bin çalışana sahip olduklarını söyledi.

Bosch Otomotiv Grubu Başkanı Bohr, '2015 itibarıyla 500 bin elektrikli araçlık bir satış hacmi görebileceğimizi tahmin ediyoruz. Daha yüksek hacimler başarabilmek için önce bu araçların performansını belirgin bir şekilde geliştirmemiz gerekir' dedi

FRANKFURT - Bosch Otomotiv Grubu Başkanı Dr. Bern Bohr, geleceğin elektrikli sürüşünü yollara çıkarabilmek için yoğun bir çalışma içinde bulunduklarını ifade ederek, “Elektrikli otomobil bir gecede ve binlerce araç olarak yollara çıkmayacak ama onun da zamanı gelecek” dedi. Bohr, Almanya’nın Frankfurt kentine bağlı Boxberg kasabasında düzenlenen, ‘59. Uluslararası Otomotiv Basın Konferansı’nda yaptığı konuşmada, dünyada artan şehirleşmenin elektrik kullanmanın mantıklı hale gelmesinin sebeplerinden biri olduğunu belirtti.
Dünya genelinde 2015’e kadar 60’ın üzerinde şehrin nüfusunun 5 milyonun üzerine çıkacağını anlatan Bohr, şunları söyledi:
“Bu mega şehirler, pille çalışan araçların kat edebileceği sınırlı mesafeyi daha kabul edilebilir kılacaktır. Bugün bile Almanya’daki araçların yüzde 90’ı günde ortalama 80 kilometreden az mesafe kat etmektedir. Yakın bir zamanda yapılan bir araştırmaya göre, sürücüler 200 kilometreyi aşabildiği takdirde elektrikli otomobili çekici bulmaktadır. Bu olumlu bir yanıtken potansiyel bir talebin belirtisi değildir. Elektrikli otomobil bir gecede ve binlerce araç olarak yollara çıkmayacak ama onun da zamanı gelecek.”

250 kiloluk pil ne olacak?
Bohr, elektrikli otomobillerin Asya’nın yoğun bölgelerinde ve bazı Avrupa ile Amerika şehirlerinde büyük olasılıkla başarılı olacağına değinerek, şöyle devam etti:
“2015 itibarıyla 500 bin elektrikli araçlık bir satış hacmi görebileceğimizi tahmin ediyoruz. Daha yüksek hacimler başarabilmek için önce bu araçların performansını belirgin şekilde geliştirmemiz gerekir.
Her şeyden önemlisi bu daha fazla enerji yoğunluğu demektir. Asgari 200 kilometre mesafeyi kat edebilmek için optimize edilmiş güç tüketimiyle bile elektrikli otomobilin 35 kilovatsaatlik bir pile ihtiyacı vardır. Günümüzdeki teknoloji ile bu miktarda gücü depolayabilecek bir lityum-iyon pil 250 kilogram ağırlığında olacaktır. Pilin fiyatının yanı sıra ağırlığını da düşünmemiz gerekmektedir. Bu yöndeki çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Bosch’un elektrikli araç geliştirme faaliyetlerini büyük oranda artırmasının çok makul sebepleri bulunduğunu, bunu da üç seviyede yaptıklarını ifade eden Bern Bohr, öncelikle elektrikli araca bir köprü olarak gördükleri hibrit sürüşle deneyim edindiklerini, bu teknolojinin 2010 yılı başında seri üretime geçmeye hazır olduğunu anlattı.
Bern Bohr, ikinci olarak bağımsız bir işletme ünitesinde güç aktarımının elektrifiksiyonu üzerinde 400 mühendisin çalışmalar yaptığını, bu rakamın yıl sonu itibarıyla 500’ün üzerine çıkabileceğini belirterek, “Son olarak ise Samsung SDI ile işbirliği çerçevesinde geleceğin elektrikli sürüşünün kalbi olan lityum-iyon pili geliştiriyoruz. Önümüzdeki beş yılda SB LiMotive ortak teşebbüsümüzün 500 milyon avronun üzerinde bir yatırım bütçesi olacaktır. Biz, lityum-iyon piller geliştirip üretmek için bir ortaklıkta doğrudan yer alan tek tahrik teknolojisi tedarikçisiyiz. Yeni pil teknolojisini 2011’de piyasaya sürmeyi planlıyoruz” dedi.
Bern Bohr, çalışanlarının küresel dağılımı sayesinde içinde bulunulan global krize rağmen Bosch’un dünya genelinde faaliyetlerini istikrarlı tutmayı başardıklarını ifade ederek, şöyle devam etti:
“Bosch otomotiv teknolojilerinin iş alanı, dünya genelinde 131 üretim tesisine ve 53 geliştirme tesisine sahiptir. Bu yıl başı itibarıyla 168 bin çalışanımızdan 100 bini Almanya dışında çalışmaktadır. Bunlardan yaklaşık 40 bini diğer Avrupa ülkelerinde yer alırken 24 bini Amerika kıtasındaki lokasyonlarda görev almaktadır.
En hızlı büyüyen bölgemiz olmaya devam eden Asya Pasifik’te 38 bin çalışanımız bulunmaktadır. Geçtiğimiz beş yıl içinde bu bölgedeki çalışanlarımızın sayısı yüzde 50’den fazla artmıştır. Otomotiv teknolojisi alanında araştırma ve geliştirme faaliyetleri dünyanın her yerine yayılmıştır.”

Hiç işçi çıkarmadılar
Yaşanan ekonomik krize rağmen şu ana kadar hiç işçi çıkarmayı düşünmediklerini vurgulayan Bohr, şöyle konuştu:
“Bu zor zamanlarda mümkün olduğunca çekirdek ekibimizi korumayı amaçlıyoruz. İşte bu yüzden geçtiğimiz sonbahar başlayan ekonomik krize mümkün olan her yerde esnek çalışma saati modelleri uygulamasıyya yanıt veriyoruz. Yıl genelinde küresel otomotiv üretimi, yüzde 15 ile 20 düşecektir. BuBosch’u da etkileyecektir. 2008’de otomotiv teknolojisi satışlarımızda yüzde 6.9 düşüş yaşandı, bu da 26.5 milyar avroya karşılık gelmektedir. Bu yıl da satışlarda yüzde 15 civarında düşüş bekliyoruz.
Ama otomotiv teknolojisinin araştırma ve geliştirmesine ayırdığımız 3 milyar avroluk bütçe hemen hemen aynı seviyede kalacaktır.”

Dizel yüzde 28’e çıkacak
Bohr, bugün ile 2016 yılı arasında dünya genelinde üretilen tüm otomobillerde dizel oranının yüzde 25’den 28’e çıkmasını beklediklerini, bu sürede en fazla Asya’nın gelişen pazarlarında büyüme görüleceğini dile getirdi. (aa)