Carrefour ve Akbank'tan ortak banka

Carrefour ve Akbank'tan ortak banka
Carrefour ve Akbank'tan ortak banka

Binbaşgil (solda) ve Vicaire akbank?ın Axess kredi kartı ile Carrefour?un Plus kartını ?Carrefour Axess? çatısı altında birleştirdiklerini açıkladı.

CarrefourSA Akbank, ile başlattığı ortaklıkla Türkiye'de bir ilke imza atıp 'altıncı reyonum' dediği hipermarket bankasını açıyor. Carrefour'ların içinde açılacak 'Carrefour Kredi Ekspres' şubesi kredi, sigorta ürünleri satacak
Haber: ESİN ÇETİNEL / Arşivi

İSTANBUL - Akbank ve CarrefourSA kredi kartı alanında yaptığı işbirliği ile Akbank’ın Axess kredi kartı ile CarrefourSA Plus’ın müşteri sadakat kartını tek bir çatı altında birleştirerek ‘Carrefour Axess’ adıyla yeni bir kredi kartı çıkardı. İki kurum ayrıca CarrefourSA’ların içinde açacakları ‘CarrefourSA Kredi Ekspres’ şubeleri kanalıyla kredi ve sigorta gibi finansal hizmetleri sunacak. Bu adımla CarrefourSA da beş ana reyonunun yanına bir de finansal hizmet ve ürünlerin de satışını yapacağı ‘altıncı reyonu’nu açmış olacak.
CarrefourSA Genel Müdürü Guillaume Vicaire “Akbank’la hipermarket bankacılığını başlattık. İlk etapta 19 hipermarketimizde açılacak olan CarrefourSA Kredi Express  şubeleriyle hizmet vereceğiz. Ve bu sayede müşterilerimize altıncı reyonumuzdan finansal hizmet ve ürünler sunacağız” dedi.

2,5 milyon kartımız var
CarrefourSA Axess kredi kartının tanıtımı amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Guillaume Vicaire, halen 2.5 milyon civarında CarrefourSA Plus sadakat kartı müşterisi bulunduğunu ve bu müşterilerin CarrefourSA Axess kredi kartına geçmesi için çalışacaklarını ifade ederek “Normalde dünya ölçüsünde baktığımızda sadakat kartlarından yüzde 30’luk bir kesiminin kredi kartına dönüş yaptığı gözleniyor. Ancak biz bu konuda çok daha iddialıyız. Mevcut 2.5 milyon rakamı çok yüksek görünebilir, ama biz müşterimizin önemli bir kısmını bu karta kavuşturmayı hedefliyoruz” dedi.
CarrefourSA’nın yatırım ve büyüme hedefleriyle ilgili soruya ise  Vicaire, 2009 hedefinin de en az 2008 yılında yapılan 100 milyon TL’lik yatırım tutarı kadar olduğunu belirterek şöyle devam etti: 

50 süpermarket açacağız
“Hedefimizde değişiklik yok. Üç yılda mağaza sayımızı iki kat arttırma yönündeki hedefimize bağlıyız. Türkiye Büyük Avrupa bölgesi içinde büyüme potansiyeli en büyük ülkelerden biri bizim için. Bu nedenle yeni mağazalar açmaya ve bu kanaldan büyümeye devam edeceğiz. 2009’da 4 hipermarket ve 50 adet de süpermarket açmayı planlıyoruz. Karşımıza çıkacak satınalma fırsatlarını da takip ediyoruz”.
Oratlıkla ilgili bilgi veren Akbank Genel Müdürvekili Hakan Binbaşgil de, “Mağazaların içinde açılacak Kredi Express şubeleri perakende müşterilerinin tüm finansal ihtiyaçlarının anında karşılanması için özel olarak tasarlandı. CarrefourSA Axess’i sadece bir kredi kartı olarak görmemek lazım. Kart işin dinamosu, ama  bunun ardından çok daha büyük adımlar gelecek” dedi.

Yüzde 10 indirim
Carrefour Axess’in çok sayıda avantajı olacağını da sözlerine ekleyen Hakan Binbaşgil bu konuda şu bilgiyi verdi:
“Carrefour’larda özel kasalar bulunacak. 150 TL’nin üzerindeki mobilya, elekronik gibi ürünlerde vade farksız 12 taksit imkânı sağlanacak. Bu arada kart hem Axess, hem de Carrefour Plus kartın tüm özelliklerini taşıyacak. Temassız kart olduğu için 35 TL’ye kadar olan alışverişlerde beklemeden ödeme yapılabilecek. Ayrıca ilk alışverişlerde harcama tutarı üzerinden süre ve ürün sınırlaması olmaksızın yüzde 10 ‘hoş geldin’ indirimi sağlayan Carrefour Axess, ayrıca binlerce CarrefourSA markalı ve aylık olarak değişen kampanyalı üründe CarrefourSA Plus indirimlerinin üzerinden sürekli olarak yüzde 10 ekstra indirime olanak tanıyacak.”

Axess özelliği var
Akbank Genel Müdürvekili Hakan Binbaşgil, yeni kredi kartının chip para, taksit, taksitli nakit avans,çekiliş,hediye gibi Axess’in tüm özelliklerine sahip olduğunu belirtirken, geçici kart uygulaması sayesinde de dileyen müşterilerin alışveriş anında kart hizmetinden yararlanabileceklerini de sözlerine ekledi.

‘Türkler aşırı karamsar’
Türkiye’de tüketicilerin güven kaybında büyük düşüşler yaşandığına dikkat çeken Vicaire, “Son iki yıldır  Türk tüketicisindeki güven kaybı batıdaki tüketicilere göre daha büyük bir düşüş gösterdi. Doğrusu bu fark bizi şaşırttı. Türkiye’de tüketiciler aşırı karamsar. Ancak son birkaç aydır tüketici güveninde bir iyileşme gözleniyor. Önümüzdeki aylarda bu duygunun daha da güçleneceğini düşünüyoruz. Zaten biz de tüketici güvenini artırmak için elimizden geleni yapıyoruz. İndirimli çok sayıda kampanya düzenledik düzenlemeye devam edeceğiz” diye konuştu.