Çelebi gözünü Batum'a dikti

Gürcistan'daki Uluslararası Tiflis Havaalanı'nın inşaat ve işletme ihalesini alarak Türkiye'de bir ilke imza atan Çelebi Holding gözünü, Batum'a da dikti.

İSTANBUL - Gürcistan'daki Uluslararası Tiflis Havaalanı'nın inşaat ve işletme ihalesini alarak Türkiye'de bir ilke imza atan Çelebi Holding gözünü, Batum'a da dikti. TAV ve Alman TACOM'un yarıştığı Tiflis Havaalanı ihalesinde ipi göğüsleyen Çelebi Holding, eski SSCB döneminde turizm merkezi olan Batum'da da havaalanı yapımıyla ilgileniyor.
Çelebi Holding Yönetim Kurulu Başkanı Can Çelebioğlu, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali ihalesine yönelik ilgilerinin de hâlâ devam ettiğini söyledi. Tiflis Havaalanı'nın inşaat ve işletme anlaşmasının imzalanmasının ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Can Çelebioğlu, "Bu ihale yurtdışında bir Türk şirketinin havaalanı işletmeciliğinde kazandığı ilk yap-işlet-devret projesi. 24 Mayıs'ta temelini atacağımız havaalanı 62 milyon dolara mal olacak ve 10.5 yıl boyunca ABD'li A&J ve Belçikalı GTS'den oluşan konsorsiyumumuz tarafından işletilecek" diye konuştu.
'ABD Başkanı Bush'a da tanıttık'
Tiflis'in mevcut havaalanın 2004'te 400 binden fazla yolcuya hizmet verdiğini ve ticari uçuş sayısının 5 binin üzerine çıktığını belirten Çelebioğlu, kısa sürede yolcu kapasitesini 1 milyona yükselteceklerini açıkladı. Çelebioğlu, "Havaalanı 2006 yazından önce işletmeye açılacak. Yabancı yatırımcıların gelmesi açısından da önemli örnek olduk. Projeyle ilgili ABD Başkanı George W. Bush'a bile brifing verdik" dedi.
Fas'ta aldıkları bir ihalede yaşadıkları olumsuzluğu Gürcistan'da beklemediklerini de anlatan Çelebioğlu, şunları söyledi: "Fas'ta yürütmeyi durdurma kararı aldık. Ancak Gürcistan'da böyle bir olay yaşamamak için anlaşmayı imzalamadan konuyu kamuoyuna yansıtmadık."
'Artık sıkıntı yok'
Yönetim Kurulu Başkanı Can Çelebioğlu, Antalya'daki AYTerminal2 projesinde basına yansıyan teknik sıkıntılarla ilgili olarak da şu açıklamayı yaptı:
"Bu terminalde ilk birkaç hafta başlangıç sıkıntıları yaşanabilir. Ancak yazılım, altyapı gibi konularda yaşanan bu sıkıntıların yüzde 98'ini çözdük.
Buradaki yolcu kapasitesini 5 milyondan 10 milyona çıkarırken sıkıntı yaratmayacak bir bina projesi yaptık. Hatta terminali biz 70 milyon dolara mal etmeyi planlarken bu rakam 120 milyon dolara çıktı ve devletten hiç talebimiz olmadı. Grubumuz işletmecilik konusunda deneyimli, sıkıntıların hepsi aşılıyor."