'Cep'te 'yeni' hareketi var

Cep telefonu firmaları geçen yıla göre 'küçük bir miktarda' büyümeyi planlarken piyasaya arka arkaya giren yeni modeller sayesinde pazar hareketlendi.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Cep telefonu firmaları geçen yıla göre 'küçük bir miktarda' büyümeyi planlarken piyasaya arka arkaya giren yeni modeller sayesinde pazar hareketlendi. Tüketicilerin kameralı cep telefonuna yönelik ilgileri artarak sürerken, müzik, video, radyo, mobil TV özelliklerine sahip modeller de ilgi alanlarına girdi.
Hatta bu yıl kameralı cep telefonu satışlarında dijital kameraya göre dört kat büyüme beklenmesi de ilginin ne boyutlara ulaştığını gösteriyor. Türkiye cep telefonu pazarındaki firmalar genelde yüzde 10-25 büyüme beklerken Samsung ise yüzde 100 gibi agresif bir büyüme rakamıyla rakiplerine fark attı. Diğer bir Uzakdoğulu Panasonic de bu yıl yüzde 100 büyüme beklediğini açıkladı.
Türkiye'de geçen yıl 120 bin cep telefonu satarken şu anda 250 binin üzerinde bir satış rakamına ulaştıklarını söyleyen Samsung cep telefonlarından sorumlu Satış ve Pazarlama Müdürü Yusuf Temizel, "Türkiye cep telefonu pazarında bu yıl küçük bir büyüme bekleniyordu. Ancak Samsung olarak her yıl satışlarımızı ve pazar payımızı iki katına çıkararak büyümeyi sürdürüyoruz. Bu seneki büyüme oranımız da yüzde 100 olarak gerçekleşiyor" dedi.
Samsung ilk üçe girecek
Pazarda yüzde 3-4 düzeyindeki pazar payıyla beşinci sırada yer alırken bu yılın sonunda pazar paylarını yüzde 8'e yükselteceklerini vurgulayan Temizel, "Bu sayede de pazarda üçüncü sıraya çıkmayı planlıyoruz" diye konuştu. D500 modelinde yüksek satış rakamlarına ulaşan Samsung, bu modelle hem iş dünyasının hem de kadın tüketicilerin tercihi oluyor. Türk tüketicilerinin tercihlerinde kamera, bluetooth ve MP3 özelliklerinin ilk sırada yer aldığını bu yüzden de son dönemde bu tür telefonların satışının yoğunlaştığını anlatan Temizel, uygun ödeme koşulları sayesinde de bu modellerin artık herkes tarafından alınır hale geldiğini açıkladı.
Geçen yıl aylık bazda alımların yarıya yakınını kameralı cep telefonu oluştururken bu trendin son dönemde yüzde 53 düzeyine çıktığını söyleyen Nokia Türkiye Pazarlama Müdürü Ülkem Kırımlı'ya göre de MP3 çalar özelliği ve yeni gündeme giren baskonuş telefonlar da tüketiciler tarafından yoğun olarak talep ediliyor.
MP3 ve TV isteniyor
Tüketicilerin kameranın ötesinde çözünürlük, lens, baskı kalitesini bile sorgular hale geldiğine dikkat çeken Kırımlı, Nokia N90'la da resim çekmeye meraklıların isteklerini karşıladıklarını ifade etti. Kırımlı, Türk tüketicilerinin önümüzdeki dönemde fotoğraf, video gibi özelliklere ek olarak müzik, görsel radyo, mobil TV isteyeceklerini söyledi.
Son dönemde K300i, K700i ve K750i'yle pazarda iyi bir ivme yakalayan Sony Ericsson Türkiye ise geçen yıla göre satışlarında yüzde 15-20 büyüme yaşıyor. Sony Ericsson'un pazarda birçok ilk ürünü çıkardığına işaret eden Sony Ericsson Türkiye Pazarlama Müdürü Oben Tezel, "K750i çıktığı dönemde piyasadaki ilk otofokuslu 2 megapiksel kameralı cep telefonuydu" açıklamasını yaptı.
Dünyanın ilk Walkman telefonu W800i'nin de büyük ilgi gördüğünü vurgulayan Tezel, son haftalarda yeni modeller sayesinde çok yoğun bir satış rakamı yakaladıklarını sözlerine ekledi.
Siemens ise CX70 modelinde yüksek satış rakamlarına ulaşırken bu yıl yüzde 8-10 büyüme bekliyor.
Yüzde 100 büyüyor
Alt kategoride ürün üretmeme kararı aldıktan sonra Türkiye pazarında yüzde 15'lik bir alanda iş yapar duruma geldiklerini söyleyen Tekofaks GSM Ürün Müdürü İsmail Hakkı Durmuş da, son dönem satışlarından çok memnun olduklarını belirtti. Durmuş, Panasonic olarak pazarda adet bazında yüzde 100'lük bir büyüme beklediklerini söyledi.
Durmuş bunun nedenini ise şöyle açıkladı: "Telefonlarda multimedya özelliklerinin önem kazanmasıyla birlikte Panasonic pazarda güçlenecek. Çünkü Panasonic yeni nesil görüntü ve ses teknolojilerinde global anlamda rekabet avantajı yaratacak bir birikime sahip.
16 milyon renkli ekranlı VS3 modelimiz de bunun ilk örneklerinden."