'Cep'te pazarı ikinci hat büyütüyor

Türkiye'de GSM abone sayısı 34 milyonu bulurken pazara yeni giren abone sayısından daha çok operatör değiştiren ya da ikinci bir operatörün daha sim kartını alanların sayısı giderek artıyor.

İSTANBUL - Türkiye'de GSM abone sayısı 34 milyonu bulurken pazara yeni giren abone sayısından daha çok operatör değiştiren ya da ikinci bir operatörün daha sim kartını alanların sayısı giderek artıyor. İki yıl önce yeni abone sayısının pazardaki payı yüzde 50'nin üzerindeyken 2005 yılı itibarıyla bu oran yüzde 35'e geriledi.
GSM pazarındaki 2003-2004 döneminde gerçekleşen büyümenin beklentilerin ötesine geçtiğini söyleyen Avea Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Göktekin Dinçerler, "Bu beklenmedik büyümede yeni abone alımından daha çok, başka operatörlere geçişlerin ve ikinci hat alan abone sayısının artması etkili oldu. Pazarın yüzde 10-15'i yani yaklaşık 3-4 milyonu iki hat kullanan abonelerden oluşuyor" dedi.
Zarar etmiyorlar
Pazara şu anda her ay 650-900 bin yeni abone girdiğine dikkat çeken Dinçerler, operatörler arası değişimlerde fiyatın da etkili olduğunu belirtti. Avea'nın pazara girişiyle daha önce 10-11 kontör düzeyinde olan GSM hattından sabit hattı arama ücretinin şebeke içi arama fiyatı olan 3-5 kontör, diğer operatörü arama bedelinin de 7 kontöre kadar çekildiğini hatırlatan Göktekin Dinçerler, "Ancak sektör olarak bu yıl gelinen fiyat seviyesi açısından çok daha fazla düşüş beklenmemesi gereken bir noktadayız" diye konuştu. Yaşanan fiyat düşüşleri nedeniyle operatörlerin zarar etmeleri gibi bir sorun olmadığına da işaret eden Dinçerler şunları söyledi:
Avea abonesi beşe katlandı
"Müşterinin aktif kullanıcı haline gelmesiyle operatör, maliyetlerini karşılar. Bu süre de 3-4 ay arasında değişir. Türkiye'de aylık kullanım kişi başına 10-12 dolar, Avrupa'da ise 20-50 avro düzeyinde. Türkiye'nin ekonomik dinamikleri iyileştikçe bu rakamlar da Avrupa düzeyine çıkacaktır. Pazar gelişime açık. Bizim için de önemli olan abonenin sürekli kullanımını sağlamak. Avea olarak pazar payımızı büyütmek istiyoruz ama ana prensibimiz kârlılık. Kârlı büyümeyi hedefliyoruz. Çünkü bizim de hesap vermemiz gereken hissedarlarımız var."
Bu arada sabit hat, şebeke içi ve başka GSM operatörlerini aramanın bedelini 3 kontörle sınırlayan Avea bu sayede yeni abone sayısını iki haftada beşe katlamayı başardı. Mart başında Mobil Avantaj ve Mobil Öğrenci adıyla iki yeni kampanyaya başlayan Avea'nın mobil avantaj kampanyasında sabit hat, diğer operatörleri aramanın bedeli 2006 yılına kadar 3 kontörle sınırlandırılırken Mobil Öğrenci kampanyasında Avea hatlarının aramanın 10 dakikası 1.5 kontör, diğer operatörlerinin aramanın dakikası ise 3 kontör olarak belirlendi.
Kampanyada her ay yüklenen kontör kadar kısa mesaj hediye ediliyor. Çift hat kullanımının gençler arasında yaygın olduğunu hatırlatan Dinçerler, bu kampanyayla hedeflerinin gençlerin tek hatta kalmalarını sağlamak olduğuna değindi. Dinçerler, "Bu pazar operatörler arasında değişim gösteren bir grup. Şirket olarak bizim tarafımızda kalsınlar istiyoruz" açıklamasını yaptı.