Britanya, Rusya, Çin ve İspanya'ya da Desa

Desa Deri, önümüzdeki dönemde yurtdışı mağazacılığa ağırlık verecek. Desa Deri Genel Müdürü Burak Çelet, yaptığı açıklamada, 2005 yılına kadar ihracat ağırlıklı olan firmanın...

İSTANBUL - Desa Deri, önümüzdeki dönemde yurtdışı mağazacılığa ağırlık verecek. Desa Deri Genel Müdürü Burak Çelet, yaptığı açıklamada, 2005 yılına kadar ihracat ağırlıklı olan firmanın, bu dengeyi tersine çevirerek geçen yıl iç piyasa payını yüzde 30'dan yüzde 65'e çıkardığını, yüzde 70 olan ihracat gelirini de yüzde 35'e çektiğini belirtti. Çelet, 3 yıl önce başladıkları yeniden yapılanma sürecinin son dönemine geldiklerini belirterek, yurtiçine ağırlık verdiklerini, franchise'ler ile birlikte, şu anda 55 olan mağaza sayısını yıl sonuna kadar 70'e çıkarmayı hedeflediklerini anlattı.
İhracatta kârsız müşterilerden ayrıldıklarını belirten Çelet, "İhracata yine devam ediyoruz ama daha kârlı pazarlara, daha farklı arayışlara giriyoruz. Türkiye'de daha fazla mağaza açabilecek lokasyon kalmadığını düşündüğümüzden de yurtdışı perakendeciliğe ağırlık vermeye başlıyoruz" dedi.
Desa'nın, Turquailty logosunu taşımaya hak kazandığını, bunun yurtdışı operasyonlarına büyük katkı sağlayacağını ifade eden Çelet, "Proje son şeklini aldığı zaman yurtdışında mağazalar açmayı hedefliyoruz. Yurtdışında franchise, corner ya da mağaza... ülkeye göre değişecek" diye konuştu. Amsterdam'da bir franchise'leri bulunduğunu anlatan Çelet, Sofya'da yaklaşık iki ay sonra açılacak bir alışveriş merkezi içinde yer alacaklarını, Britanya'da büyük bir perakende zincirinin içinde corner açma projeleri olduğunu vurgularken, Rusya'da ise dört mağazalık bir zinciri devralmaya çalıştıklarını anlattı. Ortadoğu'dan altı ülke için franchise talebinde bulunan büyük bir sermaye grubuyla görüştüklerini ifade eden Çelet, Japonya ile ilgilendiklerini, bu ülkeye ilk defa deri satmaya başladıklarını söyledi.
THY'ye uçak koltuğu
Burak Çelet, Çin'de bir fabrika seçtiklerini, bu fabrikayı ihracata en iyi şekilde hizmet verecek şekilde hazırladıklarını belirterek, "Bu, ortaklık ya da fabrikayı satın alma şeklinde değil.Yani Desa Çin'de kendine fabrika açmadı, bir üretim ortağı yarattı. Fabrikayla bir iş ortaklığına gittik" bilgisini verdi.
Çin'deki fabrikada daha düşük fiyat grubunda olan ürünlerin üretileceğini belirten Çelet şöyle konuştu: "Deride fiyat aynı, büyük fark yaratan ise işçilik maliyeti, o nedenle ucuz kalemlerde Çin'i kullanmak daha doğru olur." Burak Çelet, Çin'de orta vadede mağaza açabileceklerini ifade ederek, Japonya'nın, Çin'in aynası ve Uzakdoğu pazarına girmeleri için kapı olduğunu, bu ülkede moda olan ürünün Çin'de kapışıldığını söyledi.
İngiltere ve İspanya'ya ağırlık verdiklerini belirten Çelet, Düzce'de 3 milyon dolarlık fabrika yatırımını tamamladıklarını, böylece maliyetlerde yüzde 20'yi geçen iyileşme sağlayacaklarını belirtti. Çelet, Desa'nın iki yıldır yaptığı uçak koltuğu döşemesi konusunda, Türk Hava Yolları ile çalışmaya başlayacaklarını da açıkladı.