Buffet 26 milyar dolara 'demiryolu' alıyor

Buffet 26 milyar dolara 'demiryolu' alıyor
Buffet 26 milyar dolara 'demiryolu' alıyor

Buffet?ın satın alacağı BNSF, ABD?nin batı sahillerine gelen Asya mallarını ülke içine taşıyor.

Dünyanın en zengin ikinci adamı Warren Buffet, ABD'nin ikinci büyük demiryolu yük taşımacılığı şirketi BNSF ile 51 bin kilometre demiryolunu satın alıyor

WASHINGTON - 40 milyar dolarlık servetiyle dünyanın en zengin ikinci adamı ve ABD’nin en önemli borsa yatırımcısı olan Warren Buffet, ABD’nin ikinci büyük demiryolu yük taşımacılığı şirketi Burlington Northern Santa Fe’yi (BNSF) ve bu şirketin sahip olduğu 51 bin 766 kilometrelik demiryolunu 26 milyar dolara satın alacağını açıkladı.  ABD’nin geleceğinin etkin ve iyi işleyen bir demiryolu sistemine bağlı olduğunu belirten Buffet, satın almanın hakim ortağı olduğu Berkshire Hathaway’in en büyük operasyonu olacağını söyledi. 

44 milyar dolar değer biçti
Buffet’ın şirketi Berkshire Hathaway’den yapılan açıklamada BNSF’nin yüzde 77.4’lük hissesini de satın alarak tümünün sahibi haline geleceği belirtildi. BNSF’nin bir hissesine 100 dolar ödeyecek olan Buffet, 10 milyar dolarlık borcu da üstleniyor. Bu unsurların da katıldığı hesaplama şirketin el değiştirme değerinin 44 milyar dolara ulaştığını gösteriyor.  Buffet, demir yolu şirketi için son borsa kapanış değerinin yüzde 31 üzerinde fiyat verecek. ABD’nin orta batı ve batı bölgesinde demiryoluyla yük taşımacılığı yapan şirket önümüzdeki dönemde 34 milyar dolarlık yeni yatırım yapacağını açıklamıştı. BNSF operasyonunun ‘bir çeşit kumar’ olduğunu söyleyen Buffet, “Ancak kazanacağımızdan çok eminim” dedi. Şirketi Berkshire Hathaway’in merkezinin bulunduğu Omaha’ya atıfla ‘Omaha Mucizesi’ olarak tanınan Buffet, “Bu, ABD’nin ekonomik geleceğinde herkesin kazanacağı bir iş. Bu tür bahisleri seviyorum” dedi.
Burlington Northern İcra Kurulu Başkanı Matthew Rose ise, Buffet’ın kararından memnun olduklarını belirterek, “Berkshire Hathaway ailesinin bir parçası olma fırsatını yakaladığımız için memnunum. BNSF, Warren’ın uzun vadeli yatırımı destekleyen liderliği altında demiryollarımızın, müşterilerimizin ve ülke taşımacılık altyapısının gereksinimlerini karşılamak için çalışmaya devam edecektir’ dedi. Satınalmanın tamamlanması için Berkshire Hathaway’in elinde olmayan hisselerin sahiplerinin ve Adalet Bakanlığı’nın onay vermesi gerekiyor.
Buffet’ın, BNSF’yi satın alması ‘Mucize yatırımcının ekonomiye  güvenini gösterdiği’ şeklinde yorumlanırken, haber Wall Street’te demiryolu şirketlerinin hisselerine prim yaptırdı. Amerikan demiryolu şirketleri son yıllarda  teknolojiye büyük yatırım yapmış, verimliği artırmışlar ve her fırsatta da demiryolu taşımacılığının karayolu taşımacılığına göre hem temiz, hem de ucuz olduğunu vurgulamaya başlamışlardı.
BNSF, ABD’nin batı sahillerindeki limanlara gelen Asya mallarıyla, kömür ve tarımsal ürünlerin en büyük taşıyıcısı. Şirket 18 milyar dolarlık cirosunun üçte birini konteyner, yüzde 23’ünü kömür, yüzde 19’unu ise tarım ürünleri taşımacılığından elde ediyor. (Radikal)

Buffet’ın altın kuralları
ABD’nin son bir yılın en büyük satınalmasını gerçekleştirmek üzere olan Buffet, hep kalitemi malı ucuza alma düşüncesinde oldu. Ofisinde bilgisayar bulundurmayan Buffett, bir yatırım için ince hesaplar gerekiyorsa, o yatırımın pek de iyi olmayacağı görüşünde. İşte Buffet’ın altın kuralları:

* Hiçbir zaman para kaybetme. Bunu hiçbir zaman unutma.

* Başkaları açgözlü olduğu zaman kork. Başkaları korktuğu zaman açgözlü ol.

* Orta karar bir firmayı harika bir fiyata almaktansa, harika bir firmayı orta karar bir fiyata almak çok daha iyidir.

* Çorap da hisse de olsa, kaliteli malı fiyatı düşünce almayı severim.

* Ün kazanmak bir ömür sürer, onu yerle bir etmek ise 5 dakika.

* Krizde nakitle cesaret birleşirse buna paha biçilemez.

* Anlayamadığınız bir işe hiçbir zaman yatırım yapmayın.

* Bir şeye 10 yıl boyunca sahip olmaktan mutlu değilseniz, 10 dakika bile elinde tutmayın.

* İnsanların açgözlülük, korku veya ahmaklıkla hareket etmesi beklenir. Ancak hangisinin diğerlerinden önce geleceği bilinmez.