Catering'ci Ayso, Galore adıyla pastane ürününe giriyor

Catering'ci Ayso, Galore adıyla pastane ürününe giriyor
Catering'ci Ayso, Galore adıyla pastane ürününe giriyor

Sofuoğlu, iki yıllık çalışma sonunda kek, acıbadem, beze, kıtır kurabiye gibi 23 çeşit ürünle pazara girdiklerini söyledi.

Catering sektöründe hizmet veren Ayso Gıda, acıbadem, beze, kek gibi pastane ürünlerini sanayie taşıdığı 'Galore' markasıyla, catering'in önüne geçecek

İSTANBUL - 20 yıldır hazır yemek sektöründe faaliyet gösteren Ayso Gıda, 8 milyon avroluk yatırımla unlu mamüller pazarına girdi. Galore markasıyla Türkiye’deki unlu mamüller pazarında yeni bir segment yaratacaklarını belirten Ayso Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kemal Sofuoğlu, ürünlerinin klasik bisküvi türünde olmadığını, sevilen pastane ürünleriyle sektöre girdiklerini söyledi. İki yıllık bir çalışma sonunda pastanelerde üreterek denedikleri kek, acıbadem, beze, kıtır kurabiye gibi 23 çeşit ürünle pazara girdiklerini kaydeden Sofuoğlu, Galore ürünlerini marketlerin bisküvi raflarında yer almayacağını, ayrı standlarda satılacağını ifade etti. Son yıllarda catering sektörünün yanında yeni bir işe girmek için araştırma yaptıklarını anlatan Sofuoğlu, “İki yıldır gitmedik ülke bırakmadık. Araştırmalarımız sonucu bu pazara odaklandık. Bu aşamada patlak veren krize rağmen frene basmadık, yatırımı tamamladık” diye konuştu. Sofuoğlu, Galore ile ihracata başlayacaklarını da vurgulayarak, ciroda catering işini kat kat aşacaklarını söyledi.

Galore kafeler açılacak
Galore ürünlerinin başta Migros, Metro, Real, Kipa ve Tansaş gibi zincir marketler olmak üzere 2 bin noktada satışa çıktığını anlatan Sofuoğlu, 2010 yılında alışveriş merkezlerinde cornerlar açmaya başlayacaklarını belirtti. Galore için franchise da vereceklerini aktaran Sofuoğlu, “Ayrıca Galore kafeler de planlıyoruz. Bunların ilkini biz açacağız. Şu anda Beylikdüzü’nde bu anlamda çalışmalarımız var. 2011’de de yaygınlaşmasını hedefliyoruz. Kafelerde pastane ürünlerimiz, sütlü tatlılarımız olacak. Türkiye’de yeni bir trend yaratmaya çalışıyoruz” diye konuştu. 
Türkiye’de unlu mamüller pazarının dünyadan daha hızlı büyüdüğünü vurgulayan Galore Fabrika Müdürü Baran Bıyık da, sektördeki açığı farkettiklerini ve pastane ürünleriyle bunun üzrerine gittiklerini söyledi.
Bir buçuk yıl pastanelerde ürün denemeleri yaptıklarını belirten Bıyık, yılsonunda 2.5 milyon avro, 2010 sonunda da 30 milyon avro ciro hedeflediklerini kaydetti. 2010’un ikinci çeyreğinde 26 ülkeye ihracata başlayacaklarını da aktaran Bıyık, şunları söyledi: “Üretimimizin yüzde 30’unu ihraç etmeyi hedefliyoruz. Yılda 3 bin 800 ton üretim kapasitesine sahibiz. İki yıl sonunda 40 bin tona ulaşacağız” diye konuştu.  
Galore beş yıl içinde unlu mamüller pazarından yüzde 5 pay almayı hedefliyor.

Günde 50 bin kişiyi doyuruyor
Ayso Gıda Genel Müdürü Dilek Demiral ise, Ayso Gıda’nın 20 yıllık işi olan hazır yemeği de devam ettireceğini ifade etti. Günde 50 bin kişiyi doyurduklarını anlatan Dilek Demiral, şunları söyledi: “İşlerimiz krize rağmen iyi gidiyor. Geçen yıl 27 milyon dolar olan ciromuzu bu yılsonunda 35 milyon
dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Ama Galore markasıyla, 2010 yılı itibarıyla Ayso’nun catering işinden kat kat daha hızlı büyüyeceğiz. Catering’de sektör genelinde ise, bu dönemde olumsuz bir hava var. Catering şirketlerinin neredeyse 400’ü kepenk kapattı. Ama Ayso, bu krize rağmen büyümeye devam ediyor.”
 (Radikal)