ÇAYKUR çayı soğutuyor

ÇAYKUR çayı soğutuyor
ÇAYKUR çayı soğutuyor
Türkiye çay pazarının yüzde 55'ine hakim olan ÇAYKUR 2013'te soğuk çay pazarına girmeye hazırlanıyor.
Haber: DİLEK KÖSEDAĞI - dilek.kosedagi@radikal.com.tr / Arşivi

ÇAYKUR’un 2012 Yılı Değerlendirme Toplantısı’nda konuşan Genel Müdür Sütlüoğlu Son 30 yılın en yüksek kapasite artırımını gerçekleştirdiklerini açıkladı. 2012 değerlendirmesinin yanı sıra 2013 hedeflerini açıklayan Sütlüoğlu, “Yerli marka adını koruyarak, ürün gamını buzlu ve meyveli çayları ekleyeceğiz. Farklı markalarla ihracat hedefini büyütmek istiyoruz. Asıl hedefimiz ise kimyasal gübreden tamamen temizlenmiş organik çay üretmek” diye konuştu. Sütlüoğlu, Doğu Karadeniz’de 758 bin dekar alanda üretilen çay ile yılda bölgeye 2 milyar katkı sağlandığını açıkladı.

Organik tarıma 2 milyon yatırım Özel sektörle karşılaştırıldığında ucuz çay alımı ve satımı yaptıklarını söyleyen Sütlüoğlu, “2012 içinde 721 milyon ödeme gerçekleştirdiklerini, 35 milyon liralık yatırım yaptıklarını, ihracatın ise 3 bin tonu bulduğunu” söyledi. 2023’te 50 bin ton ihracat hedeflediklerini söyleyen Sütlüoğlu, bu yıl yatırımlarla çok ciddi yenilikler yaptık ve son 30 yılın en yüksek kapasite artırımını gerçekleştirdik. Toplam 46 fabrikada 6 bin 600 ton olan çay işleme kapasitesini, 7 bin 200 tona çıkardık. 2012’de 3 bin dekar olan organik çay tarım alanını ise 11 bin dekara çıkardık. En büyük projemiz ise tamamen organik tarıma geçmek” diye konuştu. Organik üretime geçiş aşamasında 2 milyon yatırım yapıldığını söyleyen Sütlüoğlu, organik tarıma geçiş sürecinde ürün kaybı yaşanıyor ve arazi genişledikçe yatırım kapasitesi artıyor ancak en yakın hedefimiz tamamen organik tarıma geçmek dedi.

Pazar araştırması yapıyoruz” Dünyada satış yapabilmek için birilerini koltuğundan kaldırmak lazım diyen Sütlüoğlu, “Pazar araştırması yapıyoruz, Türklerin yoğunlukta olduğu yerler, öncelikle Hindistan ve Rusya’ya yönelik araştırmaları yürütüyoruz. Dünya pazarı şu an dolu. Biz yolu organik çay ile açmayı planlıyoruz” dedi. Sütlüoğlu, Dünyadaki üretim alanlarında kar gören tek üretim alanına sahip olunduğu için sadece gübre değişimi ile organik tarıma geçilebileceğini, gübrenin maliyetinin yüksek olmamamasına rağmen, verimlilik sorunu yaşanması nedeniyle yüzde 20’lik kayıp yaşandığına dikkat çekti. Sütlüoğlu, “Hükümetin bir çalışma yürütmesi lazım. Bir çay borsasına ihtiyacımız var. Tarım Bakanlığı da bununla ilgili çalışıyor ” diye konuştu.

“Randevulu sistemle çay alınacak” Gelecek yıl için hedefleri de açıklayan Sütlüoğlu, ruhsatsız çay üretim alanlarına ruhsatlandırma çalışması yapılacağını, üreticilerden randevulu sistem ile çay satın alınmaya başlanacağını açıkladı. Bu şekilde ayda dört gün içinde üreticinin satışı gerçekleştirebileceğini söyledi. Çayın yasal bir düzenlemeye ihtiyacı olduğuna dikkat çeken Sütlüoğlu, ürün yelpazesini genişleterek soğuk çay , meyve aromalı çay araştırmalarımız devam ediyor. İç ve dış pazar payını büyütmeyi hedefliyoruz” dedi.

Kaçak çay mücadelesi devam edecek Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesi’nde kaçak çay içme alışkanlığının yaygın olduğunu söyleyen Sütlüoğlu, “Kendi çayımız var. Damak tadına saygımız var ancak kaçak çayın zararlarından sürekli bahsediyoruz. Vatandaşın yerli çaya geçmesi için çalışmalarımız var” diye konuştu.

Müslüm Gürses Reklamı
Sütlüoğlu, Müslüm Gürses’in hastalığı döneminde yayınlanan reklamlar nedeniyle kamuoyundan tepki aldıklarını ancak reklamların yayınlanmasına ailesinden ve menajerinden alınan izin sonrası devam edildiğine dikkat çekti.

bigPara.com