'BTK kararı, ucuza konuşturan hizmetleri yok ediyor'

'BTK kararı, ucuza konuşturan hizmetleri yok ediyor'
'BTK kararı, ucuza konuşturan hizmetleri yok ediyor'

Kuyulu: Uygulama bizim gibi şirketlere darbedir.

İSTANBUL - Millenicom Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Şevki Kuyulu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) aldığı yeni kararın, sundukları 1045 gibi ‘ekonomik’ konuşturan 10XY hizmetlerine büyük zarar verdiğini belirtti. Kuyulu şöyle konuştu: “Arama bazında operatör seçimi hizmetimiz 1045’i, BTK’nin geçmiş dönemlerde aldığı kararlar doğrultusunda yapılandırdık ve 2007 yılı eylül ayı itibarıyla sunmaya başladık. 1045 hizmetini sunabilmek için bugüne kadar yaklaşık 12 milyon TL yatırım yaptık. Tüm bu yatırımlar BTK’nin 5 yıl önce yaptığı düzenlemelere göre yapılmıştı. Ancak BTK’nin yeni kararı bütün bu yatırımlarımızın yok olması anlamına geliyor. BTK, çerçevesini kendi çizdiği arama bazında operatör seçimi hizmeti kategorisini öldürüyor. 

‘Telekom’a mecbur bırakıyor’
Bugün itibarıyla 1045’ten yararlanan 2 milyonu aşkın kullanıcının sağlanan tasarruf miktarı 12 milyon TL’yi aştı. BTK’nin bu kararı sayesinde, bu ekonomik hizmet kategorisi yok olurken tüketicilerin tasarruf olanağı ortadan kalkıyor. Tüketiciler, Türk Telekom’dan hizmet almak zorunda kalıyor. Bu kararla birlikte, çalışmayan bir regülasyon sürecine giriyoruz. BTK’yi, tüketicileri ve bizim gibi yatırımcıları büyük zarara uğratacak bu kararını revize etmeye çağırıyoruz.” 

Tek tek sözleşme yapmak gerekecek
Şevki Kuyulu, BTK’nin bu kararının 1045 gibi ‘arama bazında operatör seçimi’ hizmetlerini yok edebileceğini belirterek şöyle devam ediyor: “BTK’nin son kararıyla yıllık belirli bir ciroyu aşan alternatif işletmeciler için Türk Telekom’un mevcut ‘faturalama hizmeti sağlama’ yükümlülüğüne ilişkin muafiyet getirildi. Arama bazında operatör seçimi hizmeti sunan işletmecilere yönelik karar doğrultusunda, işletmecilere üç aylık bir hazırlık süreci tanınıyor. Bu uygulamayla, artık tüketicilerin 1045 hizmetini kullanabilmeleri için tek tek sözleşme yapmaları gerekecek ve fiilen bu hizmeti kullanamaz hale geleceklerdir.”
Kuyulu, bugüne kadar Türk Telekom’un sunduğu faturalama hizmeti için bu kuruma fatura başına olması gerekenden daha fazla bir bedel ödendiğini, ancak BTK’nin aldığı bu kararın Türkiye’de yüzde 100 rekabet ortamına bir türlü kavuşamayan sabit telefon hizmetleri pazarında düşük kâr marjlarıyla, tüketici dostu ekonomik tarifeler sunan alternatif işletmeciler için önemli bir darbe olduğunu vurguladı. (Radikal)