Bursa, Clio'nun ana üretim merkezi oldu

Bursa, Clio'nun ana 
üretim merkezi oldu
Bursa, Clio'nun ana 
üretim merkezi oldu
Renault'nun en çok sattığı model olan Clio'nun ana üretim merkezi olan Bursa'ya, 3 silindirli benzinli motor üretimi için 234 milyon euroluk yatırım yapılacak.
Haber: MEHMET ALİ KANTARCI / Arşivi

Renault Grubu’nun en ‘kaliteli’ üretim yapan fabrikası seçilen Bursa’daki Oyak Renault, markanın bugüne kadar en çok sattığı model olan Clio’nun 4’üncü jenerasyonunun ana üretim merkezi oldu. Renault Grubu’nun 5 ana üretim merkezinden (mother plant) biri haline gelen Oyak Renault yeni Clio’nun yerlilik oranını yüzde 80’e çıkaracak. Ayrıca Renault’nun Clio dahil birçok modelinde kullanılacak 3 silindirli benzinli 900 cc’lik yeni motorunu üretmek için Bursa’da 234 milyon euroluk yeni yatırım yapılacak.
Yılda 300 bin satıyor
İlk kez 1991’de lanse edilen Renault Clio 115 ülkede o günden bu yana 12 milyon adet alıcı buldu. Ford Fiesta, VW Polo gibi araçların bulunduğu B sınıfında Avrupa ’da pazar payı yüzde 6-8 arasında değişen Clio’nun bir önceki versiyonu son yıllarda yılda minimum 300 bin adet satıyor. Yeni Clio’nun Fransa Flins ve Oyak’ta olmak üzere 2 fabrikada üretileceğini belirten Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, üretim adedinin talebe göre esneyebileceğini söyledi. Bu yıl Oyak’ta toplam 300 bin araç üreteceklerini kaydeden Tunalıoğlu Clio GrandTour ve spor GT versiyonlarını da Bursa’da imal edeceklerini vurguladı.
Symbol gidecek
2013’te Symbol modelinin üretimini bırakacaklarını ancak aracın imalatının başka ülkelerde süreceğini vurgulayan Tunalıoğlu yeni 3 silindirli benzinli motor yatırımının son karar aşamasında olduğunu söyledi. Yeni motor ve bazı model yatırımlarının stratejik teşvik kapsamına girmediğini de kaydeden Tunalıoğlu, ”Teşviklerden istediğimizi bulamadık. 2023 hedefimize koşmak için ithalatın azalması gerek ancak uygulamalarda bunu göremiyoruz” dedi.
Fiyat 29.4 bin TL
Yeni Clio 10 Ekim’de satışa sunulacak. Fiyatı 29.4 bin ile 40.4 bin TL arasında değişecek araç eskisine göre 35 mm daha uzayarak 4 m 62 santimetreye ulaştı. Renault, yeni Clio ile ilk kez ‘kişiselleştirme’ sürecine girdi. Tüketiciler araçta arzu ettiği tamponu, bagaj çıtasını, ön konsolun rengini, koltuk desenini vb. seçebiliyor. Bayideki satıcılar iPad ile müşterilerin isteklerine göre aracı tasarlayıp fabrikaya sipariş verecek. Araç en geç 2 ayda müşteriye teslim edilecek. Araç yaklaşık 15 bin farklı kombinasyonda satın alınabilecek.

6 motorla geliyor 

Yeni Clio’da R Link adı verilen 18 cm büyüklüğündeki, orta konsolda bulunan dokunmatik ekran, yeniliklerin başında… Bu ekran sayesinde navigasyondan müziğe, yakıt tüketiminden anlık trafik akışına kadar birçok bilgiye ulaşılabilecek. Araçta 3 benzinli ve 3 dizel 6 motor seçeneği olacak. Motor seçenekleri içinde en fazla dikkati çeken ise Türkiye ’de de üretilecek olan 900 cc’lik ürün görülüyor. 3 silindirli bu motor 90 beygir ve 135 Nm tork üretiyor. Çevreye 94 gram karbondioksit salgılayan 900 cc’lik motor. 100 km’de ise ortalama 4.3 litre yakıt harcıyor. Diğer benzinliler de 1.2 litre 16V TCe 75 beygir, 1.2 litre Energy TCe 90 beygir olarak sunuluyor. Araçta öne çıkanlardan biri de lansman rengi olan ateş kırmızısı. Renault’nun Bursa fabrikası bu sıradışı rengi yaratabilmek için özel vernik kullanmış. Araçtan yılda 15 bin adet satış öngörülüyor.

Aybar: Otomotivde vergi şoku yaşanıyor
Bütçe dengelerini tutturamayan hükümetin otomobil dahil olmak üzere birçok farklı sektörde vergi artışı hazırlığı sektörü endişelendiriyor. Floransa’daki Clio test sürüşlerinde konuşan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, 1.6 lt hacimli motorlara yapılacak her 1 puanlık vergi artışının otomotiv pazarının yüzde 3 daralmasına neden olacağını belirtti. Aybar, ÖTV artışının etkilerini şöyle aktardı: “1.6 lt ve daha düşük hacimli araçların vergisi yüzde 37 seviyesinde. Pazarın yüzde 90’ını oluşturan bu araçlarda verginin 3 veya 5 puan artması gündemde. ÖTV’nin yüzde 40’a çıkması satışların yüzde 12, yüzde 42 olması yüzde 15 daralması anlamına geliyor. ÖTV artışı 36-45 bin adetlik hatta 50 binlik bir kaybın yaşanmasına neden olur. ÖTV’deki 3 puan artış 1100, 5 puanlık artış ise tüketiciye 1.500 liraya mal olur. Tüketici veya otomotiv markaları 1.000-1.500 liralık fiyatı bir şekilde yüklenir. Ama vergi lafı ne yazık ki müşterinin otomobil alımlarını olumsuz etkiliyor, bir anda ertelemeler yaşanıyor.”

bigPara.com